נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לפעמים נמאס מקוויאר ורוטב טרטר כמו שנמאס מתוכניות אינטלקטואליות בערוץ 8. בוא נודה באמת: כולנו נהנים להתחסד בגלוי, אבל בשקט בשקט מזפזפים לריאליטי הכי שפל שיכולנו למצוא. רשת מסעדות ההמבורגר Black Bar 'n' Burger (להלן: בלאק) פתחה סניף חדש במתחם G הנוצץ של איזור התעשייה בכפר סבא, בכדי לתת פתרונות אמיתיים לקיבתם המקרקרת של תושבי הפרבר המנומנם. אומנם לבלאק יש תפריט שחורג מגבולות המרכיבים הבסיסיים של המבורגר וצ'יפס, אבל ההתמחות של המקום היא בקציצה המהוללת וטוב שכך, כי אל בלאק כדאי להגיע רעבים מאוד ולצאת שבעים אף יותר.

המסעדה מציגה תמונה של דיינר אמריקאי עם טוויסט בוטיקי: הישיבה היא בתאים (בותים) עם ספות, כמו בדיינרים בסרטים האמריקאיים (לי זה הזכיר את הדיינרים בסרטיו של טרנטינו), אבל הפלזמות הנראות מכל עבר, הספוטים מהתקרה והבר הקטן בצידה הימני של המסעדה אינם מזכירים שום דבר שתראו בדיינרים אמריקאיים. גם השימוש הדומיננטי בצבע האדום (כולל חלונות אדומים), התקרה השחורה, הקירות האפורים ועוד תוספות עיצוביות שונות, מבססים את הקונספט של המסעדה כשילוב של פשטות ותחכום, המבורגרים באווירת דיינר יחד עם עיצוב יוקרתי ותפריט המעניק להמבורגר את כל התוספות הראויות בכדי להפוך אותו מג'אנק פוד עממי לבחירה ראויה לסעודה.

הבר של בלאק קטן אך מאובזר למכביר. המבחר כולל בירות מהחבית, יין, קוקטיילים, וודקה, טקילה, וויסקי, קוניאק ורעלים נוספים. הבירה ללא גלוטן היא נקודת אור של ממש עבור הרגישים לגלוטן (אגב, המודעות של בלאק לנושא ראויה לציון וקשה להתעלם גם מההתייחסות למגבלות של אוכלוסיות נוספות כמו חולי סכרת או אנשים המבקשים לשמור על המשקל) ועבור חובבי הוודקה המקום מציע מגוון קוקטיילים על בסיס וודקה גריי גוס. אני דגמתי את קוקטייל המשמשים 'מיש מש מוש' (49 ₪), שהבהיר לי שאני כנראה לא צרכנית וודקה - טעם הוודקה הדומיננטי היה קצת יותר מדי עבורי, אוהדת וויסקי בכל רמ"ח אבריה.

אבל עכשיו לאוכל, כי הרי זו הסיבה העיקרית שלשמה התכנסנו כאן היום. המנות הראשונות של בלאק, בניגוד לעיקריות, מריחות מארומה אליטיסטית משהו. מנות כמו אדממה או קרפצ'יו סלמון הן מנות פתיחה מתאימות למי שמבקש לאכול את ההמבורגר שלו עם קומץ של גורמה בצד, אך אני וחברתי חיפשנו חוויה פשוטה יותר והזמנו את הכיסונים (34 ₪), אשר כשמם כן הם - כיסוני בצק פריכים ממולאים בבקר, מנה טעימה שמזכירה במעט את הגרסה העממית יותר המכונה סמבוסק. גם הנאצ'וס והכנפיים החריפות קרצו לנו, אך החלטנו לשמור מקום לדבר האמיתי.

הדבר האמיתי בבלאק הוא המבורגרים בגרסאות ותוספות רבות. בין האפשרויות המקוריות נמנות מנות כמו המבורגר מסלמון, המבורגר דל קלוריות, המבורגר מאנטרקוט טחון ואפילו המבורגר צמחוני על בסיס עדשים. אנחנו בחרנו בבלאק דיאמונד (69 ₪) לי ובגרינבורגר (53 ₪) לחברתי.
ה-Black Diamond הוא המבורגר מפילה בקר ובטטות (כן, קראתם נכון), המוגש עם שעועית ירוקה ועגבניות בגריל. הקציצה הטחונה עם הבטטה הייתה טעימה ומבשר איכותי, ובהחלט מפתיעה ומיוחדת. בחירה מוצלחת למי שאוהב את ההמבורגר שלו עם הרפתקאות. השעועית בצד הוסיפה מאוד וניכר כי גם בה הושקעה מחשבה. מנת הגרינבורגר חפנה בחובה הפתעות נוספות: הפעם הקציצה הוכנה עם תרד ואגוזים, וכמו במנה שלי, השילוב בין המרכיבים הלא שגרתיים הוכתר כהצלחה. יש לציין, עם זאת, כי הצ'יפס לא כלול במנות ויש להזמינו בנפרד, נטל לא משמעותי בהתחשב במחירן הזול של מנות הצ'יפס (12-14 ₪). גם לאילו מכם שמבקשים לא לקחת סיכונים מיותרים בהמבורגר וללכת על מנת המבורגר קלאסית, בבלאק דאגו לארגן תפריט תוספות נרחב הכולל לצד התוספות השגרתיות כמו ביצת עין גם גואקמולה ואף צ'ילי בשר ושעועית. אפילו הצ'יפס יכול להגיע בגרסה חריפה.

מי שמבקש להגיע לבלאק ולהזמין עיקריות שאינן מורכבות מהקציצה הנהדרת של המקום ישמח לשמוע כי יש בתפריט עיקריות כמו אנטרקוט, כנפי עוף, שניצל, כבד עוף ואף מנות של פירות ים. תחושת השובע שלי ושל חברתי לא איפשרה לנו לטעום מהמנות הללו, למרות שהן נראו מבטיחות בהחלט.  עובדה זו לא הפריעה לנו להשתולל עם המנות האחרונות.

פחזניות חמ-קרות (35 ₪) היו תענוג לחיך הנשי שלא ידע את עצמו מרוב אושר נוכח המיזוג הנדיר של הפחזנייה הקרה עם רוטב השוקולד החם והעשיר ומנת החלבה אקספרס (35 ₪), מעין קינוח המרוכז כולו בחלבה, היה ברכה של ממש לאוהבות חלבה מושבעות שכמותנו.

לסיכום, אולי בהודו מקדשים את הפרות, אך בבלאק שוחטים אותן ועל הדרך מלמדים אותנו שיעור על מיקומן של פרות קדושות: הרחק הרחק בהודו.

 

* הכותבת הייתה אורחת המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
בלאק בכפר סבא
053-9442852

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אם כל הארוחות
ללקק את האצבעות בלוקה
אותו דג רק אחר
אומרים לנו שיש (סוקו) סושי כשר
מסע אל לוקה
יש סושי אחר, בגבעתיים
יש סושי אחר, בגבעתיים
אוקיאנוס סוער
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר