נגישות
נגישות

טורקיש דילייט, מישהו?

עמישראל כבר לא מתרגש מקישואים ממולאים עם שמות אקזוטיים, אלא פשוט גורס אותם בהנאה, אז לפאשה הטורקית בחר יורי קליין לקחת דווקא תיירת אמריקאית בלי ידע מוקדם ב"מחשיא חמוד". נרשמו קריאות התפעלות

מסעדה ביום המסעדות של rest
יורי קליין
יורי קליין
תאריך פרסום: 31/01/2008, 15:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הבעיה של ישראלים עם מסעדות טורקיות היא שהם לא כל כך מבינים מה העניין כאן. נסו להרשים ישראלי עם תיאור מלא התלהבות של קישוא גינה צעיר, מרוקן מגרעיניו, ממולא בתערובת אורז מתובלת ומבושל ברוטב עגבניות. התשובה הסטנדרטית תהיה משהו כמו "אה, קישוא ממולא. סבבה". אבל תחשבו על זה שניה, קישוא ממולא זה ממש טעים. וגם שווארמה, ושלא נדבר על חצילים. כן, חצילים, הירק הבשרני הזה, זה שמופיע בכל מקרר בארץ, זה ממש-ממש אוכל טוב. אבל אין מה לעשות, בכל זאת, מדובר בממולאים עם שווארמה ואיזה סלט חצילים בצד, ארוחה שתשמח הרבה מאד ישראלים, אבל ספק עם תוציא מהם התלהבות של ממש. בשביל זה צריך להצטייד באיזה תייר או עולה חדש, והכי טוב אמריקאי, שבשבילם המטבח הטורקי זה אולי האוכל היחידי שעוד נותר מעט זר. אז לקחתי את ליסה, שנולדה בצפון ניו-ג'רסי, והלכנו לפאשה שברחוב הארבעה בתל אביב.

היה מלא ישראלים שנראו מרוצים. למה לא בעצם? אם יש מטבח שאפשר לקרוא לו "ישראלי", הוא בעיקר טורקי. ובפאשה עושים אותו מצוין, כך שלא במפתיע, החלל הגדול היה מלא במה שנקרא "עם-ישראל", עושים את מה שהם יודעים לעשות בטבעיות. ליסה, לעומת זאת, הייתה מוקסמת מהאקזוטיות של שמות המנות - "מחשיא חמוד", "מסחנה" ומה שבאמת שבה אותה, "קדאיף"! ומה שיפה, זה שגם אחרי שהסברתי לה מה זה כל אחד מהם, הם עדיין נשמעו לה מעט מסתוריים. החמוד התברר כמנת ממולאים מצוינת של קישוא וחציל חמוד (32 ₪). המסחנה, בניגוד למה שניחשתי, אינו בשר שנעשה במנגל ליד הסחנה, אלא מנה יפה של נתחי בקר בעגבניות ושקדים, המוגשים על פיתה רכה הסופגת מהם את המיצים (58 ₪).

שאר המנות, גם אם לא התהדרו בשמות שנשמעים כמו אתרי תיירות באנטליה, היו מצוינות. סלט עגבניות (28 ₪) עם תוספת מפתיעה ומהנה של גרגירי רימונים, שתי יחידות קטנות של לחמה ג'ון (24 ₪) שהיה בשרי מאד בטעמו, קציצות כרישה (24 ₪) וכמובן, המרכיב שארוחה טורקית לא תהיה שלמה בלעדיו - מנה נדיבה של חציל בלאדי, שרוף בלהבה ומוגש עם טחינה. כל זה אגב, עם החמודים, היו מנות ראשונות. למנה עיקרית קיבלנו בנוסף למסחנה גם דג דניס (74 ₪), שהיה מעט קטן, אך מילוי העגבניות עם עשבי התיבול והשום שלו עשו ממנו מנה מצוינת.

ליסה, אחוזת ההתפעלות ממסתורי המטבח הטורקי, לא יכלה לוותר על מה שנראה לה הקינוח שאלאדין בעצמו היה מזמין, הקדאיף (24 ₪). מטעמי כשרות, מוגשת המנה ללא הקרם המקובל אלא עם שפע פירות יבשים, שביחד עם אטריות הקדאיף יוצרים מנה מתוקה ומעניינת, אך מעט יבשה. לשמחתנו קיבלו גם מנת גלידת וניל מעוטרת בסילאן וחלבה (32 ₪), אחד הממתקים היותר מוצלחים והפחות מוערכים בארץ.

*הכותב היה אורח המסעדה.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של יורי קליין

(לא רק) קרפצ'יו בר
אוכל זה ענין של גיאו(ר)גרפיה
לראות ולהיראות עם שרימפס גורגונזולה
מישהו סח את זה קודם
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר