נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ההתעללות בשומרי מצוות לובשת בשנים האחרונות צורה חדשה. עדינה לכאורה, קלה להכחשה, אך אכזרית מאין כמוה: האחראים בניכר לשיבוץ התאריכים של אירועי ספורט חשובים, נוטים לקבוע אותם בחגי ישראל. יש מי שעבורו המעבר משולחן ליל הסדר אל הפלזמה המקרינה את שלבי ההכרעה של ליגת האלופות הוא טריוויאלי, ואפילו נוח; עבור שומרי מצוות זה ניסיון מבאס במיוחד, אשר לא ידעו אבותינו. כיוון שכבר השלמתי עם המצב זה מכבר, הרי שרק לאחר בדיקה כפולה שוכנעתי כי גמר ליגת האלופות מתקיים אכן יום אחד לפני חג השבועות. מישהו כנראה פספס שם באירופה.

את המשחק ראינו ברחובה של העיר, יחד עם רבבות תל-אביביים שיצאו לחגוג בלילה הלבן. אך את הערב החגיגי בחרנו לפתוח על גג העיר, בארוחה ב- 2C (שימו לב, משחק מילים מסתתר בין האות והמספר) הממוקמת בקומה האחרונה של המגדל העגול במרכז עזריאלי. אקדים כי אני מודע היטב למימד הקלישאתי בביטוי כמו "עוצר נשימה", ובכל זאת רואה לנכון לומר כי הנוף הנשקף משולחננו הוא עוצר נשימה. לגמרי. כבר ראינו מלוא החופן שקיעות על חוף הים, אך בגובה 50 קומות התמונה מפעימה פי כמה, ואפילו הפקקים באיילון נראים רומנטיים. לאחר מבט פנימה, הסכמנו גם כי המסעדה מעוצבת לעילא, כמו שהיית מצפה מהמסעדה הגבוהה ביותר בישראל. מסכים המקרינים משחקי כדורגל - לא בבית ספרנו. הקירות החיצוניים עשויים זכוכית לכל אורכם, האורות עמומים, השולחנות כבדים, המוזיקה בווליום המתאים, והצלחות היפות הפתיעו אותנו בכל מנה מחדש. גם התפריט נראה נהדר ומורכב ממבחר מנות גורמה יצירתיות משלל חומרי גלם, עליהן המלצרית המיומנת שלנו ידעה לספר בהרחבה.

פתחנו עם אפל-מרטיני (38 ₪) לגברת וכוס מרלו מסדרת גמלא (35 ₪) עבורי, ותהינו האם הסועדים לצידנו מנומסים מהרגיל ומדברים בלחש, או שמא יכולת השמיעה שלנו נפגעה כתוצאה מהגובה בו אנו נמצאים. מן המנות הראשונות חלקנו שתי מנות מומלצות מאוד: נתחי כבד אווז בשכבות דפי פילו, עם תפוחים מסוכרים וברוטב קלבדוס מתוק (95 ₪) וכן דואט של סלמון נורבגי וטרטר דניס על מריחה של קרמל מיסו (58 ₪). המתיקות עשתה רק טוב למנת הכבד, ואוזנה בכוכב אניס שהוצב מעל למנה. הדגים הנהדרים חוסלו חיש קל, כמו גם טיפת המיסו האחרונה שנוגבה בעזרת טוסטונים פריכים שהוגשו למטרה זו (אני מקווה). לצד המנות הוגשו פוקצ'ה חמימה ושמנמנה ופרוסות לחם דגנים בצד מטבלים חביבים.

כזכור, חג השבועות אורב מעבר לפינה, ושלל מאכלי החלב שהוא מביא עימו מחייב אותנו לשמור על תזונה מאוזנת, ולהזמין עיקריות על טהרת הבשרים. אשתי הזמינה וקבלה נתח אנטרקוט משובח (115 ₪) , אשר הוגש לצד נתחי תפוחי אדמה ובטטה שהוקפצו במחבת והתחבבו עלינו מאוד. חוטי הכרישה המטוגנת שפוזרו מעל הנתח היו מקוריים למדי, אך היינו מסתדרים יפה גם בלעדיהם. במנת הפילה שהזמנתי (128 ₪) לא הייתי משנה דבר: הנתחים היו רכים ועסיסיים, פירה הבצל היה נימוח כנדרש, והרוטב, על בסיס דמי-גלאס ושאלוט, השלים מנה מעולה.

אגף הקינוחים - עקב אכילס בלא מעט מסעדות כשרות - התגלה כמשובח ביותר. סופלה השוקולד (42 ₪) הגיע מהר מהמקובל ולצידו כדור גלידת וניל וקונפיטורת דומדמניות, והמנה הזו טעימה כמו שהיא נשמעת - פשוט תענוג. בכל זאת, את כתר המנה המנצחת של הערב הענקנו לפאי אגסים (42 ₪) אותו הזמנו כבן-לוויה סולידי לסופלה, והופתענו למצוא בו פריכות מופלאה ושילוב טעמים מדהים, יחד עם שקדים ויין מוסקט. מסוג הקינוחים שמצליחים להאפיל על שאר הארוחה כולה, מוצלחת ככל שתהא.

נהנינו מאוד ב- 2C, כפי שבוודאי הבנתם; הקרדיט לכך שמור לא רק למנות המשובחות והנוף המפעים, אלא לפרטים הקטנים שעושים את ההבדל, כמו מפיות הבד הנעימות, קנקני התה היפים וכוסות היין האיכותיות. הפרטים הללו הופכים את הביקור בגג תל-אביב למהנה מאוד, ואת המחירים להגיוניים הרבה יותר.

 

* הכותב היה אורח המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הבשר הכי טוב בשלושת הקצבים
 ארוחת ערב באטמוספירה
סמרקנד, את טובה אלינו
שמוליק כהן – מוסד קולינרי בתל אביב
ארוחה שווה בשאול בשרים באור יהודה
ביקור מוצלח במסעדת ארמיס
ביקור במסעדת גחלים הכשרה ברמת גן
ביקור במסעדת גחלים הכשרה ברמת גן
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
ארוחת ערב במסעדת 206 דגים