נגישות
נגישות

אני מאוהב בביסטרו בר מבת ים

לכבוד הקיץ הפתאומי שהגיח באמצע חודש מרץ החורפי, בילה רועי מלכה ב'ביסטרו בר' הבת ימי, לגם אוזו ופסטיס כאילו אין מחר ונהנה ממנות מצוינות מגוון מטבחי העולם

מסעדה ביום המסעדות של rest
רועי מלכה
רועי מלכה
תאריך פרסום: 01/04/2010, 13:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

השעה לקום. סימפוניה מרירה מתוקה של להקת  The Verve, השיר התורן שנבחר לבשר על קצו של עוד ליל שינה מתוק, התנגן ברקע. חילצתי דרכי החוצה מהמיטה המחממת ובצעדים מסורבלים עשיתי דרכי לאמבטיה. לפתע דבר מה משך את תשומת לבי. נעצרתי, הסבתי ראשי ימינה וחיוך גדול הצטייר על פניי: קרני שמש לוהטות וזוהרות הגיחו מבעד לתריסים בחלון. דיווחי מזג האוויר בימים האחרונים חמקו מאוזניי, וכך נגלה אלי מה שהיה ידוע כבר לכל - תחילתו של סוף שבוע קיצי באמצע מרץ החל זה עתה.

ים, בית קפה, ארוחה משפחתית, בר, שינה, ים, ים, ים. והנה סוף השבוע הגיע לקצו, וכעת עמדה בפניי הדילמה הנצחית - מהו הסיום הראוי ליומיים נפלאים שכאלה, מסעדה רגועה או אולי בר מסעיר? לשמחתי, בטרם נדרשתי להכריע את הדין בעניין, עלה מולי (באורח נסתר) הפתרון. ברי המזל שבינינו זוכים לסביבתם של אנשים אוהבים, כאלו שבלעדיהם הכול היה יותר קשה. אחיותיי הן בין אלו שבסביבתי. בחרתי לשתף את אחותי ר' בפתרון, היא חייכה, הנהנה ויצאנו לדרך.

מעטים המקומות המצליחים לקיים בין כתליהם מנעד רחב של אלמנטים חווייתיים, המצליחים להעניק כמעט לכל אורח את חוויית הבילוי המועדפת עליו. נדמה כי ה'ביסטרו בר', השוכן על חוף ימה של בת ים, נמנה על אלה. שילוב מרענן של בר מסוגנן לצד אזור המסעדה, כורסאות לבנות ושחורות בפינות הישיבה, גופי תאורה ייחודיים המאירים בצבעי כחול-סגול ונופה של הטיילת הנשקף מבעד לוויטרינות התוחמות את המסעדה ממערב - כל אלו משווים למקום אווירה מודרנית וצעירה, ועם זאת חמימה למדי.

תפריטים הונחו על השולחן וכבר נתבקשתי על ידי אחותי להמליץ על קוקטייל. היכולת לקלוע לטעמם של אחרים בכל הנוגע לאלכוהול התפתחה בעברי הרחוק כברמן, ונדמה שעבדה גם הערב. ר' אהבה את שילוב הפסואה, ליקר פסיפלורה, עם תערובת סאוור (46 ₪), ואני ביקשתי פסטיס (39 ₪) משום שהיה לי חשק לא מוסבר לאניס במשך כל היום. מנת סביצ'ה דרום אמריקאי (43 ₪) שהגיחה לפתע אל השולחן, בישרה את הגעתן של המנות הראשונות. הסביצ'ה מדג דניס הוגש על מצע גוואקמולי וצנוברים, וניכר היה שהדג טרי. המנה הייתה טעימה, אולם חסרה את החמיצות האופיינית למנה.

יחד עם הסביצ'ה הוגשו לשולחן מנת 'סינטה שבעת התבלינים' (43 ₪) - רצועות סינטה על הפלנצ'ה  בתיבול תבלינים יפנים (נחשו כמה), על מצע עלים ירוקים ובצד רוטב חרדל ובזיליקום. הבשר עשוי היטב, משבעת התבלינים הרגשתי בעיקר פלפל שחור, אולם הרוטב נפלא והולך מצוין עם הבשר והירק, מומלץ ביותר. 'קוויאר מאקי' (56 ₪) חתם את הראשונות - רול במילוי סלמון, קנפיו, גבינת פרומעז חמה וקוויאר שחור ואדום צמחוניים (מופקים מסויה) המונחים מעל. שילוב הפרומעז עם הסלמון ברול מוצלח, וכמעט והוביל לקרב מקלות סיניים ביני ובין אחותי על חתיכה בודדה ומפוחדת. שילוב הקוויאר הצמחוני היה ניסיון מעניין, גם אם תרומתו לטעם ונחיצותו במנה אינם גדולים.

יוליה, המלצרית החביבה, דאגה בכל עת לשמור על קשר עין איתנו ועם שאר הלקוחות שלה (גם אני שמרתי על קשר עין ומסיבות אחרות לגמרי...), ומשהבחינה בבוהק הצלחות המסמן את סיום שלב המנות הראשונות, ערכה מחדש וכמה רגעים אחרי כן כבר קישטה את שולחננו בשתי מנות גדולות ויפות: מנת כבד אווז (95 ₪), שהומלצה על ידי יוליה והוזמנה לאחר שווידאנו כי פיטום אווזים לא נכלל בתהליך הייצור, הכילה נתחי כבד אווז צלויים בשילוב פרוסות תפוח עץ וברוטב קלבדוס (ברנדי תפוחים). שילוב הברנדי עם נתחי הכבד מושלם ומבסם, הנתחים עשויים היטב ונימוחים בפה ובאופן כללי זוהי מנה מעולה ומומלצת ביותר.

מתוך כוונה להמשיך את מסעותינו הקולינריים בעולם, לאחר ביקור בדרום אמריקה, יפן וצרפת, תאילנד הייתה הבאה בתור: מנת פאד תאי צמחוני (45 ₪), בתיבול סויה חזק למדי (לחובבי הטעם) ובשילוב נתחי טופו (החלטנו לתת לסויה סיכוי נוסף) הוזמנה גם כן. וגם כוסית אוזו (25 ₪) ( כבר ציינתי שהיה לי חשק לאניס?)

משסיימנו את העיקריות התרווחנו, אחותי ואני, בכורסאות הנוחות והפקדנו בידיה הנאמנות של יוליה את בחירת הקינוח. יוליה לא אכזבה והגישה לשולחן שלושה פרליני קפה במילוי מוס אגוזים ובציפוי גנאש שוקולד (39 ₪),. כמובן שעם הגעתם של שלושת החצופים הישיבה המרווחת נפסקה והוחלפה ברכינה מגושמת, אך אלו היו מתוקים וטעימים ומוס האגוזים היה נהדר, אז סלחנו להם.

אגדה אורבנית מספרת על מקור השם 'ביסטרו': החיילים הרוסים בפאריס הכבושה של 1815, זירזו את המלצרים הצרפתיים במסעדות הקטנות בקריאה "Bystro","Bystro" ('מהר' בשפה הרוסית). תהיה משמעותה של אותה מילה מסתורית באשר תהיה, ה'ביסטרו בר' בבת ים עושה עבורה שירות נפלא. למה אתם מחכים, קפצו לביקור, Bystro!

 

* הכותב היה אורח המקום.

* רוצים גם אתם לאכול בביסטרו בר? לחצו כאן וקבלו קופון שווה במיוחד.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של רועי מלכה

התענוג כלול בפאשה
בחזרה לסושי ב-sui
שקיעה טעימה מול המצדה
עסקים מפנקים באדיסון
דון ויטו - ארוחה שאי אפשר לסרב לה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר