נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

יום שישי בצהריים, רחוב בן יהודה בת"א. חניה- בלתי אפשרי, החום- מתחיל להיות בלתי נסבל והרעב- ממציא משמעות חדשה למושג בטן גב. מסעדת אדורה היקרה, למה, למה במרכז ת"א?

בניסיון לפתור את כל הבעיות הללו כמה שיותר מהר, חנינו שני שליש כחול, שליש אדום, התקדמנו מהר אל עבר המסעדה הממוזגת ותכננו הזמנה של לחם הבית, בתקווה שיבוא עם איזה ממרח טוב.

כשהתיישבנו בפנים הבנו למה אדורה בחרה להשתכן בבן יהודה. בשבילה, המיקום מושלם. התזזיתיות הנעימה מחוץ לחלון משדרת אל פנים המסעדה המעוצבת באופן מינימליסטי ואינטימי בדיוק את הוייב המתאים- ביסטרו שף ברמה גבוהה, מינוס הפלצנות ופלוס ההתרחשות התל אביבית. רק האקוסטיקה במקום גורמת לך להרגיש קצת יותר מדי בחוץ מבפנים.

שף אבי ביטון, שעבד במטבחיהם של ניר צוק, שאול אברון ועוד, מבשל במקום אוכל שהגדרתו כבר מתחילה להימאס, אבל תוצאותיו מרגשות כל פעם מחדש, או לפחות הפעם - אוכל ביסטרו צרפתי בנגיעות ים תיכוניות. תפריט עם הרבה דגים, מנות אחרונות מחוזקות בתבלינים ולחם שמוגש בסטייל אישי, שגרמו לנו לשמוח על העסקית שבאנו לאכול.

55 ₪ עולה העסקית שכוללת מנה ראשונה ועיקרית, עם מנות מסוימות עבורן יש תוספת תשלום קטנה. לראשונות הזמנו סביצ'ה מוסר שהגיע על קרם זרעי עגבניה ושמן אגוזים- טעם טריות הדגים לא מטעה, והבצל הטרי עם המלח הגס וקרם העגבניות ליוו את טעמי הדג היטב, הרימו אותם ולא השתלטו. לצערי מהר מדי נחטפה ממני המנה לכיוון הצד השני של השולחן, אך לשמחתי קיבלתי בתמורה שרימפס בשמן זית וזעתר. דיברנו על נגיעה ים תיכונית? כאן קיבלו השרימפסים כאפה ים תיכונית, אבל נראה שהם היו מרוצים ממנה, וגם אנחנו. מו"מ על החלפה חזרה של הצלחות נקטע כשהגיעה מנה מצוינת של קלמרי ב"פאזי"- בייבי קלמרי עשוי על הפלנצ'ה, עם תרד, עגבניות, בצל וכמון.

בין הראשונות לעיקריות, המשכנו לנשנש מלחם שאור עם גרגירי פשתן, שהוגש לא בסלסילה או צלחת, כי אם בתוך נייר פרגמנט, ולצידו שום קונפי, אריסה של עגבניות מיובשות וחמאה צהובה.

בעיקריות נשארה בחירת לבי באזור הים ובחרה בפילה מוסר. אני עברתי מים ליבשה והזמנתי פילה יען. המוסר העסיסי הוגש עם פירה עשבי תיבול שבלטו בו טעמי העשבים הטריים, ומעל הכל קרם שרימפסים מתקתק ועדין. מנה לא רק טעימה מאוד, אלא גם גדולה. פילה היען ב"ראס אל חנות" (תערובת תבלינים מרוקאית) הוגש על שיפודונים קטנים שהושרו בדבש תמרים ובתערובת התבלינים. הבשר היה רך, מתקתק ומתובל ושוב שילוב הטעמים, אפילו שמדובר בטעמים חזקים, לא נתן לאף אחד מהם להשתלט מדי. עם המנה מוגשת עצם עם כפית אספרסו קטנה להתענגות על מח העצם שבתוכה.

בשלב הקינוחים המשכנו, בהמלצת המקום, עם התבלינים המזרחיים. זאכר הל אספרסו- מאפה שוקולד דק ועשיר, שמעליו גנאש חמים של שוקולד לבן ואספרסו, מעוטר בקרם אנגלז הל. שני משולשי מאפה השוקולד הנהדר הזה נהנו מאוד משילוב הקריספי-מתוק-חמים-קריר, וארומת ההל- היא ליוותה אותנו עוד שעות רבות אח"כ.

*הכותב היה אורח המסעדה.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
סילבסטר כשר
Whitehall - מקצועני הבשר
גן עדן בדיאבלו
NG. גבר. אישה. בשר
הו ברצלונה ברצלונה
כל האמצעים כשרים
שירת הטורטייה
רמת החי"ל 90210
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר