נגישות

אירלנד זה כאן

התור בכניסה מבשר טובות (גם העיצוב מבחוץ), נכנסנו והוכינו באיריות ססגונית. תקרה נמוכה, אפלוליות, מוסיקה אירית, עץ כהה, תאים - booths עם שמות של רחובות בדבלין. התיישבנו ופצחנו בבירה גינס אחת בשביל ההונגרי (א') ובירהleffe בשבילי.

מסעדה ביום המסעדות של rest
נבו כהן
תאריך פרסום: 09/10/2005, 12:00
  • Facebook Messenger
במסעדות ארצנו פושה לו גל של התרבות הגרוזינית מכיוון מזרח אירופה והטאפאס בר מכיוון המערב.

בתחום הברים אנו עדים כרגע לתקומתה של אירלנד.

מאופסן בחברי הטוב א' שהגיע מאחת מארצות הים לחופשת מולדת קצרצרה יצאתי למתחם הסינמה סיטי שלא על מנת לצפות באיזה להיט הוליוודי אלא לבדוק את הטרנדי שבטרנדים - בירה אירית ואוכל של האי הבריטי הצפוני.

התור בכניסה מבשר טובות (גם העיצוב מבחוץ), נכנסנו והוכינו באיריות ססגונית.
תקרה נמוכה, אפלוליות, מוסיקה אירית, עץ כהה, תאים – booths עם שמות של רחובות בדבלין.
התיישבנו ופצחנו בבירה גינס אחת בשביל ההונגרי (א') ובירהleffe בשבילי.
הגינס הייתה אוורירית וכהה וחברתה הפתיעה בקרירות המרעננת והמרירות הדקה שלה, סימנו V חיובי והמשכנו הלאה.

הומלץ לנו על כיסוני בצק ממולאי בשר בעלי השם המקליק, קילקני. "הולך" אמר ההונגרי ועל הדרך הזמין לעצמו גם כוסית של מרטיני ודג מטיאס מושרה בבירה.
באופן עקרוני אני נגד ערבוב של משקאות אלכוהוליים, אבל מצד שני בדיוק בשביל זה הבאתי את ההונגרי, הוא האיש שלי לאקספרימנטים מסובכים שכאלה. הדג היה מעולה דרך אגב.

לעיקריות הזמנו את הצלי האירי שהגיע בקערה גדולה עם פירה סמיך בתוכו, הסתערנו עליו בכפות שלופות והזמנו עוד מהגינס כדי שיהיה עם מה לשטוף את האוכל. אני בשלב הזה עברתי למצב של נדנוד קל. אצל ההונגרי לא נרשמה כל תכונה מיוחדת.

כדי שלא נזנח את האגף הסטנדרטי ירדנו על מנת טבעות בצל ו-corn dog על מקל שהלכו יופי עם שוט של royal lochnager שזה סוג של וויסקי שהאירים מבינים בו. ההונגרי הנהן בסיפוק.

ממש לקראת סוף הלילה (המקום נסגר עם אחרון המבלים), יצאתי להליכה רגלית בחוצות הבר כדי להחזיר לעצמי את הפיכחון וגם כדי לעמוד טוב יותר על אופי המקום. גיליתי חדר V.I.P מאובזר בשולחנות נוחים ומסך פלסמה של עשירים. ראיתי את עשרות האנשים שחיכו בתור, ממתינים על דרינק בבר החיצוני של המקום שמשקיף על ציורי הרחובות האותנטיים של אירלנד ובתוך הפאב פנימה זיהיתי ארונות ובהם מוצגים סיגרים מובחרים למכירה לצד מציתי זיפו וכוסות גינס אורגינל.

אחרי המסע המאפס, חזרתי לסיבוב אחרון של שיפודים (כבד אווז, פרגית וכנפיים) שבאו במנות קצובות מתוך התחשבות בכל הקילומטרז' שכבר עברנו עד עכשיו. בתור דיג'סטיף ההונגרי לקח שוט של בחרובקה שזה משקה לאמיצים בלבד, אני הלכתי על בטוח והזמנתי ייגרמייסטר.

מחויכים עד כלות דידינו חזרה לאוויר הצונן של 3:00 בבוקר וניסינו במשך שעה וחצי לשחזר היכן חנינו.

סיכום

בירה גינס: הוד מעלתה.
אוכל אירי: וואלה.
ההונגרי על האווירה: "שתי טיפות מים אירופה, רק שכאן יש גם בחורות שמבינות עברית"