נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הטיול שלנו לגליל בקיץ האחרון, היה חוויה בלתי נשכחת. כמו ילדים שטנו בקיאקים בירדן, שוטטנו בסבך הצמחייה הירוקה, נזהרים לא להידקר משיחי פטל תמימים למראה, שתינו הרבה יין בכל מיני יקבי בוטיק, וכמובן, אכלנו כאילו אין מחר. המסעדות בצפון, כך גילינו במהרה, מתחלקות לשניים. הזן הראשון כולל אתרים מופלאים, עצומים בדרך כלל, שם כל שולחן חולש על שטח שבתל אביב היה יכול לאכלס משפחה קטנה, ובו מוגש מזון טרי, מעודן ושופע על ידי מלצרים לבביים בהרבה ממה שניתן למצוא במרכז. הזן השני, למרבה הצער, מורכב ממקומות מבודדים המשוכנעים שבגלל שאין להם תחליף בסביבה, הם רשאים להגיש פסטה סמרטוטית ובשר מופשר שיובש במחירים מופקעים.

כשראינו שקפה נמרוד בנמל תל-אביב מתהדר בהגדרה: 'ראש פינה בתל אביב', אחזנו ידיים והתפללנו שהכוונה לזן הראשון של מסעדות צפוניות. בתום ארוחת שלוש מנות מפנקת אני יכולה להכריז בביטחון - קפה נמרוד עושים כבוד לצפון.

פלטת מאזטים (41 ₪) שהוגשה לנו לפתיחה, הייתה מגוונת כראוי, ואפשרה לכל אחד מאיתנו להתמקד בפריטים ששכנעו אותו במיוחד. הבחור חיסל את טפנד הזיתים השחורים ואת הטחינה, אני התענגתי על לבנה חמצמצה ומצוינת ועל ממרח עגבניות מיובשות עז טעם, וכשהבחור חיפש את הציפור שהצבעתי עליה ("תראה ציפור") חיסלתי את שלושת עלי הגפן הממולאים. עוד היו שם - זיתים שחורים גדולים, גבינת שמנת, פלפלים כבושים עם כוסברה, סלט ירוק קטן ולחם דגנים לוהט וטוב. מן המטבח נשלחה עוד מנה, המכונה חציל בוואדי (46 ₪). בצלחת עמוקה נחה לה הקלאסיקה המוכרת - חציל שלם אפוי בתנור על טחינה, ביצה קשה, עגבניות שרי וגם בצל סגול שלא היה לגמרי שייך. המנה הזו מוגשת אף היא עם לחם דגנים, ועם חמאת רוזמרין וממרח העגבניות המוצלח מהמנה הקודמת.

הבחור התלבט קשות מה לשתות לצד כל זה: יין או בירה. למרבה המזל, מוצעים כאן גם כמה יינות בבקבוקים קטנים, המכילים כמות של שתיים וחצי כוסות בערך. הזמנו מתוכם קברנה של יקב גמלא (71 ₪), ובנוסף, הבחור הרגיש בנוח להזמין 1/2 ליטר גולדסטאר מהחבית (26 ₪). כטוב ליבנו ביין ובבירה, פתחנו בחקירה עצמאית קטנה אודות המקום. שיטוט קצר בחלל הפנימי של המסעדה גילה ויטרינת עוגות משובבת, רשמנו לעצמנו לנסות אותן בהמשך. מצאנו גם ערימה של פנקסים קטנים, מלאים בהמלצות על מסעדות ואטרקציות שונות בצפון. "קחו פנקס אחד, זו מתנה לסועדים", הציע אבירן, מנהל המשמרת, ואנחנו שמחנו לקבל את רשימת ההמלצות הזו, שתשמש אותנו בוודאי בגיחה הבאה צפונה.

האווירה הנינוחה בחלק החיצוני של המסעדה, על כיסאות קש נונשלנטיים, עם הים הכחול ממול והגלים המתנפצים על המזח ומרטיבים את האמיצים שמסיירים שם, עשתה רק טוב לתיאבון שלנו. מתוך התפריט המגוון בחרנו במנה אחת של פסטה ובאחת בשרית. את מנת הלזניה החליפה בערב זה מנה של קנלוני (58 ₪) הנעשה במקום ומכיל מילוי של גבינת פטה, מוצרלה ורוקפור יחד עם פטריות וירקות קלויים, כשכל זה מכוסה ברוטב שמנת ועגבניות. המנה הייתה לוהטת ומפתה, אבל טעם הרוקפור המודגש מייעד אותה בעיקר לחובבי הגבינה העזה הזו.

מתוך הקטגוריה הבשרית הומלצה על ידי דניאל המלצרית, מנת קבבוני טלה (69 ₪). זרמנו עם ההמלצה בלי ציפיות מיוחדות, הרי כולנו מכירים קבבונים, אבל מה שהגיע הצליח לעורר בנו התפעלות אמיתית. ראשית הסתער גל מגרה של ניחוחות קינמון עזים, ואחריו הונחה צלחת רחבה שאורגנה באופן משובב. חמישה מקלות קינמון ארוכים הונחו זה על זה כמו מדורה קטנה והסבירו את הריח, ועליהם לופפו הקציצות, שהיו עסיסיות ונפלאות ביותר. עוד היו על הצלחת עגבניות שרי בפסטו, פרוסות בטטה דקיקות מטוגנות וצ'יפס, וכל זה יצר מנה מפתיעה ומשביעה.

קינחנו באחת העוגות שראינו בוויטרינה מוקדם יותר: סאן שוקולד (36 ₪) שמה, והיא מכילה 70% שוקולד, ככתוב בתפריט. המנה הוגשה עם כדור גלידת וניל מצוינת, ואספרסו קצר (9 ₪) בשבילי, בעוד הבחור משתלט בינתיים על שיירי היין בכוסות. שבעים ומרוצים יצאנו לשיטוט על הגשר שמול המסעדה. הגלים הגבוהים הוטחו על חומת העץ ושלחו רסיסים רטובים גם מעבר לה. בקרב בין המים המתוקים של הירדן למלוחים של הים התיכון, סיכמנו בינינו, יש רק מנצחים.

 

* הכותבת הייתה אורחת המקום.

* רוצים גם אתם לאכול בקפה נמרוד? לחצו כאן וקבלו קופון שווה במיוחד

הצטרפו אלינו בפייסבוק, אנחנו דואגים לחברים שלנו.

לדף הפייסבוק של rest לחצו כאן.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
עד עצם היום הזה
פינה בלב לפיצה פינו
סלייס אוף לוי'ס פיצה
סיטארה והים
ארץ גשן
לתוך ה-Frame
לתוך ה-Frame
הרפתקה בפניני לילוש
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה