נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

את ארוחות הבוקר ב-Seatara (טרה - אדמה) אני מכיר זה מכבר. זהו אחד המקומות שמעניקים חווית התעוררות מושלמת: מתעלמים מהברביות הריקניות שירדו מהסי אנד סאן שלמעלה, סופגים נוף מרגיע של ים כחול, ונהנים מדברי מאפה משובחים במיוחד ופינוקים של בוקר, שמוכנים תמיד באופן מושלם. ליד, אחד מהבלאדי מרי הטובים ביותר שיש לתל אביב להציע. השבוע היינו שם בארוחת ערב. היה מצוין.

המקום עצמו משדר הידור מאופק. ההשקעה במקום ובעיצובו ניכרת (הרבה משחק של לבן ושחור), אך מבלי לגלוש לקיטשיות ומבלי לוותר על נוחות ואווירה חמימה. המוזיקה מגוונת, איכותית והסאונד סביר. במקום שני אגפים, שני ברים וחדר אחד פרטי, שיכול לאכלס עד 10 סועדים.

עודד שוורצברד, השף הצעיר, גדל כבן טיפוחיו של יונתן רושפלד. הדבר ניכר באוכל שמנפיק המטבח: תמיד עשוי בקפידה, תמיד עושה שימוש בחומרי גלם טובים וללא קיצורי דרך, תמיד טעים. לצדו, מנהל מסעדה שמשלים בקרוב עשור שנים בתחום. ממבט חטוף של מבקר לרגע, נראה כי השניים מקיימים זוגיות מבורכת, שבה זה נהנה מפועלו של זה.

כפי שמיד תגלו, אכלנו בארוחת הערב (שהפכה למשתה) הרבה מאוד אוכל. ככלל, ניתן לומר כי האוכל ב-Seatara אינו מתחכם ואינו מתפלסף, אלא פשוט ומצוין. חלק מן המנות היו טעימות מאוד, חלק התעלו לדרגה של חוויית אכילה של ממש.

Seatara, כך נראה, הוא מקום שרוצה לעשות טוב לכולם. לכן הוא מחזיק תפריטי אוכל ושתייה מגוונים יחסית. ישנם מקומות שבהם המגוון מקלקל, בבחינת תפסת מרובה לא תפסת. אלא שב Seatara המגוון חכם, התפריט מכיל מנות שהשף מתמחה בהן, וכולן טובות ממש.

תפריט היינות עשיר, והוא מכיל מגוון רחב של רמות ומחירים. התפריט מכיל הרבה יין ישראלי (כך צריך). אחד השוסים הוא יין מרלו של עמק האלה (מצוין), שנמכר גם בכוס (139 ש"ח לבקבוק; 35 ש"ח לכוס). בתפריט יינות בוטיק משובחים נוספים (מרלו ואליעד של שאטו גולן, גרנד וין של קסטל, ועוד). תפריט מכיל גם הרבה יין מתוצרת חוץ: צרפת, איטלקי, אוסטרליה, ארה"ב, ארגנטינה, ספרד, ועוד. חווית השתייה נמשכת גם באלכוהול "הכבד" יותר, שגם הוא מגוון ביותר, עם דגש על וודקות וויסקי מהזן הראוי. השילוב בהחלט יכול לייצר ארוחה קלה, כיפית, של יין טוב ומשהו קטן על הבר.

תפריט האוכל מגוון. ניתן לאוכל לדבר בעד עצמו: קרפצ'ו אינטיאס - אחד משיאי הארוחה, שילוב של דג טרי שבטריים, פרוס דק תוך הותרת מרקם נגיס, עם גווקאמולי שנושא עמו נגיעות פיקנטיות. מנה מצוינת בביצוע מושלם, שמוגשת רק לעיתים (56 ₪); קבב דגים – מנה עשויה מלוקוס ואינטיאס, בציר דגים וכוסברה. מדובר במנה עם אופי, בביצוע בוגר, שהסבה עונג וגם היא אחד מהמיוחדים של אותו יום (65 ש"ח); חציל בלאדי- בשלמותו, עשוי בתנור, ברוטב יוגורט, שום ונענע. לא המצאה של הגלגל, אבל בביצוע מצוין שהוליד חציל חמים, נימוח, קטיפתי עם טעם וריח קלים של חריכה (41 ש"ח);  סלט בייבי סלק - סלט ענק, טרי ורענן, שהכיל עלי בייבי, סלקים אפויים, שברי קשיו וגבינת פטה; ריזוטו עגבניות וזעתר - מצוין ממש (הישג בהתחשב בדלות המקומות שמגישים ריזוטו כהלכתו), גם באופן ההכנה וגם בקונספט. ריזוטו במרקם נעים, עשיר וצבעוני בטעמיו החזקים והארומטיים (65 ש"ח); פילה בקר - על פירה, ברוטב יין אדום. מנה קלאסית, בביצוע מצוין, שבמרכזה פילה באיכות טובה מאוד, פירה סטנדרטי ורוטב יין המבוסס על ציר טוב (115 ש"ח); לצד אלה - פוקאצ'ה ממגוון הפוקאצ'ות הרחב של המקום. לנו יצאה פוקאצ'ה עם חצילים, עגבניות מיובשות ומוצרלה. דקה, רכה עם שוליים פריכים, חמימה, ובעיקר טעימה.

רק כדי לסבר את העין והחיך, התפריט מכיל מנות נוספות כמו ריזוטו פירות ים (75 ש"ח), המבורגר (300 גרמים, מבוססי בשר שפונדרה; 58 ש"ח), שניצל עוף (44 ש"ח) וכבדי עוף צלויים, ברוטב יין אדום, על פירה (62 ש"ח), ומספר צורות הכנה של רביולי.

מאחורי הבר; סטודנט למשפטים, שהבחין במצוקה. עוד כמה שנים, סביר להניח, הוא יחשוב איך לנצל את המצוקה לצרכיו. היום הוא עשה את הדבר הנכון והגיש לנו דז'סטיף יצירתי: פסיפלוצ'לו. כמו הלימונצ'לו החביב, אבל מבוסס פסיפלורה. מיוחד וטעים.

כדי לעשות מלאכתנו שלמה, דגמנו גם קינוחים. אחרי כל כך הרבה אוכל, שהוכיח יכולת ביצוע מרשימה, כבר שרתה עלינו רוח של בטחון שאנן, כי גם הקינוחים לא יכזיבו. נראה כי הכישרון למתוקים רץ במשפחת שוורצברד (אחיו של השף הוא זה שעומד מאחורי חנות המגדנות המופלאה "Erno"). וולקנו השוקולד היה בדיוק מה שהוא צריך להיות: פריך מבחוץ, חם ונוזלי מבפנים, קריר וטעים מצד הגלידה שליד - טעים ואפקטיבי. גם מנת טרי-טארה אינה קוטלת קנים.  מדובר בשלוש כוסיות עם מיני קרמים: קרם נוגט סמיך ועשיר בעיטור קצפת (שוס), קרם קוקוס עטור אננס מקומרל (נחמד) וקרם פירות יער בטופינג של ג'ל ונענע (בסדר).


לסיכום: שווה, שווה, שווה, בבוקר, בצהריים או בערב.

* הכותבים היו אורחי המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
סיטארה בתל אביב
053-9443447

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
סוהו - חוויה טוטאלית
צמוד קרקע
משתלם, אכול משתלם
יש G
הדוניזם עכשיו
פינוקי בשרים
נונ-שלאנט
אלוהי הבירה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר