נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
כראוי למסעדה השוכנת על חורבותיה המפוארים של מסעדת תמוז האגדית, התלווה אלי הפעם לארוחת עסקים פרקליט צמרת, שהתנה - במסמך כתוב וחתום - את השתתפותו בכך שיישאר בעילום שם. על כן יכונה הלה מכאן ולהבא: ר'.

באמצעו של יום עבודה מתיש, למעשה יום העבודה האחרון לשנת 2004, נטשנו ר' ואני את המשרד ונסענו לנווה צדק הציורית (איפה עוד בתל אביב ישנם בתים כתומים?), לבר הבשרים NG. השינוי באווירה לעומת סיר הלחץ במשרד דרמטי. מעשה התנתקות (חד-צדדית) של ממש. במובן זה מעניקה ארוחת העסקים ב- NG תרפיה לצד אוכל משובח.

עיצוב המקום קלאסי, עם נטייה להידור. טפט שושנים אדומות על הקיר, שולחנות ובר מעץ חום כהה. אגב, הבר עצמו, רחב ידיים, ממוקם במרכז החלל. מניסיון, בערב משנה המקום את צביונו, והוא הופך לבר שוקק חיים, מהראויים שיש לתל אביב להציע. ובחזרה לעסקים.

עיון בתפריט מגלה מקצועיות. תפריט קצר, ענייני וממוקד, שכולל לא מעט מנות בשריות. שכן, וזאת כדי לדעת, מדובר בבר בשרים, המתמחה בהפקת סטייקים ברמה גבוהה. רק שם, למיטב ידיעתי, תוכלו לקבל סטייק פורטרהאוס (מונח בסיסי לבוגרי פיטר לוגר) במשקל של למעלה מק"ג. ברור שמדובר במנה זוגית, לקרניבור ובת זוגו הטורפת. בצהריים סטייק שכזה שם סוף ברור ליום העבודה, והתפריט העסקי אכן קל הרבה יותר.

קודם כל, בהמשך להליך ההתנתקות, בחרנו יין. גם תפריט היין ניכר בו שיד מקצועית התערבה בעריכתו. גם הוא קצר וקולע, אך מגוון דיו. הדגש, כראוי וכנכון, הוא על יינות ישראלים. המחירים סבירים. דוגמאות? יתיר מרלו 130 ש"ח; פלאם קלאסיקו 120 ש"ח; ססלוב קברנה סוביניון - אביב 105 ש"ח. שני האחרונים נמכרים גם בכוסות. ר', שמטבעו נוהג לחשוב מספר צעדים קדימה, המליץ לכותב שורות אלה לגנוז את הרעיון לרדת על בקבוק ולהסתפק בכוס יין. ההמלצה התקבלה. שני היינות מילאו נאמנה את תפקידם כמלווי ארוחה.

ארוחת העסקים כוללת שתי מנות: מנת פתיחה ומנה עיקרית (מחיר העיקרית כולל גם את הפתיחה וגם שתייה חמה). כמנות פתיחה מציע התפריט אחת משלוש אופציות: חציל אפוי עם גבינת צאן, סלסת עגבניות ופסטו כוסברה או תערובת ירקות שורש, מונחת על עגבניה טרייה, עלי רוקט או מרק היום (כרובית, ביום הנדון). ר' לקח את החציל האפוי, שהיה טוב מאוד. קלוי היטב, בקליפתו, רך וחמים ומשתכשך בגבינת עזים במרקם של שמנת, עגבניות ופסטו כוסברה קליל. לצד אלה, הוגש לחם אגוזים. השילוב של מרכיבי המנה מצוין. לא פלצני אלא פשוט וטוב, ים-תיכוני וקל במידה.

כמנת פתיחה נוספת הזמנו כדורי אורז בפנקו (פירורי לחם יפניים). מובהר כי המנה אינה כלולה בין מנות הפתיחה הרשמיות, אך גודלה מאפשר לשלבה לצד מנה עיקרית. מחיר המנה 42 ש"ח. המנה עצמה מורכבת מאורז שהוכן בבסיסו כריזוטו, אליו הוספו גבינת עזים וזיתים, והוא גולגל לכדי שני כדורים שמנמנים, שצופו בפנקו וטוגנו. הכדורים מוגשים על סלסת עגבניות, והם טעימים ומיוחדים. שתי המנות, החציל וכדורי האורז, היו גם מאוד אסתטיות באופן הגשתן, דבר שמשתלב עם האווירה הכללית במסעדה.

רק זה הולך, והנה זה בא. מספר לגימות מן היין, סיגריה, עריכה של סט סכו"ם חדש, והגיעו המנות העיקריות. השירות היעיל (שהיה גם מקצועי וחייכני) מהווה בסיס חשוב בכל הנוגע לארוחת עסקים, שלפי הגדרתה מוגבלת בזמן.

שתי המנות העיקריות, שתיהן בשריות, היו הצלחה. ר' לקח ספריבס במרינדת פלפל, יין לבן, שום וקרמל פיקנטי (85 ש"ח), והחתום מעלה לקח פילה בקר (98 ש"ח). גם כאן, לקחנו לעצמנו מספר שניות ליהנות מההגשה האסתטית, והסתערנו. ברור ומובן שבבשר, איכות חומר הגלם היא קריטית. עוד לא נולד השף האלכימאי שיצליח להכין מנת בשר טובה מחומר גלם ירוד. ב- NG הבשר מצוין. בר בשרים מתמחה כבר אמרנו. הספריבס היו רכים, עשויים במידה, ושמנוניים במידה. מתקתקים עם חריפות קלה ונעימה. הפילה היה מה שפילה טוב יודע להיות, רך, ענוג וטעים. כמו שצריך, היה הפילה בשר נטו, עירום, בלי קשקושים, ומוכן בדיוק במידת העשייה שהזמנתי, מדיום-רייר. לצד המנות העיקריות מעט ירק (עלי מנגולד מאודים בחמאה) ומעט פחמימות (פירה תפוחי אדמה, מעט בטטה, ומעל - איזה כיף - שבבי בצל מטוגנים עד כדי השחמה ופריכים).

חשוב להדגיש כי התפריט כולל מנות במגוון מחירים, ולמשל אנטריקוט (330 גר') 68 ש"ח, מילנזה בקר (פרוסות סינטה מטוגנות, בציפוי ידידנו הפנקו) 42 ש"ח, חצי עוף על הגריל במרינדת עשבי תיבול ולימון 48 ש"ח, פורטבלו על הגריל במילוי מוצרלה בליווי רוטב כוסברה ונענע 54 ש"ח. בהתחשב ברמת האוכל והמסעדה, מדובר בתמורה טובה מאוד לכסף.

גם לסיים צריך לדעת איך, ולפיכך מצאנו את עצמנו עד מהרה מול שתי מנות אחרונות. ר' לקח "ירח מתוק" - עטאייף (מין כיסון מטוגן) ממולא אגוזים, לח ממעט סירופ סוכר, בליווי סורבה קוקוס ורוטב פירות יער. השילוב הוא זה שעושה את המנה: קר וחם, מתוק וחמצמץ. הח"מ הזמין לעצמו "פרפטו וניל" - גלידת וניל ברוטב יין ופירות יער, שהיה טעים והוגש עם עוגית חמאה. גם כאן, השילוב של רך ופריך עשה את המנה. שני מקיאטו כפול (גרנדה-גרנדה) העירו אותנו, והיוו את סימן הקריאה בארוחה ראויה ביותר.

לסיכום, אם יש לך עסקה חשובה לסגור, אורח שאתה רוצה לפנק, וחשוב יותר - אם אתה רוצה לפרגן לעצמך שעה של כיף באמצע יום עבודה, לך ל- NG. כשתצא, תהיה לא רק שבע, אלא גם רגוע יותר ומסופק יותר באופן כללי.

הח"מ היה אורח של NG.

בבה



*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
סוהו - חוויה טוטאלית
צמוד קרקע
משתלם, אכול משתלם
יש G
הדוניזם עכשיו
פינוקי בשרים
נונ-שלאנט
אלוהי הבירה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר