נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

עסקי היהלומים היו, כך נראה, מאז ומעולם, מצליחים למדי. לא פלא אם כן, שרינה פושקרנה, בעלת רשת המסעדות ההודיות "טנדורי", החליטה לקרוא לסניף הכשר של רשת המסעדות, הממוקם בלובי מלון "קראון פלאזה" בירושלים, "קוהינור", ע"ש היהלום הנודע, המאלף ביופיו, שמשובץ כיום בכתר ההכתרה הבריטי, ואשר לגביו נטען כי בעבר היה בבעלות הודית (ולא נכנס כאן לנושא המורכב של נטלי הוכחה בדיני ראיות).

כניסה למסעדה כמוה כ"קפיצה קטנה" להודו. החל מהצוות ההודי, שרובו דובר אנגלית רהוטה מתובלת במבטא הודי עסיסי (?room for 2 night), עבור בעיצוב קירות המסעדה ותקרתה, בהם שולבו אלמנטים הודיים קלאסיים שונים, וכלה בפסלונים הודיים מסורתיים. תפריט המסעדה הוא אחד העשירים והמגוונים בהם נתקלנו, והוא מאגד בתוכו חומרי גלם מתחומים שונים, בטעמים רבים ומפתים. בצהריים גם מוגשות ארוחות עסקיות בעלות של כ- 65 ₪.

כמנות ראשונות הוגשו סלט דלהי - צ'ילי ירוק, בצל, מלפפון, עגבניות וצנון, מושרים בלימון טרי ומעוטרים בקרוטונים מאורכים (16 ₪), נאן - לחם הודי פריך, מבצק שתפח קלות (9 ₪), וקולצ'ה שום - נאן מתובל בשום כתוש (16 ₪).

לעיקריות התכבדנו לטעום טנדורי גריל מעורב (מנה זוגית - 95 ₪), שכלל עוף טנדורי, עוף טיקה (אדום), עוף קסטורי (טיקה לבן), נרגיסי קבב וצלע כבש, שהוגשו על פלטה חמה, שכבר מרגע הוצאתה מהמטבח, וזמן מה לאחר הנחתה על השולחן, ניתן היה לשמוע בבירור את התסססס של הצלייה. מנה מגוונת ומוצלחת במיוחד, של בשר טרי ועסיסי, בטעמים שונים, מתובל ועשוי במידה נכונה. זכינו גם לטעום עוף מאקני (עוף צלוי ללא עצמות מבושל ברוטב מעודן), שהיה מתקתק וטעים (60 ₪), וכן בפלאק פטריות (41 ₪), תבשיל מסורתי של תרד ופטריות, בתיבול עדין של צ'ילי ירוק וזנגביל - שהיה טרי וטעים, וברוגן גושט (65 ₪) - כבש בקארי בסגנון קשמירי קלאסי, שהיה מעודן ובעל מרקם מצוין.

בצד המנות העיקריות הוגשו נברטאן פילאף (29 ₪), אורז בשמתי מעורב עם ירקות גינה, זעפרן והל וטדקאו דל (28 ₪), תבשיל עדשים צהובות (לחובבי הז'אנר).
את הארוחה ליווה גולן קברנה סוביניון של רמת-הגולן, שהתגלה כמוצלח, קליל ומאוזן.

לקינוח התכבדנו בסלט טרי וטעים של פירות העונה (24 ₪), פלטת סורבטים בטעמי תות, בננה, קוקוס ומנגו, בטעם מרענן, עם הקפדה על נאמנות לטעמי המקור (24 ₪ לכל סורבה). בנוסף נהנינו ממנה אשר אינה מופיעה בתפריט - גלידת פיסטוק, שהיתה טעימה.

יצויין כי זוגתי, סקפטית מטבעה למאכלים לא מוכרים, לא כל שכן הודיים, הופתעה לטובה. אז אם אתם נמנים על אוהבי האוכל ההודי, או ככלל אוהבי אוכל מגוון המבוסס על חומרי גלם טריים ואיכותיים, ואתם שואפים להיות בקרבה (לפחות רעיונית) לכתר ההכתרה האנגלי, קוהינור-טנדורי זה המקום.

*הכותב היה אורח המסעדה.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של רועי דביר

איפה המשגיח?!
תביא ביס
הכוכב הכשר
סרט נע
אחות לנו קטנה
איטליה הקטנה (והכשרה)
הכשרה מליון
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר