נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

היה זה בנג'מין פרנקלין - הממציא הדגול, הדיפלומט והאיש שדיוקנו מתנוסס על שטרות מאה דולר - שאמר פעם ש"בירה היא הוכחה חיה לזה שאלוהים אוהב אותנו ורוצה שנהיה שמחים". מי אני שאתווכח איתו. כנראה שפרנקלין הכיר בשעתו מקומות כמו 'דבלין', פאב השוכן לו במתחם פארק המדע ברחובות. מה שאני אוהב בדבלין זה שהמקום מותאם לאוהבי אלכוהול אמיתיים. שם לא יבזבזו את זמנכם עם קוקטיילים מצועצעים אלא יציעו לכם מגוון בירות, וויסקי, קוניאק וליקרים שיגרמו לכם לבהות בתפריט למשך זמן שבדרך כלל היה מאפשר לכם לסיים ספר קצר, כשלחוויה מלווה אוכל ברמה גבוהה.
למגוון הרחב הזה עוד הוסיפו לאחרונה ארבעה בירות חדשות: אדלווייס (בירת חיטה כהה מאוסטריה), בריגנד (בירת חיטה בלגית חזקה 9% אלכוהול), קסטיל רוז' (בירת דובדבן 8% אלכוהול) וגוסר דארק (לאגר אוסטרי כהה). הצטיידתי לי באחי המקפץ ועשינו את דרכינו בדילוגים.

מכיוון שהגענו רעבים, הסתערנו ישר על תפריט האוכל והזמנו ספייריבס לבן (95 ₪) וכדי להקל על תהליך הלעיסה גם חצי בריגנד (32 ₪) לקנגורו וחצי מנת וויסקי קלינליש Clynelish)) 14 (60 ₪) בשבילי, בעודי מנסה להתחמק מהקלישאה של להזמין גלנמורנג'י ולהעמיד פנים שאני גם כותב עבור בלייזר. הקלינליש 14 הוא סינגל מאלט סקוטי, שתר את עיניי בתור הוויסקי היחיד שאי פעם ראיתי שיושן 14 שנים, היה חזק, בעל נוכחות (בניגוד לבושמילס שאישית אני חושב שטעמו מימי מדי) וירד חלק בגרון. בנוסף, החצי מנה שנמזגה דמתה יותר לכמות של מנה במקומות רבים אחרים שבהם ביקרתי.
הספייריבס היו הסיפתח הנכון לערב. בשר לבן למי שאינו יודע זה בשר של כבש ננסי, מיני פרה או בשמו העממי חזיר וכל שנותר להגיד לשומרי הכשרות זה - הפסד שלכם, יותר בשבילי.

המשכנו את הערב עם חצי גינס (26 ₪) בשביל הקנגרו וחצי אדלווייס (26 ₪) בשבילי ומכיוון שהגענו ממש רעבים גם כריך אומלט אירי (44 ₪). הקנגרו התפעל מכוס הגינס, שהייתה בטמפרטורה המושלמת ונמזגה לתפארת (קצה הקצף הקביל לקצה הכוס) וגם אני נהניתי מהאדלווייס שלי, שלדעתי, בעלת טעם מוצלח יותר מאחיותה לבירות החיטה כמו הויינשטפן או הפאולנר הגרמניות.
הכריך - שמורכב מאומלט ביצים, בייקון (שוב כבש ננסי), מוצרלה וגבינת שמנת - גם הוא לא איכזב. הג'בטה בה הגיע הייתה רכה וטרייה והירקות החתוכים שליוו את המנה הוסיפו פריכות מבורכת לכריך.

לקינוח, המשכנו במסורת רבת הימים שלי ולגמנו צ'ייסר של ואן גוך דאבל אספרסו (26 ₪). ציינתי זאת בעבר ואציין זאת שוב, לדעתי, אחד המשקאות האלכוהוליים המשובחים בעולם.
לסיכום, בדבלין ניתן למצוא בשפע מהשילוש הקדוש של הפאבים (אא"א - אלכוהול, אוכל ואווירה, שלא לדבר על שפע החנייה באזור). אתר חובה למי שמחשיב את עצמו כחובב אלכוהול ואוכל טוב שמלווה אותו.

 

* הכותב היה אורח המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
לא כצה נפשו
בלאק ליום בהיר
שיעור דיפלומטיה בפאשה
הפנינה הקולינרית והצדף
206 בשרים המנצחת
עדלאידע במקסיקנה
יום שבת אצל סמיר
משימה סודית וטעימה בדון ויטו
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר