נגישות
נגישות

דון ויטו - ארוחה שאי אפשר לסרב לה

אחרי שיצא מגבולות תל אביב ונכנס בשערי מסעדת 'דון ויטו' שבקרית אונו, צלל רועי מלכה אל עולם מושלם בו הפסטות טריות וטעימות, הקינוחים מתוקים ומצוינים והאנשים שמחים וחוגגים

מסעדה ביום המסעדות של rest
רועי מלכה
רועי מלכה
תאריך פרסום: 16/03/2010, 15:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כבר שבוע שהתכוונתי לפנק את עצמי במסעדה טובה. חשבתי שמגיע לי מאחר ועבדתי די קשה בתקופה האחרונה, שסיימתי את הפרויקט האחרון בעזרתה הנחוצה ביותר של חברתי הטובה נעה, ולכן הודעתי לה בנחרצות שהערב מתפנקים במסעדה. מסעדה איטלקית. כבר זמן מה שמגיע לאוזניי שמה של מסעדה איטלקית הנמצאת באזור תל השומר, והייתה זו הזדמנות מצוינת לבדוק במה מדובר. נכנסנו לרכב ויצאנו מתל אביב (איזו תעוזה!) בדרכנו למסעדת 'דון ויטו'.

"אני עומד להציע להם הצעה שלא יוכלו לסרב לה..." כך, בסרט 'הסנדק' המפורסם, מסביר דון קורליאונה לג'וני פונטיין על כוונותיו, ובאותה העת משחרר לעולם את אחד המשפטים האהובים והפופולאריים בתולדות הקולנוע. נדמה כי אותו משפט משמש מוטו עבור בעליה של המסעדה 'דון ויטו', מסעדה איטלקית מצוינת הפועלת כבר מעל לחצי עשור בקריית אונו.

סיפור הקמתה של דון ויטו חושפת קשר רגשי חזק יותר של בעליה עם אותה סאגת מופת וגיבורה הנצחי. בשנת 2000, בתאונת מטוס, נהרג אייל פלד ז"ל, אדם שדאגתו למשפחתו ולחבריו, ואהבתו הרבה לדרמות הפשע בכלל ולסרטי הסנדק בפרט, העניקו לו את שם החיבה 'דון ויטו'. בחלוף ארבע שנים מהאסון המצער, פתחו אחיו וחבריו את המסעדה לזכרו. לא הכרתי את אייל, אך עבור אדם שראה במשפחה ובחברים ערך עליון, אוכל לומר זאת: הוא בוודאי מחייך בגאווה.  

שלט מואר בצד הכביש מבשר את הגעתנו למקום. כשנכנסנו פנימה הורגשה תחושת חמימות מזמינה כבר ברגעים הראשונים. בעודנו מובלים לשולחן על ידי מארחת חביבה ומחויכת, התאפשר לי להתרשם מחלל המסעדה - שילוב גוני כתום ועץ חמים, בר מפואר (עם מבחר אלכוהול מרשים), פינות ישיבה בעיצוב מודרני, כורסאות עור יוקרתיות, ולמכורים מוצע מסך טלוויזיה (בקצה אחר של המסעדה ניתן לצפות במסך ענק). המקום מואר אך לא מדי, בדיוק במידה לאינטראקציה החברתית המאפיינת את המסעדה. מוזיקה נעימה התנגנה ברקע והבחנו בכמה מנגינות מוכרות במשך הבילוי.

עריכה מוקפדת ותפריטי המסעדה היו מוכנים לקראתנו עם הגיענו לשולחן, וההתרווחות על הכורסאות העלתה בנו חיוך - מרגישים בבית. עדי, מלצרית חמודה ובקיאה להפליא במאכלי המסעדה, ענתה לשאלתי בבקבוק יין לבן בהמלצה מצוינת, בדמותו של גוורצטרמינר ירדן מתקתק (89 ₪). כמה טעימות מן היין והיינו מוכנים לראשונות, מוכנים ומזומנים. להמלצת השף, המלצרית, ובכלל כל אדם שלישי שפגשתי, בחרנו אני ונעה לראשונות במניפת חציל (32 ₪), חציל קלוי על מצע לבנה תוצרת ביתית (במרקם מדהים) ומעל צנוברים קלויים, פטרוזיליה ושמן בזיליקום.

מאחר ופטריות פורטובלו הן חולשה אצל נעה, הוחלט לטעום את מגדל פורטבלינו פטריות (30 ₪) - מגדל פרוטובלו ממולא בפסטו ובציפוי פריך, יחד עם חתיכות גבינת חלומי מטוגנות ובליווי טחינה בטעמים. שילוב של חלומי ופטריות יחד לא יכול לטעות. את המנות ליווינו בפוקצ'ה (18 ₪) חמה ופריכה, שלוותה בחמאה וטפנד זיתים ושימשה מצע נפלא עבור החציל והגבינות. המנות היו טעימות להפליא ואף מעט גדולות עבור ראשונות - היזהרו אינכם רוצים לפספס את העיקריות.

גם אנחנו, חבר'ה קשוחים כמו דון ויטו בעצמו, לא יכולנו להישאר אדישים לאווירה השמחה במקום, לחיוכי האורחים, לצלילי הכוסות המקישות בברכת לחיים, לחברותיות של צוות המסעדה ולשולחנות הגדולים המכנסים סביבם משפחות וחברים בחגיגיות. כך מצאנו את עצמנו גם אנחנו, שני תל אביבים טיפוסיים המקדשים את פרטיותם, שולחים חיוכים לכל עבר ומתלוצצים עם זרים מוחלטים. כל אלו הופכים את דון ויטו למסעדה למשפחה, לחברים ולכל מי שיש לו סיבה למסיבה, חגיגת טעמים מובטחת.  

למנות העיקריות שהגיעו לאחר מכן, אשר לבחירתן תרמה רבות גם כן המלצתה של המלצרית, בחרנו מנת פילה דג ברמונדי (92 ₪) על פלנצ'ה חמה, כשלצידו תערובת עלי אורוגולה, עגבניות שרי קלופות ובצל ירוק, מה שהתברר כתוספת מצוינת עבור הברמונדי. טיפ קטן: בתחתית המנה תמצאו פוקצ'ה המגנה על הדג מן הפלנצ'ה הלוהטת. תפקיד חשוב זה מאפשר לה לספוח מיצים ורטבים הזולגים מן המנה והופך אותה לטעימה ועסיסית במיוחד. המנה מגיעה עם תוספת לבחירה (ירקות מבושלים/פירה// תפוחי אדמה בצ'ילי - משתנה בכל יום). נעה, שכבר הפכה מבוסמת ואופורית (ספק מן היין ספק מהפורטובלו), בחרה ברביולי במילוי בטטה וברוטב בטטה, פטריות ומנגולד (46 ₪), המבושל ביין לבן ומעל קוביות פטה שמנמנות ומלוחות. נעצתי את המזלג ברביולי עסיסי, פטרייה, כמה עלים ירוקים, הנחתי קוביית פטה על כל העניין, הכנסתי לפה - מה אומר, מעדן אמיתי.

שבעים ומרוצים (לפחות חלקנו: נעה לא הפסיקה להתלונן שהרסתי לה את הדיאטה) התפנינו לשמוע מהמלצרית על הקינוחים המומלצים הנעשים במקום. בהתלבטות שנערכה בין סופלה שוקולד (32 ₪) לבין פרופיטרולים (34 ₪), נבחרו האחרונים - פחזניות במילוי גלידת וניל צרפתי המונחות על רוטב שוקולד חם בליווי אגוזי פקאן מסוכרים ברוטב וניל. האם דעתי על מנה שכזו באמת נחוצה? למקרה שכן, אומר רק שזו מנה מצוינת.

מי שצפה בסרט 'הסנדק' וגם מי שלא (נו באמת...) יודע שביקור אצל הסנדק לא נגמר בטוב לעיתים קרובות. אז אפשר להירגע, הסנדק שמחכה לכם ב'דון ויטו'  צופן בחובו רק אוכל טוב, אנשים שמחים וסיפור מרגש על ערכם של משפחה וחברים. או כמו שאמר הדון: "הצעה שלא תוכלו לסרב..". האמת? גם לא תרצו.

 

* הכותב היה אורח המקום.

* רוצים גם אתם לאכול בדון ויטו? לחצו כאן לקבלת קופון שווה במיוחד. 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של רועי מלכה

התענוג כלול בפאשה
בחזרה לסושי ב-sui
שקיעה טעימה מול המצדה
עסקים מפנקים באדיסון
אני מאוהב בביסטרו בר מבת ים
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר