נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

"אין, אין. מדהים. פשוט מדהים". חצי שנה של חוויות מסעירות בדרום אמריקה, והמילים היחידות שמצליח המוצ'ילר הממוצע להוציא מפיו כשבאים לאסוף אותו בשדה התעופה וביומיים הבאים הן מלמול בלתי פוסק של "מדהים" ו"אין, אתם לא מבינים!". הציניות שהפגנתי עד כה כלפי ממלמלים כאלה (שמא חומרים אסורים כאלו ואחרים שבשו את דעתם?) חלפה מן העולם ברגע בו עניתי לטלפון ביציאה מ'ד"ר שקשוקה', ומצאתי את עצמי ממלמל בדיוק באותו אופן.

'ד"ר שקשוקה' היא מסעדה טריפוליטאית ותיקה הממוקמת במבנה עתיק בסמוך למגדל השעון ביפו. מתחם השעון המשופץ והמתחדש כולל גם תצפית מרהיבה אל הים, יפו העתיקה וקו החוף של תל אביב, עליה לא ויתרנו. מהופנטים מהשקיעה המהממת, נשאה אותנו הבריזה לפתח המסעדה. שם נתקלנו באיש רב פעלים וברוך כישרונות בשם זיו, עליו עוד נרחיב את הדיבור.

כבר בכניסה לחלל המסעדה, מקבלים מושג טוב על אופי המקום. מוזיקה יוונית עליזה ברקע, כסאות עץ כמו בבית של סבתא מסביב לשולחנות כבדים, קירות האבן  (זיו מספר שבעבר הפציר בסועדים להכניס פתקים בין האבנים) עמוסים במגיני הוקרה מיחידות צה"ליות כאלו ואחרות, ושלל פרסים וכתבות מפרגנות. מהתקרה הגבוהה משתלשלים מאות כלי מתכת מסוגים שונים.

אנחנו בוחרים בארוחת טעימות (85 ₪ לסועד), ובטרם הספקנו למצמץ, זיו ממלא את שולחננו בכל טוב. סלט חצילים ועגבניות מערפל חושים, רוטב סלסה נהדר, תפו"א בציר דגים חמצמץ, טחינה משובחת, סלט ירוק מתובל היטב ושלל חמוצים. אל הסלטים מתלווה נתח מכיכר לחם לבן טרי טרי (כמה פשוט, ככה טעים!), ואלמלא הפציר בנו זיו לא להתרגש מהסלטים, היינו מחסלים גם את הצלחות.

מייד מוגשות מבחר טעימות מהמנות העיקריות (מחיריהן בתפריט נעים בין 37-48 ₪), והריחות משגעים אותנו. כמו ילד בחנות ממתקים, אנחנו מתקשים לבחור מהיכן להתחיל. החציל הממולא היה נהדר; תבשיל כהה של שעועית לבנה, תרד וסלק הפתיע אותנו בטעמו העשיר; המפרום המעולה דווקא לא הפתיע אותנו - לא ציפינו לפחות ממנת הדגל של העדה הטריפוליטאית. מדובר בתפוח אדמה ממולא בבשר שיצא כמו בספרים; התענגנו גם על הקוקלה - קציצת סולת שהוגשה לצד אפונה ברוטב חריף נהדר. היה קשה מאוד להכריע, אבל הפייבוריט שלנו מבין כל המנות היה דווקא הקוסקוס. הגרגרים בעובי מיקרוסקופי, מרק הירקות משובח, והחגיגה בפה שלמה.

זיו פינק אותנו גם בטעימות מהגריל, וכך למדנו שגם במלאכת הצלייה שולטים היטב בד"ר שקשוקה. טעמנו קציצת קבב מעולה, נקניקיות מרגז עסיסיות, נתחי פרגית בתיבול מעולה ואנטרקוט שומני ומתובל היטב גם הוא. היה שמח.

בחור עסוק, זיו ידידנו. מלהטט בין כל השולחנות והמנות ומבדר את הסועדים והתיירים בשלל שפות, בדיחות וסיפורים. בזמנו הפנוי הוא שר ביוונית, ובבקרים מנצח על שלל השקשוקות המיוחדות המוכנות במקום, אותן ננסה בהזדמנות אחרת ובשעה הולמת. לקינוח, ביקשנו וקיבלנו ממנו כמה מתכונים פשוטים, כאלו שנעז לשחזר בבית (אמנם מדובר על אוכל ביתי, אך כל מנה נשענת על עשרות שנים של נסיון).

על תה נענע מהביל לצד עוגת סולת מתוקה מתוקה, החלטנו להכריז על המקום כעל מסעדת הבית שלנו. המקום פועל משעות הבוקר, אז מוצעת ארוחת בוקר הכוללת שקשוקה במחבת אישית, מבחר סלטים, שתיה חמה וקרה ב-41 ₪ בלבד, ולאחרונה בימי שישי החלו להציע גם שווארמה מיוחדת על בסיס מתכון סודי של בינו, בעל הבית המהולל.

האוכל בד"ר שקשוקה נהדר, אך המיקום, האוירה, והשירות מצטיינים לא פחות. אל תתנו לשם ולמיתוג (מבחר פרסי "מסעדת הפועלים הטובה ביותר" תלויים על הקיר) להטעות אתכם - מדובר באחת הארוחות הטובות בעיר, ובוודאי במשתלמת ביותר מביניהן. אין, אין. מדהים.

 

* הכותב היה אורח המקום.

* רוצים גם אתם לאכול בד"ר שקשוקה? לחצו כאן וקבלו קופון שווה במיוחד.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
ד"ר שקשוקה בתל אביב
053-9444193

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הבשר הכי טוב בשלושת הקצבים
 ארוחת ערב באטמוספירה
סמרקנד, את טובה אלינו
שמוליק כהן – מוסד קולינרי בתל אביב
ארוחה שווה בשאול בשרים באור יהודה
ביקור מוצלח במסעדת ארמיס
ביקור במסעדת גחלים הכשרה ברמת גן
ביקור במסעדת גחלים הכשרה ברמת גן
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
ארוחת ערב במסעדת 206 דגים