נגישות
נגישות

עסקים מפנקים באדיסון

בצהרי היום, ככה פתאום, שלף רועי מלכה את המנהלת מהמשרד ונסע עד ל'אדיסון' הרעננית, כדי לבדוק את העסקית של המקום. כיסוני בצק ונתח אנטרקוט הפכו את העסק למשתלם וטעים

מסעדה ביום המסעדות של rest
רועי מלכה
רועי מלכה
תאריך פרסום: 13/05/2010, 15:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אפצח בווידוי אישי: מעולם לא הצטיינתי בדחיית סיפוקים. לא עם נשים, לא בנוגע לכסף ובוודאי שלא עם אוכל טוב. אולי תכונת האופי הזו תוכל להסביר מה גרם לי לתלוש עצמי, בצהרי יום עבודה עמוס, יחד עם ר' חברתי הטובה ובעלת המשרה המטרידה בנוחיותה, לשים פעמינו כל הדרך לרעננה.

כף יד אחת תספיק בכדי למנות את מספר הביקורים שלי ברעננה בשנים האחרונות, וכך ידעתי שבכדי לעמוד על טיב המלצותיהם של חבריי אודות מסעדת 'אדיסון' שבאותה העיר, אהיה חייב לבצע מהלך. ומהלך אכן התבצע. לוח הזמנים הוקדם בשעה, הפגישות נערכו ביעף, הדירה בנווה צדק ממנה אני נפרד (בצער רב) הוצגה בזריזות לשוחרי הטרף, וכעת כל שנותר הוא להיכנס לרכב, להעיר את ר' (איך לעזאזל היא השיגה משרה שכזו?!) ולצאת לדרך.

הרבה לב ונשמה הושקעו ב'אדיסון', כך התרשמתי משיחה עם אוהד, מבעלי המקום, שהלהיטות ונוסח דבריו מיד מסגירים זאת. בסיום החודש הקודם חגגה אדיסון חמש שנים להיווסדה, והיא מציגה עיצוב מרשים הכולל גופי תאורה מתוחכמים ומרהיבים (מה שמה של המסעדה שוב?) ובר מרובע, רחב ידיים ונאה למראה והכול משתלבים יחד בהרמוניה.

החלטתנו, חברתי ואני, לבדוק את היצע הארוחות העסקיות שיש למקום, וכך גילינו תפריט מגוון ובו שלל מנות עיקריות נבחרות, שבהזמנתן תקבלו מנה ראשונה ושתייה גם כן, נשמע טוב? רק התחלנו. שתי כוסות יין מוגז ופירות יער בקרקעיתן, שהוגשו באדיבות המקום, שימשו ספתח נהדר לארוחה שבדרך. הרעיון לשכרות קלה בשעת צהריים מצא חן בעיני ר' וזו לגמה בהנאה. למנות הראשונות בחרנו באנטיפסטי ובדושפרה, כיסוני בצק במילוי בשר עגל וברוטב עשבי תיבול וחמוציות. המרינדה לאנטיפסטי הייתה נהדרת, ובעיקר הפתיעה הדושפרה, שנלקחה היישר מן המטבח הבוכרי אל תפריט המסעדה, והייתה לנו טעימה ביותר.     

הבטחה שהבטחתי לעצמי, כנראה באחד מן הרגעים הפחות משמעותיים שלי בחיים, היא שבמקום בו תמצא חבית של בירה סטלה, אזמין סטלה מחבית. ב'אדיסון' יש חבית סטלה ואני אחד שעומד בהבטחות שלו. שליש ליטר קרה ומרעננת (16 ₪) ירדה במורד גרוני, בעוד ר' 'התפנקה' על קולה (כלול בעסקית).  

לעיקריות בחרתי אני ב-350 גרמים של בשר המיושן ביין אדום וציר בקר המתנגנים בפה ומרקידים את החיך, או בשמם המוכר - אנטרקוט (128 ₪), ומנהלת המשרד המהוללת, שחגגה יום קודם לכן ל"ג בעומר עמוס בבשרים, בחרה בדג דניס בשילוב צלפים ועגבניות מיובשות וברוטב לימון (106 ₪). האנטרקוט, שלצידו הונחה חתיכת מח עצם, היה מדויק, עשוי במידה ועסיסי. הרוטב דומיננטי ובטעמים חזקים - לאלו שאוהבים. שילוב הצלפים ורוטב הלימון עם הדג הטרי שהזמינה ר' התברר כמוצלח וכך יצאו שבעים גם רצונה וגם תאבונה של חברתי.      

קפה וקינוח היו השלב הבא. הילה, מלצרית חמודה וחייכנית, העלתה בפנינו את המלצתה בעניין הקינוח, ושמה של אותה המלצה היה 'ממתק אדיסון' - שילוב לא אפשרי של שכבות שוקולד שונות, כאשר האחת טעימה יותר מרעותה. (24 ₪ בזמן העסקית). מספר דקות מאוחר יותר הוכיחו שהשילוב דווקא כן אפשרי ואוי כמה שהוא טעים. שתי כוסות אספרסו (9 ₪) חתמו את הארוחה והותירו אותנו נינוחים ושבעים.

אם כן וכפי שאתם נוכחים לדעת, המטרה הושגה. הביקור נערך, המלצות החברים אוששו וזכינו, ר' אני, לפינוק בצהרי היום. כאשר נשאל באחד הראיונות שנערכו עימו, על המוטו המכוון את חייו, ענה ה'קוסם מפארק מנלו' : "קיימת דרך לעשות טוב יותר... מצא אותה". שמו של אותו קוסם הוא תומאס אלווה אדיסון, שוודאי ישמח לדעת שמלבד שמו המעטר את שלטיה של המסעדה המצוינת מרעננה, ממשיך גם סוד הצלחתו לפעם בקרבה.

 

* הכותב היה אורח המקום.

* רוצים גם אתם לאכול באדיסון? לחצו כאן וקבלו קופון שווה במיוחד.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של רועי מלכה

התענוג כלול בפאשה
בחזרה לסושי ב-sui
שקיעה טעימה מול המצדה
אני מאוהב בביסטרו בר מבת ים
דון ויטו - ארוחה שאי אפשר לסרב לה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר