נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הרומן שלי עם Bariba התחיל באופן וירטואלי וחד צדדי, כשראיתי את תמונות המנות שלהם ניבטות אלי מדפי אינטרנט שונים ולוחשות בלהט: EAT ME. השתכנעתי מיד ומכיוון שללקק את המסך, לא הסתמן כאופציה משכנעת (בכל זאת, כל מיני אנשים הסתכלו בי מוזר), החלטתי שאני כנראה צריכה להביא את עצמי אל הנמל ולטעום מהדבר האמיתי.

הצטיידתי בשירי, שותפתי למסעות קולינאריים בריאים שצופנים בחובם חגיגה לצמחונים, ואחרי יום מפרך (כולל צעדה מיותרת לכיוון ההפוך ובחזרה), הגענו לאי הבריאות ששוכן לו בלב המאפליה הסמוכה לשפך הירקון (מימין בשר אדום, משמאל מתיקות שוקולדית מסוכנת ובאופק רידינג).

המקום זהר אלינו בצבעים פסטליים נעימים ובהירים ומהקומה העליונה הציצו כל מיני מכשירי כושר מעוצבים. בריא כאן. המקום הוקם לפי רעיון של (תאמינו או לא) קופת חולים כללית, שהקימה בשיתוף יזמים שונים את המותג "דרך חיים" שאמור לקדם חיים בריאים. בית דרך חיים הוקם כבית הוליסטי שמכיל בתוכו מגוון אפשרויות לשפר את איכות חייכם החל בפעילות גופנית (כולל התעמלות נשים מיוחדת), דרך קוסמטיקה בריאותית, טיפולים (כמו שיאצו ורפלקסולוגיה), הרצאות על העצמה והעשרה וכלה בחשוב מכל – תזונה.

הפואנטה החשובה של המקום היא שלא רק בריא, אלא בעיקר טעים. השף שנבחר לעשות את הקסם הוא אורן לוקסנבורג, בוגר אורקה, שאימץ משהו מהקו הנקי והיצירתי של המסעדה המעולה שחנכה אותו והשכיל להגיע לתוצאות מרשימות ביותר גם אחרי קיצוץ בחמאה, השמנת המתוקה והטיגון. המנות שהוא יוצר מתאפיינות בטעם משובח, צבעוניות מקסימה וחיבורים מפתיעים ולא מתחכמים מדי.

לשולחן שלנו הגיעה סלסלת לחם מקמח מלא עם מעט חמאה, קערית שמן זית ובלסמי וצלוחית של גזר וקולורבי מוחמצים שהתגלו כממכרים. טעמנו דגימות מסלט חסה מעולה עם כמות נדיבה של תפוחים ומשמשים מיובשים, זרשק (חמוציות מיובשות) ורוטב ויניגרט קארי (34 ₪) ומרביולי ממולא סנט מור וארטישוק ירושלמי, שהגבינה שבו היתה מאד דומיננטית, כך שהוא מיועד לאוהבי הטעם בלבד (56 ₪). המשכנו עם ריבועי דלעת צלויה על מצע תבשיל קינואה מתקתק מעט עם זרשק, גרעיני חמניה ורוטב יוגורט ירקרק רווי נענע (36 ₪) בטעם טרי ובמראה מנצח - פשוט מנה יפהפייה ומשובחת ביותר, ועם סלמון בכבישה אדומה שהוגש לצד סלט תפו"א סגול, גבינת שמנת וטוסטונים (35 ₪). שוב, מנה מצוירת בצורה נפלאה בטעם מעודן וחיבור מצוין בין כל המרכיבים האיכותיים. שאפו.

ברוח בריאה ומרוצה במיוחד הגענו לעיקריות: קדירה ובה נזיד ירקות שורש חורפי ובתוכו קובות ממולאות פטריות (48 ₪) ופילה בורי על ריזוטו אבוקדו בויניגרט תפוזים ועירית (85 ₪). בשני המקרים המצע גנב את ההצגה מהמרכיב שעליו. ירקות השורש היו עשירים בטעם ושחו ברוטב מצומצם וטוב והריזוטו אבוקדו בניחוח קל של תפוז וטוויסט עוקצני של עירית היה לא פחות מהברקה. הקובה היתה מעט כבדה מדי לטעמנו והדג היה באמת מצוין, אך לא הצליח להתחרות ביצירתיות של הריזוטו.

גם בגזרת הקינוחים מצאנו מנה שלא ממש שגורה במחוזותינו בדמות עוגת שוקולד צ'ילי (27 ₪) עם מסקרפונה, רוטב תות ותות (כן, תות יחיד וטעים, שחבל שלא היו עוד כמה ממנו). שוקולד מריר ודחוס עם גנאש שוקולד מבריק מעליו שמשאיר עקצוצי לשון אחרי כל ביס ומתאזן בעזרת הגבינה והתות. בעזרת שני קנקני חליטות תה מעוצבים השלמנו את החוויה המבריאה שלנו והבטחנו לשוב ליום טיפול ואוכל משובח בנסיבות הקרובות ביותר שיכולות להצדיק פינוק.

*הכותבת היתה אורחת המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של איילת טריאסט

חלוצי השווארמה
ילד פלא קולינארי
בוקר. טוב
ערב בקפה יפו
הפק"ל הפולני
פרח לב החציל
מזל טלה
אבות המזון מתהפכים בקברם
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר