נגישות
נגישות

אחות לנו קטנה

רועי דביר, אדמו"רכם לקולינאריה כשרה מכה שוב והפעם מבקר בלאנטרקוט, אחותה הקטנה והצנועה של אלהמברה הוותיקה והיוקרתית, שהתגלתה כבעלת היצע קולינארי מרשים ומחירים שיעשו לכם שמח

מסעדה ביום המסעדות של rest
רועי דביר
רועי דביר
תאריך פרסום: 08/06/2006, 15:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

היינו במתח. הביקור שלנו במסעדת אלהמברה, ה'אחות הגדולה' של ל'אנטרקוט, הותירה בנו חותם קולינרי חיובי עמוק. האם האחות הקטנה עומדת בסטנדרטים של הגדולה, למרות שניתן לאכול בה ארוחה מלאה ב- 88 ₪ בלבד?

אז זהו - שכן. בהחלט כן. המסעדה הגלאט כשרה שוכנת בנחלת בנימין פינת אחד העם בתל אביב, בבניין משומר, מעוצבת בטוב טעם, ובשעות הערב שוררת במקום אווירה רגועה, בתאורה מתאימה, המלווה במוזיקה טובה ובשירות יעיל ומוקפד.

במסעדה יש תפריט אלכוהול מכובד מאוד (בקשו אותו ותקבלו) במחירים מפתיעים לטובה, שבסקירה מהירה הינם מהנמוכים בעיר (!). איפה יש עוד מקום במטרופולין שגובה 25 ₪ על ג'יימסון?

ולענייננו, המסעדה חרטה על דגלה את התובנה: "מעט - זה ההרבה החדש". רוצה לומר, בתמורה למעט מצלצלין תקבל בל'אנטרקוט הרבה תמורה. הדבר התאפשר הודות לתפריט מצומצם (אך איכותי), המאפשר תמחור הוגן של המנות.

כמנה מקדימה הוגשו לחמניות מאפה בית, טריות וריחניות, וטפנד זיתים. למנה ראשונה טעמנו כבד אווז חם על בריוש וחבושים מתוקים (42 ₪). הכבד היה טעים מאוד ובמרקם מוצלח, והחבושים, המיובאים מטורקיה (מיינד יו !) היו בשרניים ומתוקים (שימוש בבריוש טרי יותר היה מעלה את המנה דרגה).

עוד הוגשו שיפודוני פרגית בחלב קוקוס, חמאת בוטנים ודבש (20 ₪), שהיתה מנה טובה; קבבונים בטחינה (20 ₪), שהוגשו (שלושתם) עשויים במידה והיו טעימים; ומדליוני כבד אווז קר עם ריבת בצל אדומה (34 ₪), שהיתה גם היא מנה נעימה מאד.

כמנות עיקריות הוגש, איך לא, סטייק אנטרקוט, שהוזמן Medium-Rare. מנת הדגל, שהעניקה למסעדה את שמה, לא אכזבה. עבה, עסיסי, שחום ונוטף מיצים (הסטייק, סוטים שכמוכם). כמובטח, גם התמחור הוגן (65 ₪). הסטייק מגיע עם שני רטבים לבחירה - חרדל ויין, ואולם כאוהבי בשר בצורתו הטבעית ביותר, העדפנו שלא לנסות.

על מנת לשמור על איזון אקולוגי, הזמנו בנוסף מנה מן הים: פילה דניס בוויניגרט עגבניות ועירית (65 ₪). ובכן: הפתעה. הגם שמדובר במסעדת בשרים לפי טיבה, ל'אנטרקוט הצליחה לייצר מנת דג מושלמת, עסיסית באופן ראוי להערכה, טובה בהרבה מהרבה מסעדות המתמחות בדגים. איך זה? ככה זה. ואתם, חייבים לנצל זאת. יחד עם המנות העיקריות הוגשו סלט חסה בוויניגרט, עגבניות שרי ואגוזי מלך (12 ₪), ומנת צ'יפס, הנלווית לעיקרית ללא תוספת מחיר. לקינוח הוגש פרפה חלבה, שהיה חביב וקליל.

זהו, נרגענו, ה'אחות הקטנה' מספקת את הסחורה, ובנישה שלה, של מסעדה איכותית, עם אוכל טוב, גלאט כשר, ואלכוהול טוב, והכל במחירים סבירים לחלוטין, היא מעניקה תמורה מצויינת לכסף.

נו, אתם עוד לא בדרך ?

*הכותב היה אורח המסעדה. 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של רועי דביר

איפה המשגיח?!
תביא ביס
הכוכב הכשר
סרט נע
איטליה הקטנה (והכשרה)
הכשרה מליון
היהלום ההודי
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר