נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
נעים ומרגיע בבליני בצהרי היום. תל אביביים רבים בוודאי מכירים את פינות החמד שמספקת שכונת נווה הצדק המתעוררת. אחד מהם הוא מרכז סוזן דלל הפרוש על פני מתחם מקסים ממש, שבפאתיו ממוקמת המסעדה האיטלקית בליני. יצאת מהמשרד באמצע יום לחוץ, הגעת, נשמת אוויר מלוא ריאות, ומיד נרגעת.

הניתוק מאווירת המשרד לשעה קלה הוא אחד הנכסים העיקריים שיכולה להעניק לך ארוחת עסקים. מבחינה זו, בליני היא מקום אולטימטיבי. אין מדובר בעוד בית קפה או מסעדה המעוצבים בקווים היי-טקים נדושים, אלא במסעדה באווירה כפרית. אבל לא סתם כפרית, אלא כזו שהייתה יכולה להתמקם בטוסקנה נניח. הרבה עץ, צבעים חמים, תנור (בו נאפית לה הפוקצ'ה, אליה תיכף נגיע) ומטבח פתוח. בפתח המסעדה – מרפסת עשויה עץ. אם לא חם מדי, מומלצת הישיבה במרפסת, כאשר ברקע מתחם סוזן דלל המרגיע.

בשביל לשרוד עשור שנים, נצח במונחי השוק הגסטרונומי הישראלי, ולא סתם לשרוד אלא גם להצליח, ברור שאין די באווירה ומיקום, ויש צורך במרכיבים נוספים, כמו אוכל טוב, שמתומחר בהגינות, ומקצוענות. לבליני יש את זה, לפחות בכל הנוגע לארוחה העסקית, אותה דגמתי ביחד עם ורד, פינת חמד בפני עצמה.

כמו בהרבה מסעדות איטלקיות אחרות, הארוחה כוללת מזנון מגוון של אנטי-פסטה. אלא שזה של בליני עולה בדרגה אחת על האנטי-פסטה השגרתית הנהוגה בהרבה מאוד מסעדות איטלקיות בעיר. במקרה של בליני מדובר בכמות מרשימה של קערות, שכל אחת מהן כוללת מרכיב אחר, באופן שיוצר מגוון רב. כך ניתן למצוא כרובית בתנור עם רוטב נעים, קישואים בגריל עם נענע, כרישה שחומה ורכה, פלפלים קלויים מהזן הבשרני והטוב, בטטה אפויה בדיוק כמו שצריך, סלט עדשים וקבנוס בגריל. חשוב להדגיש, כי הכמות לא באה על חשבון האיכות, והכל (כן הכל) טעים ועשוי בדיוק. הצלחות לא גדולות (באופן המונע העמסת מזון בכמויות מביכות, דבר החביב על הישראלי המצוי), אך ניתן לשוב וליטול מהמזנון, עד מלוא הקיבולת. עם זאת, מומלץ להתאפק, כי מזון רב עוד לפנינו.

עם הגיעכם לשולחן תמתין לכם פוקצ'ה ריחנית. זו של בליני נאפית במקום ומגיעה לשולחן חמה, שמנמנה וממכרת. כמנהג התל אביביים, ליד תקבלו צלוחית עם שמן זית ובלסמי.

עד עכשיו לא דברנו בכלל על מחירים, היות שארוחת הצהריים העסקית בבליני כוללת במחירה את מזנון האנטי-פסטה, שתייה קלה ופוקצ'ה ללא תשלום נוסף, בעת הזמנת מנה עיקרית של פסטה או בשר. מחירי הארחות העסקיות נא בין 36 ש"ח ל- 69 ש"ח, בהתאם למנה העיקרית.

מניסיון הארוחה שאכלנו אנחנו, מנת הפרגיות הייתה טובה מאוד. שני הנתחים, עטויים בפסי חריכה קלים, הוגשו לצד ירקות שורש בתנור. הבחירה בשמירה על הנתחים בשלמותם נבונה, ותרמה לעסיסיותם. גם טעים מאוד, גם בריא וגם (וגם זה שיקול, מה לעשות) קל מספיק באופן שמאפשר לחזור לעבוד לאחר מכן. גם הניוקי היו משביעי רצון, בעיקר בזכות רוטב עגבניות טוב שנלווה אליהם. בנוסף (ונראה שאם לא היינו בשליחות, אין סיכוי שהיינו מזמינים עוד משהו בנוסף) טעמנו מהפסטה אליו-אוליו, הפשוטה (פסטה "עירומה", הרבה שמן זית ושום) והיעילה. אם יש לכם מקום למשהו מתוק - לכו על הטירמיסו. בבליני משקיעים במאה אחוז מסקרפונה, ויוצא להם באמת טעים.

את האווירה הטובה, משלים שירות יעיל ומחויך.

כך, אם בא לכם להתנתק ולשנות אווירה לשעה קלה באמצע יום עבודה, כדי לאכול אוכל איטלקי טוב ולנקות את הראש, לכו לבליני.

בבה

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
סוהו - חוויה טוטאלית
צמוד קרקע
משתלם, אכול משתלם
יש G
הדוניזם עכשיו
פינוקי בשרים
נונ-שלאנט
אלוהי הבירה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר