נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

דומה כי מאז ומעולם נהנית אור יהודה מתדמית של פנינה קולינרית, עמוסה במסעדות עממיות המציעות מעדנים ים-תיכוניים במחירים שווים לכל נפש. כיוון שכך, ברור כי הציפיות שלי לקראת ביקור ראשון ב'ברטה' היו גבוהות למדי. מדובר בעסק משפחתי בן יותר מ-20 שנה שעקר לא מזמן ממקומו המקורי ביהוד והתמקם בכניסה הדרומית לאור יהודה, בלב אזור תעשייה סואן.
אם המשפחה העניקה למסעדה את שמה, והיא אחראית גם בימים אלו באופן בלעדי על הכנת חלק מן המנות. שותפתי לארוחה היא אימי, עבורה תבשילים ביתיים הם אמנם אינו מקור לפרנסה, אך בהחלט אינו עניין שאפשר להקל בו ראש.

בשעת צהריים של יום לא-באמת-חורפי אנחנו נכנסים לברטה ומתרשמים מהעיצוב העדכני והמטופח. המסעדה הומה סועדים, רובם המוחלט לקוחות קבועים שלא מתפשרים על ארוחת הצהריים שלהם.
מיד ניגשת אלינו מלצרית עם תפריטים, וצלחות עמוסות מזטים מובלות אל השולחן. העסקית בברטה משתלמת מאוד, וכוללת בנוסף לסלטים גם מנה עיקרית עם שתי תוספות וכוס שתיה ב-40 ₪.
אל המנות הקבועות בתפריט מצטרפות בכל יום 2-3 מנות מיוחדות ומומלצות, ומי שמבקר כאן לראשונה לא יכול לוותר עליהן, כך סיפרה לנו המלצרית. אנחנו עוד נגיע אליהן.

בינתיים, כל אחד מהסלטים זוכה לטעימה הגונה המלווה ב"אויש,זה מעולה. את/ה חייב/ת לטעום את זה". ככה זה כשעובדים עם חומרי גלם טריים כל יום מחדש ומשקיעים את הנשמה במטבח.
טעמנו סלט תפוחי-אדמה במיונז שתובל היטב, חציל קלוי עם הרבה לימון, סלט טאבולה רווי פטרוזיליה, סלט עגבניות ובצל, אבוקדו במיונז - כולם מצויינים ועושים היטב את העבודה. לצידם מוגשות פיתות חמות שממש דרשו צלחת חומוס לניגוב. נענינו להם ושמחנו לגלות שהחומוס (15 ₪) לא נופל מרמת שאר הסלטים.

לעיקריות, אימי הזמינה את הספיישל היומי: קציצות בשר וארטישוק לצד פירה מתפו"א ובטטה, עם אפונה וגזר. הקציצות מורכבות מבשר טחון בחציין העליון ולבבות ארטישוק בחצי התחתון. מדובר בתבשיל טעים מאוד עם ריח משכר. הפירה הכתמתם היה נימוח כמו שצריך, והצלחת העמוסה התרוקנה חיש קל. אני הזמנתי קציצות בקר, ולצידן פלפל ממולא וקישואים בנענע. הקציצות היו נהדרות - רכות ומתובלות, שוחות ברוטב סמיך שניגבתי עד הטיפה האחרונה. הקישואים היו פריכים והנענע היווה תוספת מעניינת עבורם. תוספת לא שגרתית ומוצלחת.
הפלפל השמנמן שלי מולא באורז ובשר וטעמו להפתעתי היה מתוק למדי. בסך הכל - מנות עיקריות משובחות. בין לבין, נשנשנו גם צלחת צ'יפס (20 ₪) ולא הופתענו מכך שבברטה מגישים צ'יפס מתפוחי אדמה טריים, ולא נופלים במלכודת הקפואים כמו ברבות וטובות אחרות.

לא ויתרנו עם על קינוח, ולצד 2 כוסות תה נענע מהבילות התענגנו על 2 אצבעות משוקולד וחלבה (16 ₪ כל אחת). אל תתנו לשם להטעות אתכם, כל "אצבע" כזו היא למעשה עוגה אישית. אני אהבתי יותר את אצבע החלבה המתוקה והמוצקה יותר, ואימי את השוקולדית הקלילה יחסית.
הקינוחים הותירו אותנו שבעים ומרוצים, וכשלמדנו על האפשרות לקחת מנות מוכנות הביתה בימי ו' גמרנו אומר לשוב ולבקר שם על בסיס קבוע.

ברטה פתוחה גם בשעות הערב, ומציעה לצד התבשילים הביתיים גם בשרים על האש. את מה שהעובדים באיזור כבר יודעים, אתם מוזמנים לגלות בעצמכם.

 

* הכותב היה אורח המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הבשר הכי טוב בשלושת הקצבים
 ארוחת ערב באטמוספירה
סמרקנד, את טובה אלינו
שמוליק כהן – מוסד קולינרי בתל אביב
ארוחה שווה בשאול בשרים באור יהודה
ביקור מוצלח במסעדת ארמיס
ביקור במסעדת גחלים הכשרה ברמת גן
ביקור במסעדת גחלים הכשרה ברמת גן
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
ארוחת ערב במסעדת 206 דגים