נגישות
נגישות

סילבסטר בפורטוגזית

מיכל ניסנסון מביאה את הארגנטינאי שלה אל לב הקרנבל הברזילאי בקאזה דו ברזיל האילתית. הבשר המשובח, האלכוהול השופע וההבטחה לליל סילבסטר מלא חגיגות, ניצחו אפילו את האיבה ההיסטורית

מסעדה ביום המסעדות של rest
מיכל ניסנסון
תאריך פרסום: 04/01/2007, 10:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ברזיל, המדינה הגדולה ביותר בדרום אמריקה, היא ארצם של הכדורגל, הקרנבל, הקוקטיילים המשובחים והצ'ורסקרייה. בהתאמה לכך, מסעדה ברזילאית אמיתית היא מקום שמציע אווירה מנצחת, מצב רוח מרומם והרבה הרבה בשר. הקאזה דו ברזיל, מסעדה שמציעה מהמיטב שיש למטבח הברזילאי להציע – מספקת בשר וקוקטיילים בכל ימות השנה, ולכבוד הסילבסטר גם "מיני קרנבל", עם רקדניות ברזילאיות, אלכוהול כיד המלך ובשר משובח.

אנחנו הגענו לקאזה בצהרי יום שבת, לארוחה שכל כולה תאוות בשרים. בעלי הארגנטינאי, על אף שהוא חובב בשר גדול, הוא ארגנטינאי. אומברטו השף, אחד הססגוניים והרעשניים שנתקלתם בהם – הוא דווקא ברזילאי שורשי. למי שלא יודע, כשזה נוגע לברזיל וארגנטינה, מדובר בשתי מדינות עם בשר משובח, כדורגל מנצח ואיבה תהומית אחת לשנייה. התיישבנו בשולחן, עיינו בתפריט ונאלצנו לשמוע שירי הלל לפלה ורונאלדיניו וכמה עקיצות שקשורות למארדונה. אבל לא נורא, כשהבשר טוב- הכל טוב. והבשר היה טוב.

התפריט במקום מאפשר להזמין מנות אה-לה-קארט (יש אפילו אפשרויות צמחוניות, רחמנא ליצלן), אבל אנחנו העדפנו צ'ורסקרייה- בשר על שיפוד רץ ללא הגבלה. בשעות הצהריים מחירה של ארוחת צ'ורסקרייה 69-84 ₪ ובשעות הערב 118 ₪. הארוחה נפתחה בחמש מנות פתיחה/ תוספות: צ'ילי קון קרנה, לחם הבית במילוי בשר, סלט, תפוחי אדמה אפויים ואורז. אחרי שסיימנו לנשנש מהראשונות, החל מירוץ הבשרים. לא סתם מירוץ, אלא מירוץ שליחים, שבו מתחלפים ללא הפסקה סוגי השיפודים: כבדי עוף, פרגית במרינדה מעודנת, כנפי עוף, נקניקיות צ'וריסוס בשרניות ועסיסיות, שהשתלבו מצוין עם קצת צ'ימיצ'ורי בצד, סטייק אנטרקוט, שקצרה היריעה משירי ההלל לביצוע המדויק שלו, אפילו שהשף ברזילאי ולא מהפאטרייה (מולדת בספרדית וכינוי לארגנטינה). לאורך כל הארוחה, אגב, אומברטו מקפיד לצאת ולהסתובב בין הסועדים, לשאוג בדיחות מצחיקות ובכלל, לעשות שמח. כשהוא לא ירד על מראדונה, זה היה מצחיק עד דמעות והקפיץ את האווירה. גם המלצרים, שצבועים בצבעי פנים כמו אוהדי כדורגל, משתלבים היטב בחגיגה.

מנות נוספות ומנצחות שכלולות בארוחת הצ'ורסקרייה היו בוליניו - כדורי בשר, לבבות עוף – שהיו עסיסיים ולא הראו סימני יובש כבמרבית המקומות ומעל לכל, הכוכב האמיתי, הלא הוא האסאדו. מנה מעניינת נוספת, שלא מוצאים בכל מקום היתה פיקנייה - מדובר בבשר עסיסי ורך, שנמצא קרוב לצ'אך. החלק הזה בבקר אינו עובר ניקור ולכן הוא לא כשר, אבל הוא טעים, טעים. על אף האיבה הלאומית, פינק אותנו השף אומברטו בפילה ובצלעות כבש אחרי שמיצינו את חווית הצ'ורסקרייה הקלאסית שהמקום מציע. הפילה - כדרכו של פילה: תמיד טעים. על צלעות הכבש, עם זאת, אסור לכם לוותר. מדובר בתוספת של 25 ₪ למחיר הצ'ורסקרייה ו-50 ₪ אם תרצו מהצלעות, הפילה או כבד האווז ללא הגבלה.

עם כל הבשר הזה, חובה לשתות בקבוק יין אדום – לאיזון רמות הכולסטרול. בקאזה, מהבחינה הזו, דאגו לתמחר את היין באופן הגיוני, כך שהכולסטרול לא ירקיע שחקים, אבל גם לא תחוו נפילת סוכר מהמחיר. בקבוק יין הבית – גולן מרלו, במחיר 74 ₪ (22 ₪ לכוס) הרים את המורל עד שכמעט שכחנו (יותר נכון, בעלי כמעט שכח) שברזילאי מכין את האוכל.

למרות שהעיקרון הדרום אמריקאי מחייב להתעלם מקינוחים, תחת הנימוק המוצדק: אם כבר נשאר מקום בבטן - עדיף לאכול עוד קצת בשר, החלטנו לקנח בסופלה שוקולד, עם קצפת וגלידה וכוס קפה הפוך בצד. יצאנו מרוצים ומפוצצים.

התפריט ב"מיני קרנבל" שצפוי להתקיים בסילבסטר יכלול 5 מנות פתיחה, צ'ורסקרייה בשיטת השיפוד הרץ עם 11 סוגי בשר, קאפירנייה חופשי, שתייה קלה חופשית, יין חופשי, שתיה חמה, קינוח מהתפריט וכמובן שמפנייה בחצות. המחיר הוא 200 ₪ וכדאי להזמין מקום מראש. אם אתם באילת בסילבסטר ובא לכם להרגיש בריו – זה המקום.   

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הפוך על ירושלים
אורו – חוויה מושלמת במקום אחד
המוציא לחם לימות הגשם
ואלס עם מטינה
המפעל פתח
בית השמש העולה
Fun Fun Fun
חמישה כוכבים
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר