נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לפני כמה חודשים נפתח לו ברמת ישי, אזור קסום בפני עצמו, בית קפה-ביסטרו בשם אדלה. אדלה הייתה חלומם של יואב, מיה, קובי ואנדראה, שני זוגות חברים טובים, שרצו לפתוח מקום שיענה על הצורך של תושבי האזור- מקום שנעים לשבת בו ושהאורחים יקבלו בו יחס חם ואוכל ויין משובחים.

עם הרבה תעוזה וחזון גדול הם לקחו מחסן ישן באזור התעשייה של רמת ישי ובעיצובו של יואב, האדריכל של המקום, הפכו את תל החורבות למקום מקסים. החלל הלא קטן מחולק לכמה אזורי ישיבה: בפנים, בחוץ, על הבר וחדר VIP. רצפת העץ, הפריטים המיוחדים הפזורים והתאורה החמה, מרכיבים כולם יחד אווירה נעימה ומזמינה.

ומה בשורת האוכל שמביאה אדלה? ובכן, כאן צפויה הפתעה נעימה. אזור הצפון כידוע, ובמיוחד חיפה רבתי, לא ניחן בקולינריה מדהימה. בעלי המקום לא רצו תפריט גורמה עילאי, אבל הם גם לא היו מוכנים להתפשר על אוכל בינוני. אז הם עשו צעד חכם מאוד, שמיידית מיתג אותם מעל המקומות האחרים בסביבה- הם לקחו יועץ קולינרי. במקום שכל האחרים כושלים, הלכו ארבעת החבר'ה על עזרה מהטובים ביותר. וזה השתלם, להם ולנו.

התפריט שהורכב באדלה אינו רחב מדי ומורכב מארוחות בוקר, טרטיני (הסבר מגרה יבוא מייד), סלטים וקצת מנות אוכל "כבדות" יותר. הסבר על הטרטיני הביא אותנו להזמין מייד שניים כאלו - לחם שאור משובח, פרוס לרוחבו, מרוח בממרחים מיוחדים ועל הכל מונחות תוספות טובות. אנחנו בחרנו בטרטיני טונה עם לימון כבוש וצ'אטני (28 ₪) ובאחד נוסף עם קורנביף, חרדל דיז'ון ואיולי פלפלים (32 ₪). הלחם היה טרי וספג בעדינות את הממרחים המצוינים שהיו עליו. יחד עם הטונה והקורנביף קיבלנו שתי מנות פשוט נהדרות, כשלצידן הוגש גם סלט קטן.

לעיקריות הזמנו שתי מנות סטנדרטיות לכאורה, אבל הן הצליחו להפתיע אותנו. שניצל אדלה (42 ₪) היה שניצל דק וענקי, עם ציפוי קריספי טעים שהוגש לנו עם פירה בטטות ושבבי בצל מטוגן ממעל. על זה נאמר- שניצל כמו שהוא צריך להיות. גם הכנפיים (38 ₪), שהיו מנה ענקית, הגיעו ברוטב טעים ומיוחד של שזיפים וצ'ילי (כי באמת כבר נמאס מסתם רוטב צ'ילי מתוק).

בין כל המנות, לצד קברנה סוביניון של דלתון (20 ₪ לכוס) שמענו סיפורים מעניינים מיואב, בעל המקום התורן שהיה באותו ערב, על איך התגלגל הרעיון מלפתוח בוטיק יינות, למעדנייה, משם לבית קפה ולבסוף לביסטרו שנפתח. ההגדרה ביסטרו אולי צריכה כאן חידוד קל- לא מדובר במסעדה של ממש, כי התפריט באמת די מצומצם, או יותר נכון ממוקד. מצד שני, זה יותר מבית קפה עם סלטים וטוסטים- האוכל שמוגש כאן מוקפד מאוד וברמה גבוהה (אבל לא פלצנית). מי שיודע מה טוב, ימצא את עצמו בקלות, ומי שקצת פחות- מוזמן לנסות ובטוח שיאהב את מה שיגלה.

בשלב המתוקים ניסינו שלושה, כי יואב בעצמו ידוע כחובב מתוק לא קטן. פרופיטרול- כדור גלידה (קצת קפוא מידי) נח לו בתוך מרנג מ-צ-ו-י-ן, עדין, שברירי ורך מבפנים, כמו בספרים. רושה- שכבות של מוס שוקולד לבן עם ציפוי טופי ומתחת כל זה אגוזים חבויים, שהיה תענוג לאוהבי השוקולד, ו-המיוחד שבקינוחים - פאי פיסטוק שהגיע בצורת פרוסה ארוכה וצרה, כשהפיסטוקים שבפאי היו במרקם מיוחד של מרציפן. שלושתם היו פשוט מצוינים לצד הקפה.

כפי שניתן להבין, אדלה היא פנינת חן. האווירה הנעימה, היחס החם והאוכל המצוין הם שילוב שיכול רק להצליח. בנוסף, נערכות במקום מדי פעם (כדאי לבדוק מראש) הופעות חיות, בסגנון ג'אז וכדומה. אם אתם גרים באזור, או בדרככם לטיול בצפון או לסופ"ש בצימר, שווה לעצור באדלה, להירגע קצת, לאכול אוכל טוב ואולי אפילו תצליחו לשמוע איזה סיפור מעניין או שניים.

*הכותב היה אורח המקום. 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
סילבסטר כשר
Whitehall - מקצועני הבשר
גן עדן בדיאבלו
NG. גבר. אישה. בשר
הו ברצלונה ברצלונה
כל האמצעים כשרים
שירת הטורטייה
רמת החי"ל 90210
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר