נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

"רק שתדעי שאני רעבה" הזהירה אחותי בעודנו נכנסות למתחם המרינה בהרצליה. יאכטות מיותמות עגנו בהנאה לצד קניון ארנה היוקרתי ואני וה'סיס' החלטנו שהמקום הראוי לקיבה תובענית הוא המסעדה האיטלקית הותיקה "לוקה". מפסטה בטוח נשבע חשבנו לעצמנו. התיישבנו באחד השולחנות ברחבה החיצונית ונהינו מבריזת אוגוסט מפתיעה. זו לא הייתה ההפתעה היחידה באותו הערב, שכן ציפינו רק לאכול וקיבלנו את מילאנו בהרצליה.

מילאנו - הרצליה
זה לא נופל מהאוכל במילאנו החמיאה האחות, מופתעת אף היא מההשוואה של עצמה. אחת לחודש היא מגיעה לעסקים במילאנו, וחוזרת עם ערגה וכיסופים למוצרלה המופלאה ולחומרי הגלם שאין להם אח ורע בארץ. והנה דווקא פה בהרצליה, היא מצאה להם אחות. מצחיק הדבר, שלמרות שלה זה הזכיר את מילאנו, לוקה היא בכלל בת דודה של טוסקנה ושמה הוא למעשה מחווה לעיירה הטוסקנית  Lucca. כך או כך, הסכמנו שלוקה היא בהחלט מסעדה איטלקית שבניגוד למסעדות איטלקיות רבות בארץ, לא רק נראית ככזו, אלא גם מגישה מנות שלא יביישו מסעדות מעולות בארץ המגף.

מקום ספיישל
התחלנו את הערב עם 2 כוסות יין הבית לאונרדו קיאנטי (27 ₪ לכוס) ועם פוקצ'ינה (12 ₪) – פוקאצ'ה איטלקית משובחת שהוגשה עם אנטיפסטי הבית (על חשבון הבית לכל אורח) שכלל גזר, כרובית ושעועית. היין היה נפלא והפוקאצ'ה עם המטבלים הייתה חימום נאות לבאות. מנת הפתיחה ספיישל, שכשמה כן היא מנת ספיישל ולא חלק מהתפריט הקבוע, כללה נתח בקר 120 גרם על מצע פירה סלרי. היא אומנם דומה בעלותה לעיקרית (48 ₪), אך בהחלט שווה את זה – הנתח היה רך ועסיסי והפירה...קטיפה. המלצת הכותבת: להכניס לתפריט הקבוע!

את העיקריות התחלנו בקלילות עם מנת סלט פרימוורה (56 ₪) - עגבניות שרי טריות ולחות בשילוב בצל סגול, נבטי חמניה, עלי בזיליקום, פרוסות מוצרלה די בופאלה, שמן זית גלילי וברוסקטת גבינת עיזים. סלט מוכר ונפוץ לכאורה, אך קשה לתאר את מה שלוקה עשו איתו – גורמה של ירקות. אולי יש להם תבלין סודי שמגיע הישר מאיטליה, אולי פשוט חומרי הגלם שלהם איכותיים יותר. 

כוכב בשם קלמארי
שתי העיקריות ה"כבדות" יותר לא אכזבו אף הן: מנת פסטה לינגוויני סקמפי אלי אוליו (69 ₪) – לינגוויני ברוטב שמן זית, שרימפס, צנוברים, עשבי תיבול, צ'ילי טרי, עגבניות קונקסה ושום הייתה טעימה ביותר (קצת חריפה למי שרגיש מאוד), אבל לצערה ולא באשמתה, לצידה של מנת קלאמרי סגול (79 ₪) שהציג מופע מרהיב של קלאמרי סגול וניוקי בהכנה ביתית עם שערות זעפרן ברוטב אלפרדו, היא החווירה מעט. אכן, מנת הקלאמרי הסגול גנבה את ההצגה. הקלאמרי היה רך וטרי והניוקי בהכנה ביתית התמוסס בפה עם רוטב השמנת שהיה שמנתי בדיוק במידה הנכונה – הרמוניה.

קצת מתוק
למרות שבעלה של אחותי התקשר שהילד חולה, לא יכולנו לעזוב מבלי לפחות לטעום איזה משהו מתוק. חשבנו שאחרי שקיבלנו את כל היד נרשה לעצמינו רק אצבע ובחרנו בקינוח אצבעות רושה (34 ₪) – אצבעות גנאש מריר על קראנץ' נוגט בליווי כדור גלידה וניל. לא יכולנו להישאר לאכול את כולו, אבל טעמו המתוק מריר ליווה אותנו בדרכנו לבית המרקחת.

חשבון בבקשה
2 כוסות יין לאונרדו קיאנטי - 27 ₪ לכוס
פוקצ'ינה - 12 ₪
ספיישל נתח השף  - 48 ₪
סלט פרימוורה - 56 ₪
סקמפי אלי אוליו 69 ₪
קלאמרי סגול 79 ₪
אצבעות רושה - 34 ₪
סה"כ לזוג – 352 ₪


*כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
בליקר סטריט בהרצליה
053-9442981

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אם כל הארוחות
אותו דג רק אחר
אומרים לנו שיש (סוקו) סושי כשר
מסע אל לוקה
יש סושי אחר, בגבעתיים
יש סושי אחר, בגבעתיים
אוקיאנוס סוער
כיבוש מושלם
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר