נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

20:00 שעון ישראל, 10:00 שעון בנדיקט. "בוקר טוב". אין כמו לפתוח את הבוקר עם איזו שלישיית המבורגרים על רושטי (?!)... רגע רגע, נחזור אחורה. טלי השכימה עם הציפור הפרטית שלה, שרוצה לאכול כבר בסביבות 5:00 (!) בבוקר ואני, אחרי הליכה לישון בסביבות 3:00, קמתי בכלל ב-11:00. בקיצור, בוקר זה עניין יחסי. וזאת הפואנטה של 'בנדיקט' - על שני סניפיו ההומים - תבואו, לא חשוב באיזה שעה, יהיה בוקר.

בנדיקט של רוטשילד, בדומה לאחיו הגדול מבן יהודה, בנוי כדיינר אמריקאי עם טאץ' אירופאי. הוא כבר בן שנה ואם לשפוט לפי התורים האינסופיים בסופי שבוע, כנראה שאנשי בנדיקט עלו על משהו, כי ישראלים אוהבים ארוחות בוקר, וזה לא מפתיע. בבנדיקט - במחיר סביר לכל הדעות - אתם מקבלים מנות עתירות קלוריות, טעימות ומשביעות, שכוללות שתייה וגם סלסלת לחמים שנאפים במקום (לחם זיתים, בריוש, לחם מלא ודגנים) ומגיעים אליכם חמים עם חמאה, ריבת תפוחים ובקבוק נוטלה לחיץ (אחלה פטנט מקומי).

אין ספק שמנת ההמבורגרונים, שזכו כאן לשם ההולם - 'המבוקר' (57 ₪) - היא המנה שהכי פחות עונה להגדרת ארוחת הבוקר המוכרת לכם, אבל אם הבוקר שלכם חל ב-20:00 בערב (או אם אתם נהג משאית אמריקאי עם פקקת עורקים), זאת פשוט מנה מעולה. על מצע של שלוש לביבות רושטי (תפוחי אדמה מגורדים ומלובבים), שמתפקדים כאן על תקן לחמניה, יושבות להן שלוש קציצות בקר משובחות. על אחת נחה גבינת עזים, על השנייה גווקאמולי ועל השלישית - כי אין ארוחת בוקר בלי ביצה - ביצה עלומה, שרק מחכה לרגע בו יישפך החלמון הנוזלי שלה על כל יצירת המופת הזאת. אין ספק שזה מסביר את רמת הכולסטרול שלי... כדי להשלים את האפוס, תוסיפו גם קיר רויאל (שכלול במחיר).
טלי מצידה הלכה על מנת בוקר מוכרת יותר וטעימה לא פחות - בנדיקט פלורנטין (49 ₪) - שמורכבת משתי ביצים עלומות (עם אותו אפקט החלמון המנצח) על משולשי בריוש חמאתיים, תרד ועל כל אלה רוטב הולנדייז. להשלמת התמונה, תוסיפו לכל זה בייקון קריספי וקוקטייל בליני אפרסק מבעבע.

אם חשבתם שבזאת סיימנו את סאגת הארוחה החשובה ביום, קבלו קינוח. ומה יותר ארוחת בוקר מפרנץ' טוסט (34 ₪)? הבריוש שכיכב במנת הבנדיקט חזר כאן בענק בגרסה ספוגה בחלב קינמון, מטוגנת בחמאה ומופלאה בנימוחותה, כשעליו סירופ מייפל ופטל שחור ולצידו סלט מפירות העונה. אושר צרוף. כדי להירגע פנינו לחליטות תה צמחים (כמעט בלי סוכר), והשלנו את עצמנו שמדובר במירוק חטאים (ועורקים) מזורז (12 ₪).

אם רק קמתם וקשה לכם לקלוט את כל האינפורמציה המסובכת, הנה קיצור הפרקים הקודמים: קודם לקום, אח"כ לגשש ברחובות תל אביב לבנדיקט הקרוב למקום מגוריכם, לעשות אן-דן-דינו על התפריט, לתת לקפאין או לאלכוהול (או לשניהם) לעשות את שלהם ולגלות שהבוקר פה טוב 24 שעות ביממה.

 

* הכותבת הייתה אורחת המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של איילת טריאסט

חלוצי השווארמה
ילד פלא קולינארי
ערב בקפה יפו
הפק"ל הפולני
פרח לב החציל
מזל טלה
אבות המזון מתהפכים בקברם
חלום עליכם
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר