נגישות
נגישות

לראות ולהיראות עם שרימפס גורגונזולה

יורי קליין מתמסמר לבר של סיטרה שבמתחם סי אנד סאן, היכל השנדלירים, השיש והשופוני של שיבוטי פריס הילטון מקומיים. אחרי שנרגע ממראה הים וכמה מהלקוחות, הוא התפנה למנות דגים ופירות ים נהדרות

מסעדה ביום המסעדות של rest
יורי קליין
יורי קליין
תאריך פרסום: 14/02/2008, 16:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

יוקרה, גבירותיי ורבותי, יוקרה. מראות בסגנון לואי ה-14, ריהוט בסגנון ניאו-קלאסי (או משהו כזה), לקוחות בסגנון לבוש של פריס הילטון ונוף לים. לא ידעתי שיש מקומות כאלה בישראל. ומה שיותר מוזר, באמצע כל זה, ישב לידנו על הבר זוג שנראו כמו סטודנטים ו/או קיבוצניקים. זוגתי שתחיה לא יכלה להתאפק ושאלה אותם מה בדיוק הם עושים שם. התברר שהם הגיעו לשם בטעות לפני שנה, ומאז זה נהיה המקום הקבוע שלהם. זה נותן להם הרגשה יוקרתית, ולסטודנטים קיבוצניקים, כפי שהתברר שהם באמת היו, ההרגשה הזו כנראה נעימה במיוחד.

אפשר להבין אותם. אני אישית מרגיש בנוח גם בחומוסיה בכרם, אבל יש משהו נחמד בשינוי מדי פעם, ולשבת על הבר בסיטרה זה חתיכת שינוי. ולא רק בגלל המראות וכו', אלא גם בגלל השקט היחסי של המקום, ומעצם העובדה שמדובר בבר הכולל גם פינת עישון. וליתר דיוק, חדר עישון. הפיתרון של סיטרה לחוק איסור העישון החדש פשוט ואלגנטי. אם אין פינת עישון, שיישבו בחדר מעשנים! המסעדה למעשה מחולקת לשניים: חלק אחד, הכולל שולחנות ובר, ללא מעשנים, וחלק שני, המופרד בדלת מעוצבת, למעשנים.

אולי היה זה הלם היוקרה, אולי היה זה הלם הבלונדיניות שסביבי, אבל נעניתי להצעת הברמן החביב ושתיתי את קוקטייל הבית (44 ₪), שבאותו יום היה מורכב מתערובת של ליקרים מתוקים והוגש עם תותים. דווקא טעים, אבל זוגתי הביטה בי במבט מוזר והעדיפה יין. גם הפעם הלכנו על המלצת הברמן, והקיאנטי, רופינו אל-לאו (36 ₪), היה מצוין וליווה אותנו לכוס נוספת בהמשך. מכיוון שאלכוהול על בטן ריקה זה לא רעיון טוב, טרחנו גם למלא אותה היטב. קדירת השרימפס ברוטב גורגנזולה (58 ₪) הייתה מנת פתיחה מצוינת. השרימפס היו עשויים בדיוק כמו שצריך, וטעמו העשיר של הרוטב הצדיק את כמויות השמנת שהושקעו בו. הקרפצ'יו פילה בקר עם פרמזן (52 ₪) היה גם הוא עשוי כראוי, והפרוסות הדקיקות של הבשר הנא נטרפו במהירות.

בעוד אנו מתענגים על מראה הים וכמה מהלקוחות, הגיעו המנות העיקריות. קדירת פירות ים טריים בציר בויאבז קיצי (125 ₪), הכילה לטעמה של זוגתי כל טוב, ולטעמי המון סרטן ושומר, שני מרכיבים שאינני מחובביהם, אבל הצלחתי ליהנות מהשרימפס, הקלמארי והצדפות, שהיו טריים. אני החלטתי ללכת עד הסוף עם האווירה היוקרתית ולקחתי את אחת המנות המיוחדות של היום, פילה לוקוס בקרם ערמונים, המוגש עם מנה קטנה של מחית לבבות ארטישוק, ולידה עגבניות וארטישוקים צרובים (175 ₪). הדג עצמו היה בסדר, אך המחית, שבכמותה טרם נתקלתי, הייתה פשוט מעדן. כוס של הראל קלו דה גת (42 ₪) הייתה ליווי הולם.

כדי להשלים את הארוחה כפי שראוי לאישה מתוחכמת ויוקרתית כזוגתי, היא סיימה אותה בברנדי של מטקסה (38 ₪). וכדי להשלים אותה כפי שראוי לחובב מתוקים כמוני, סיימתי אותה בקינוח האולטימטיבי, הקוואטרו סיטרה (69 ₪). כפי שבעלי הדמיון בינינו יוכלו אולי לנחש משמו, הקוואטרו הוא למעשה ארבעה קינוחים קטנים אבל ממזרים - כוסית מלבי במי ורדים, מנת קדאיף עם קרם מסקרפונה ושוקולד לבן, קערית קרם ברולה ומין אצבע טעימה במיוחד של שוקולד ונוגט.

חוויית הבר שמציע הסיטרה היא ייחודית למדי, גם אם אינה מתאימה לכל כיס. אבל מי שרוצה להרגיש כמו שכנראה מרגישים היפים והעשירים, ועוד על הים, יכול לנסות את המקום, ומי יודע, אולי אפילו להפוך אותו למקום הקבוע שלו.

*הכותב היה אורח המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
סיטארה בתל אביב
053-9443447

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של יורי קליין

(לא רק) קרפצ'יו בר
אוכל זה ענין של גיאו(ר)גרפיה
טורקיש דילייט, מישהו?
מישהו סח את זה קודם
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר