נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

המזרח התיכון של 2011 כבר לא דומה במאומה למזרח התיכון של 2010. העולם משתנה סביבנו במהירות עצומה, אימפריות נופלות, עמים מדוכאים מתקוממים באומץ, ורוחות של שינוי ותקווה מנשבות בעוצמה של סופה מזרחית במדבר. אחת החלוצות בתהליך המהפכני הזה, היא כמובן שכנתנו מדרום, מצרים. וכשהעם המצרי מצליח בנחישות מעוררת השתאות להביס את מנהיגו הרודן, מעניין להיזכר בימים קדומים יותר, כמה אלפי שנים אחורה, בהם אבות אבותינו ניהלו התקוממות אמיצה לא פחות מול רודן מצרי קדמון.

פרעה, קראו לרודן ההוא, ולאבות אבותינו שישבו בארץ גשן התחיל להימאס מהדרישות הלא סבירות שלו לימי עבודה של אינסוף שעות, בלי תנאים סוציאליים ובלי סיכוי לקידום. הם לא ביקשו דמוקרטיה, המילה הזאת לא הופיעה בלקסיקון-כתב-היתדות המוכר להם, אבל כמו המצרים האמיצים היום, הם היו נחושים לשים קץ למשטר האכזר הזה, או לפחות למלט את עצמם ממנו. אחר כך הם התחילו להתחרט. בצלים, שום, יופי של אוכל היה שם, בארץ גשן. הכי הם התגעגעו לסיר הבשר. במדבר לא היה להם יותר מידי עצים למדורה, ולא די חיות לצלות אותן עליה. מתישהו התחילו להגיע שלווים, אבל עם כל הכבוד לשלווים - מה הם שווים לעומת כל הפרות והכבשים שהיו בארץ גשן.

במסעדת גשן שבנחלת בנימין, אין שלווים וגם לא מן, אבל יש שם מכל טוב הארץ, בהחלט פיצוי נדיב לכל מי שנוצר איזה געגוע קדמוני לחפלות שהשאירו אבותינו אחריהם במצרים. כשהגענו ב-20:00 עוד לא היה מלא, ובזכות העובדה הזאת נשמעה טוב יותר המוזיקה המצוינת שנוגנה: דווקא לא שום דבר מצרי או מזרחי, יותר בכיוון של ניל יאנג וניק דרייק. הבחור שלי נשען לאחור בכיסא העץ שלו, "אני כבר בעדם", הוא הודיע. אני הגעתי רעבה הרבה יותר ממנו, ומוזיקה, כמה טובה שלא תהיה, לא מסוגלת לסייע הרבה בעניין הזה. כמו בני ישראל במדבר פנטזתי לי על הבשרים שיגיעו בהמשך, אבל בינתיים הסתפקתי במנה הראשונה ששלחו לנו מהמטבח - סלט ירוק (28 ₪). לנוכח הפיהוק שמעלה המושג סלט ירוק, הרשו לי רק להדגיש, לא מדובר פה בערימת העלים הסטנדרטית, אלא במנה יצירתית יותר - גפרורים דקיקים של מלפפון, גזר ובצל, יחד עם עלי רוקט, טובלים כולם ברוטב מתקתק. לטעמי היה אפשר לתת פה עוד איזה חיזוק לכיוון האסייתי שנרמז במקלוני הירקות ולהוסיף מעט חריפות וחמיצות לרוטב. אבל גם כך היה טעים.

מיד אחר-כך הגיעה מנת קבבונים (30 ₪), שהרגיעה אותי לגמרי: יודעים להתעסק פה בבשר. המנה כוללת ארבע קציצות קטנות של כבש, טובלות בשלולית של טחינה עם סלטון של עגבניות ובצל מקורמל במרכז. הקציצות היו עשויות נהדר, עסיסיות ומגרות. כנראה שהאנשים הטובים שבמטבח זיהו את הרעב שבאתי איתו מהבית, שכן הם מיהרו לשגר גם קרפצ'ו עגל (38 ₪) שנפרס לעיגולים לא דקים מידי, וכוסה בעלעלים. חסרון הפרמזן המתחייב מכשרות המסעדה, לא קלקל את ההנאה מהמנה. עוד קיבלנו - לליפאפ (34 ₪) - הלא הן חמש כנפיים עסיסיות שטוגנו בבלילה פריכה ומצוינת, וכן מנה מקורית של טארט טאטן (28 ₪) - מין מאפה מקסים של עגבניה האוצרת בתוכה בשר כבש טחון וטעמי חציל קלוי.

המגוון והצבעוניות של הראשונות בגשן, השאירו אותנו מופתעים ונלהבים. בדרך כלל מסעדות בשר מתמקדות במה שהן טובות בו - כלומר סטייקים ובשרים אחרים, ופחות משקיעות בראשונות. כאן ניכרת תשומת לב רבה לחלק היצירתי הזה של הארוחה, ואפשר ליהנות פה אפילו מארוחה של ראשונות בלבד. כולן מצוינות, מלאות טעם ומוצעות במחיר הרבה יותר מהוגן. לצד כל אלה שתינו כוס מרלו של גמלא (35 ₪) וכן כוס פיוז'ן של מרום גליל (28 ₪).

לרגע לא היינו בטוחים שאנחנו מסוגלים להמשיך לעיקריות, אבל שינינו את דעתנו כשהונח על השולחן מין מתקן ברזל כבד והדור, בתוכו רוחשים נרות. זה היה נראה מבטיח מאוד, וגם קיים כשעל המתקן הונחה פלטה רחבה, מרוצפת בשלושה סוגים שונים של תוספות: תפוחי אדמה קטנים צלויים, שעועית ירוקה ואורז לבן. על המצע המלבב הזה נחו להן פרגיות עסיסיות וטעימות לצד צמד קבבונים עגולים, שונים מאלה שהוגשו בראשונות ומוצלחים לא פחות, גם נקניקיית מרגז בחריפות קלה הייתה שם, וגולת הכותרת: נתח אנטרקוט מצוין, עשוי למידת מדיום מדויקת, ומדליון פילה בקר אדום ומקסים גם הוא. אכלנו עד שלא יכולנו עוד, כאילו מחכה לנו מסע למדבר מחר על הבוקר, ולפני הפרידה מגשן קיבלנו גם קינוח של מוס חלבה (33 ₪), וסופלה כפול (33 ₪) - מנה חיננית המוגשת בשתי כוסיות זעירות, ומכילה ריכוז שוקולדי משמח לב.

ולסיום מילה לקורא משה רבנו - אני מבינה שפרעה היה דיקטטור אכזר הרבה יותר ממובארק, אבל אם בתחום הקולינריה היה לבני ישראל בארץ גשן אפילו עשירית מכל הטוב הזה, אני לא חושבת שאפשר להאשים אותם על שהביעו קצת געגועים.

 

* הכותבת הייתה אורחת המקום.

* רוצים גם אתם לאכול בגשן? לחצו כאן וקבלו קופון שווה במיוחד.

הצטרפו אלינו בפייסבוק, אנחנו דואגים לחברים שלנו.

לדף הפייסבוק של rest לחצו כאן

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
גשן בתל אביב
053-4362840

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
עד עצם היום הזה
פינה בלב לפיצה פינו
סלייס אוף לוי'ס פיצה
סיטארה והים
לתוך ה-Frame
קפה נמרוד - בין הים לגליל
לתוך ה-Frame
הרפתקה בפניני לילוש
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר