נגישות
נגישות

MAKE FOOD NOT WAR

מה קורה כשבמתחם המסעדות של אזור התעשייה בהרצליה מחליטים לכתת חרבות למזלגות וסכינים ולפצוח בפסטיבל אוכל? בבה הציץ אל מעמקי פסטביל הלילה הראשון של הרצליה ושבע. המלצות על דרינקים וארוחות בדרך אליכם

מסעדה ביום המסעדות של rest
בבה
תאריך פרסום: 09/10/2005, 16:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מן המפורסמות כי צפיפות המסעדות בעמק הסיליקון בהרצליה הנו מן הגבוהים בארץ. נראה כי אם תעמוד באזור התעשייה בהרצליה, תעצום עיניים ותזרוק אבן, רוב הסיכויים שתפגע בחלון של מסעדה.

חיי בתי אוכל אלה מלווים, מטבע הדברים, בתחרות יומיומית על כיסו וכרסו של הסועד. ארגון "פה אחד" ראה את התמונה בכללותה, והוא מקדם את הרעיון כי שיתוף פעולה בין מסעדות באותו אזור דווקא יביא למינוף האינטרס המשותף של המסעדות ושל הלקוחות, וזאת באמצעות פסיטבלי אוכל משותפים.

במסגרת זו, במחצית השנייה של חודש ספטמבר, יתקיים פסטיבל הלילה הראשון של הרצליה, אשר יציע אוכל מעולה של לילה, בליווי אלכוהול משובח במחירים מצוינים. כל מסעדה תציע מנה מיוחדת לפסטיבל במחיר של 25 ₪, ולצדם אלכוהול (בירות, יין וקוקטיילים) בעלות של 14 ₪. ביום חמישי האחרון הושק הפסטיבל ברוב הוד והדר, בסניף ההרצלייני של מסעדת אגדיר. מיכל, היפה בנשים, ואני, השתתפנו באירוע רב השפים והמנות, ונהנינו מכל ביס.

תחילה, שאפו לאייל לוי, שף מסעדת אגדיר, שמלך ביד רמה ובחיוך תמידי על עבודת המטבח ושיתופי הפעולה שנעשו בין עשרה שפים. ההכנות לאירוע הוכנו מבעוד מועד, על מנת לאפשר לשלושה שפים בכל פעם להיכנס למטבח, ולהפיק כל אחד את המנה המיוחדת שנבחרה לככב בתפריט המסעדה לפסטיבל.

פרי ההפקה האמורה הנה ארוחת טעימות, מיוחדת במינה, שבה עשר מנות וכל אחת מהן הוכנה על ידי שף אחר. המחיר הנמוך של כל אחת מהמנות מאפשר גם לקהל הרחב לעבור בערב אחד בין מספר מסעדות, לדגום מנה אחר מנה ולחוות מן ארוחת טעימות שכזו.

כך זכינו לטעום שרימפס טמפורה, מוגשים בעלה בננה וברוטב תמרים מתקתק של מסעדת חסילון. מנה מיוחדת, טעימה ביותר, שמצטיינת גם באופן ההגשה. ההמסעדה מציעה בפסטיבל גם משקאות שונים, כמו שוט של ייגרטום, שוט של וודקה קפואה, אפל-מרטיני, קוסמופוליטן.

בהמשך דגמנו קבבונים של מסעדת MEDZZO, שהוגשו בהגשה אלגנטית עם ירקות וטחינה. לצד כל אלה הוגש מרק סרטנים, עדין טעמים ומרקם, של מסעדת OCEAN המצוינת.  עוד השתתפה גם מנת ההמבורגר האגדית של אגדיר, שהוגשה עם פטריית פורטבלו בגריל. המשקאות שהם מציעים בפסטיבל הם רמזוטי אפל ניס-שנפס תפוח סאוור רמזוטי, מרטיני דבש, סטולי וניל, מידורי סאוור, סיידר תפוח דבש, מרטיני תפוח מלון, וודקה שנפס תפוח.

מנה טעימה נוספת הייתה הספריבס של קולומבוס. איברהים, שף המסעדה, סיפר כי מנת הבשר הושרתה במשך יממה במרינדה עם מרכיבים ייחודים למסעדה, נאפתה בחום נמוך ולמשך זמן רב בתנור, ולאחר מכן נצרבה על הגריל. המנה מוגשת עם רוטב ברביקיו מתקתק הולם. המשקאות שקולומבוס מציעים במסגרת הפסטיבל הם קוסמופוליטן- וודקה, טריפל-סק אוכמניות, רוסי לבן- וודקה, ליקר קפה, שמנת, פופיק שעיר- וודקה, ליקר משמש, ליקר אפרסקים, מיץ אפרסקים, גרנדין.

סבסטיאן מציעה מנת רול טורטייה ופרגית עם ממרח קישואים, חציל וגרגיר נחלים. המשקאות שהיא מציעה בפסטיבל הם דייזי- סמירנוף פטל, גרגירי רימון, ליים. גריפי-ענבי מוסקט, ווקדא קוראן, סוכר ליים, ו-the big apple, שמורכב מסמירנוף תפוח, ליים ופלחי תפוח.

מצדה, בית קפה – מסעדה, מציעה בפסטיבל את מנת נתחי פרגית ורצועות סינטה ברוטב קלבדוס צ'ילי מוגש עם בטטה וציפס. לצד זה, תציע המסעדה במהלך הפסטיבל את קוקטייל הבית - black mamba, המכיל מנגו טרי ופסיפלורה עם וודקה אבסולוט וקוואנטרו מרוסקים עם קוביות קרח בבלנדר, ג'רי מגווייר –פלחי אננס עם כלי נענע ופרוסמת לימון עם טאקילה וקאנטרו, שוט הבית- רמזוטי,  סמיגול –פירות יער ומנגו עם שנאפס אפרסק .

בורגוס מציעה לכבוד פסטיבל הלילה מנת רול עוף במילוי אבוקדו ורצועות עוף מתובלות במרינדה, חרדל ובליווי ירקות. המשקאות שמציעה בורגוס הם צ'ייסר של ג'יימיסון, קפירינייה מקיווי או אגס, אפל מרטיני, דקירי ליצ'י.

מסעדת לבן המיוחדת, מציעה במסגרת הפסטיבל מנת רול דגי ים קריספי, לצד קפירינייה רסברי- שזיפים כתושים, סוכר חום או אבסולוט רסברי.

לסיום, איך לא, הונחה על השולחן צלחת מלאה להתפקע של שוקולדים ממלכת השוקולד של מקס ברנר, טעימים טעימים. לפסטיבל מציעים במקס ברנר מנת "הלו ארטיק" זוגית (מיני מגנום)- ארטיק וניל על מקל וקערת שוקולד חם לטבילה עם שתי תוספות לבחירה - כדורי וופל שוקולד קריספי, שברי מרנג פאבלובה, או קראנצ'י קרמל שקדים. ואיך אפשר בלי משקאות מתוקים לצד כל השוקולדים; צ'יאפס- שוקולד לבן קפוא, פירות יער אדומים, קרם דה קסיס, וודקה, באהיה- קרם שוקולד לבן, פונץ' בננה, רום, ג'אווה – קרם שוקולד לבן, פסיפלורה, קליפת תפוז, וודקה. כל המשקאות יוגשו עם שוט ( צ'ייסר ) פונדו שוקולד חלב עם  קרם דה קסיס.

לנו, הסועדים את ליבנו בשמחה, נותר רק לחכך ידיים בהנאה ולהתחיל לפקוד את המסעדות במהלך המחצית השנייה של ספטמבר. כשמסעדות מתחילות לשתף פעולה למען מינוף אישי, כולם יוצאים מנצחים – מהקהל שיכול לבלות בלי לדאוג לחשבון, ועד למסעדות שחושפות את עצמן לאינספור קיבות פוטנציאליות חדשות. ובמקום שבו כולם מנצחים, תמיד כדאי להימצא.

 

 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
סוהו - חוויה טוטאלית
צמוד קרקע
משתלם, אכול משתלם
יש G
הדוניזם עכשיו
פינוקי בשרים
נונ-שלאנט
אלוהי הבירה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר