נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

"אז מה תשתו"? שאל תומר, בעלים וסומליה של 'ג'ונו', בעודו פורש בפנינו תפריט יינות עצום שמשאיר צמד הדיוטות שכמונו פעור פה ומבוהל מעט. אך אל דאגה. תומר יודע עם מי יש לו עסק, ובשביל זה הוא כאן. כל השתיינים זוכים לייעוץ מקצועי בנושא המהותי של בחירת יין.

בסיועו של תומר, פתחתי בקאווה קריסטליאנו (29 ₪), שעשתה אותי דומה מאוד לשאר הבחורות שישבו שם, אם לא בעומק המחשוף, אז לפחות בבחירת המשקה. אני לא לגמרי מבינה את מגיפת הקאווה שפשתה במחוזותינו, אך בתור התחלה זה התאים. גיא, לעומתי, זכה בפלאם קלאסיקו (35 ₪), ישראלי אדום אצילי ומיוחד.

תוך כדי שתייה הבחנו בתור ארוך הולך ומתהווה בכניסה למקום. כורסאות הקש בחצר היו מלאות כולן, וכן שני שולחנות הבר הגבוהים שבפנים, לצד קיר היין הרחב והמגוון. התפוסה הזו מרשימה עוד יותר, אם לוקחים בחשבון שמדובר ביום שלישי בערב, יום שבו הרבה מקומות בעיר היו מתפללים לקהל כה רב.

התור שבחוץ גרם לנו להרגיש ממוזלים למדי על שנמצא לנו מקום, ולהזמין בחדווה שלוש צלוחיות קטנות וסקסיות: ארטישוק ברוטב יוגורט עם גבינת פקורינו (31 ₪), אנטיפסטי (26 ₪) שכלל פרוסות חציל אפוי, פטריות שמפיניון צלויות, שיני שום וגבינת פטה מתובלת וטעימה, וצלוחית נוספת של רצועות פרשוטו דקיקות וכמעט שקופות, עם תאנים בשלות וקממבר בשלה פחות (28 ₪).
כל המנות הללו קטנות וחמודות וממלאות היטב את תפקידן בליווי המלך הבלתי מעורער של המקום: היין. אדום, לבן, איטלקי ספרדי או צ'כי - תמצאו כאן הכל, ובאיכות מרשימה.

מול המבחר הזה, ברור היה לנו ששליחותנו המקצועית מחייבת טעימות יין נוספות. לי, שקינאתי בגיא על הפלאם שלו, הציע תומר לנסות פרונטו - בלנד איטלקי נפלא (45 ₪). הודיתי לו באושר. גיא קיבל גם הוא יין איטלקי, טומאסי פוג'יו אל טופו (40 ₪) שמצא חן בעיניו פחות מהקודם.

רבים מיושבי השולחנות שלצידנו העדיפו להתחייב ליין אחד ולא לטעום כוסות מסוגים שונים. הבנתי אותם, שכן המגוון המוצע בבקבוקים רחב בהרבה וגם טווח המחירים גדול ומאפשר שתייה קלילה וזולה יותר, או בחירה ביינות יקרים ומכובדים לאירועים חשובים.
לרציניים באמת מוצע גם תפריט סיגרים, אך אנחנו לא נמנים עליהם, ולכן העתקנו משלושה שולחנות אחרים שהצצתי להם בצלחות והזמנו סלט נוצ'ה (34 ₪), שכלל חסה פריכה ורוקט, פרמזן ואגוזי מלך. בתפקיד הפחמימה קיבלנו גם פוקאצ'ה מרגריטה (37 ₪), שהייתה חמימה ונהדרת, גדושה במוצרלה טעימה.

השותים והסועדים הרבים במקום לא הצליחו, מאיזו שהיא סיבה, לפגוע בתחושת האינטימיות שהרגשנו שנינו זה עם זה ועם כוסות היין שלנו. התרפקתי על חזהו השרירי של הגבר שלי והוא השתומם:
-  "אלוהים אדירים, איך את מסוגלת להשתכר כל כך משתי כוסות יין"?!
-  "תשתוק אם אתה רוצה לקבל אהבה בבית", הגבתי בזעף, ושתיתי לו את שארית היין שבכוס.

לא נותרה לו ברירה אלא להזמין כוס נוספת של משקה. הוא רצה לסגור את הערב עם אחיו הבכור של היין שאיתו פתחנו, והזמין פלאם קברנה ריזרב (48 ₪), בחירה מצוינת. טעים כמו הפלאם הקודם אבל עשיר יותר, חיוויתי דעה בעודי מחסלת לו חצי כוס.

אין ספק שנשוב, החלטנו תוך חיסול ממוקד של עוגת פאדג' שוקולד מצוינת (28 ₪). אולי נבקר ביום שישי, אז מקבלים לצד כל כוס יין שמוזמנת גם צלוחית קטנה, אותה ניתן למלא באופן חופשי ממזנון האנטיפסטי שמוצב במקום, כקבלת שבת אלטרנטיבית ומושכת.

 

 

* הכותבת הייתה אורחת המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
עד עצם היום הזה
פינה בלב לפיצה פינו
סלייס אוף לוי'ס פיצה
סיטארה והים
ארץ גשן
לתוך ה-Frame
קפה נמרוד - בין הים לגליל
לתוך ה-Frame
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר