נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

השעה היא תשע בערבו של יום שלישי טיפוסי והביל אי-שם במזרח גוש-דן. הלחות הורגת, האוגוסט מעיק והבטן מציקה. אני נכנס אל מסעדת שאול בשרים ולסתי נשמטת. המקום מלא עד אפס מקום. ולא סתם מלא - מלא ושוקק חיים. מלצרים מתרוצצים בין עשרות שולחנות, שקשוקי כוסות וצלחות. המולה של בית אוכל שהוא מכונה משומנת. לא מדובר באירוע סגור, אנחנו מגלים, אלא בסועדים ספונטניים שכבר יודעים את מה שאנחנו עתידים לגלות: שאול בשרים היא מסעדה נהדרת. אני לא זוכר מתי היתה הפעם האחרונה בה ראיתי מסעדה מלאה כל כך.
סלטים טריים ובשר איכותי. שאול בשרים
שניים רעבים
מצאנו שולחן. המלצר שלנו אינו אדם צעיר, ולא נראה עייף. להיפך. מניסיוני, אלו שני סימנים חיוביים מאוד. הוא מזהה שני חבר'ה רעבים ופונה בהתאם. פינג-פונג עקיצות חינני מתפתח בינינו לאורך הערב באופן שלא משתלט על החוויה שלנו, אלא רק משלים אותה. 

המלצר שלנו מפציר בנו לא לוותר על סלטי הפתיחה המסורתיים שמחירם 18 שקלים לסועד (כולל מילוי ללא הגבלה, בתנאי שמזמינים בהמשך מנה בשרית. אחרת המחיר הוא 28 שקלים) ואנחנו נשמעים לו. 

16 קעריות צבעוניות נפרשות מולנו, ובצמוד אליהם לאפה חמה. רעננות הסלטים מתחרה בזו של המלצר. אהבנו מאוד את הסחוג הירוק והסלט התורכי. גם הקלאסיקה של גזר בכמון מבוצעת כאן היטב. מי שאינו גרגרן כמוני יכול בהחלט להסתפק בסלטים כמנה ראשונה. אנחנו בכל זאת הזמנו גם חציל בלאדי (29 שקלים) ופטריות מוקפצות (33 שקלים). 

אני מבקש להתמקד בגודלן החריג של המנות הללו כמעלתן המרכזית, אבל באמת - לא משום שנפל חלילה פגם בהיבטים אחרים שלהם. החציל הקלוי נפרש על פני צלחת גדולה וכיסה אותה במלואו. תועפות טחינה טעימה השלימו מנה שקשה להתנגד לה כשהיא מבוצעת כך, ואין באמת סיבה לנסות. גם הפטריות הטעימות תובלו היטב והיו נגיסות וטריות. במחיר כזה היינו מפרגנים גם על מנה קטנה במחצית, אבל הן נערמו על צלחת גדולה שהיינו מצליחים לסיים בסופו של דבר לולא הפציר בנו המלצר שלנו להשאיר מקום גם לבשרים. אז השארנו.
נסו את החציל. לא תתאכזבו
בשרים משובחים
בחרנו ארבעה שיפודים: קבב (32 שקלים), כבש (38 שקלים), אנטרקוט (39 שקלים), ופילה (44 שקלים). כולם מוצלחים, נדיבים בגדלים ונצלו כיאות. הפייבוריט שלי הוא הקבב, דווקא בשל צניעותו. התערובת לא כוללת תוספת של עשבי תיבול או צנוברים, אלא רק בשר משובח ותיבול עדין. בכלל, תיבול עדין מאפיין את הטיפול בבשר ב"שאול בשרים", וזה הפרמטר המרכזי בו לא מנסים כאן להיצמד לכללי הטקס. בחירה נכונה בעיניי. כך מודגשים טעמי הבשרים המשובחים כשלעצמם.

כשהשיא מאחורינו, היינו מוכנים להסתפק בהרבה פחות מאשר צמד הקינוחים שהוגשו לפנינו. קרם בוואריה ומלבי (18 שקלים כל אחד) בגרסאות פרווה (התקשינו להאמין שאכן כך) עשו עבודה מצוינת בהמתקת הפרידה משאול בשרים. שירות מהיר ונדיב, יד בוטחת במטבח עם טאץ' עדכני וחומרי גלם משובחים- לא צריך יותר מזה.

חשבון בבקשה:
סלטים ל-2 אנשים: 36 שקלים
חציל בלאדי – 29 שקלים
פטריות מוקפצות – 33 שקלים
שיפוד קבב – 32 שקלים
שיפוד כבש – 38 שקלים
שיפוד אנטרקוט – 39 שקלים
שיפוד פילה – 44 שקלים
בוואריה – 18 שקלים
מלבי – 18 שקלים
סה"כ: 287 שקלים

שאול בשרים, העבודה 2, אור יהודה. 053-9418493

* הכותב הוזמן כאורח המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
שאול בשרים באור יהודה
053-9418493

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הבשר הכי טוב בשלושת הקצבים
 ארוחת ערב באטמוספירה
סמרקנד, את טובה אלינו
שמוליק כהן – מוסד קולינרי בתל אביב
ביקור מוצלח במסעדת ארמיס
ביקור במסעדת גחלים הכשרה ברמת גן
ביקור במסעדת גחלים הכשרה ברמת גן
יודעת לפנק: לחם בשר
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא