נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

"אהלן וסהלן רחובות" הכריזו שלטי החוצות של 'ORO' בכל פינת רחוב של עירי האהובה, ואני, שלא הפנמתי את האותיות הקטנות "פארק המדע", קפצתי עם חיים חברי שומר הכשרות לארוחה במסעדה הסמוכה למושב גאליה. ב-21:30 בליל מוצ"ש עמדנו בחנייה הריקה ליד המסעדה החשוכה. השלט הגדול "אורו אירועים "וטלפון למסעדה" הבהירו לי שבתחילת חודש מאי נדדה המסעדה אל פארק המדע של רחובות, בזמן שסניף האם שבמושב גאליה הוסב לחלל אירועים בלבד. 5 דקות נסיעה הביאו אותנו אל פתח מסעדת 'ORO' החדשה שבפארק המדע.

כבר ממרחק התלהב חיים למראה הוילונות הלבנים הקשורים שבחלונות המסעדה. מארחת צעירה (ואולי היתה זאת מנהלת המסעדה) הובילה אותנו דרך הבר הארוך והמרשים אל שולחן פנוי שעמד בודד בין שלושה זוגות של אוהבים. נעמה המלצרית עברה איתנו על התפריט ועזרה לנו לפתור את חידת ה"מה נאכל היום?". בתפריטים גדולים אני הולך לאיבוד, ובזה של 'ORO' הרבה מנות נראו מעניינות.

אחרי לבטים קשים החלטנו ללכת על מנת פלאפל בורי (42 ₪) וקבב עוף מרקש (38 ₪). פלאפל הבורי היה בעצם נתחי בורי שצופו בתערובת של פלאפל והונחו מעל לסלט טאבולה, כשמעליהם נמזגה טחינה ירוקה וטובה. קבב העוף תובל בחכמה ב'ראס אל חנות' - תערובת תבלינים הייחודית למטבח המרוקאי. הקבבים ננעצו על מקלות קינמון, קיבלו ציפוי מפתיע של סולת  והונחו על תבשיל חומוס ופלפלים. בטרם נעצנו את המזלג הראשון צילם חיים את המנות תוך שהוא ממלמל "חבל על הזמן ,תראה איזה מנות יפות".

ובכן, מלבד היותן יפות הן היו גם מצוינות, עם תיבול מאופק ומדויק שהחמיא הן לדג הבורי והן לקבב. ליווינו את המנות הראשונות בלגימת שתי כוסות של יין מרלו הרי גליל (33 ₪ לכוס), ובזמן ההמתנה למנות העיקריות הגישה לנו נעמה סורבה אשכוליות וקמפרי לרענון ולהכנת החך לעיקריות.

למנות העיקריות בחרנו את 'ORO TOP' (128 ₪), מנה המורכבת מנתח נאה של פילה בקר שירד מהגריל, מעליו פרוסת כבד אווז ומעליה תאנה ממולאת בבשר טלה קצוץ. המנה השנייה הייתה 'סימפוניה לטלה' (94 ₪), בהשתתפות שתי צלעות טלה שמנמנות, שני קבבים של טלה בתיבול טוב ושוב אותה תאנה טעימה במלית בשר טלה קצוץ. שתי המנות לוו בפירה טעים - לא דבר של מה בכך כשזה נוגע לפירה פרווה נטול חמאה.

אודה ולא אבוש כי אינני חסיד של בשר כשר ומוכשר, ובדרך כלל אמנע ממפגש איתו. אך במקרה של 'ORO', הבשרים היו מעולים, באמת. השילוב של הפילה עם כבד האווז הוא משהו להתגעגע אליו. לא אתפלא אם אתפוס את חיים בוהה בתמונה שצילם.

אגב, חיים זה, הוא איש גדול, מאוד גדול. הר של שרירים שהבהיר לי תוך אכילת המנות העיקריות שכדאי להזמין גם איזה אנטרקוט קטן כי "צלעות טלה ופילה זה נחמד אבל צריך גם סטייק עסיסי". אז הזמנו גם ורד הצלע 500 גרם (124 ₪), שהגיע מדיום עם קוביות תפוחי אדמה ואיזו וריאציה מוצלחת של צ'ימיצורי. יופי של סטייק שהוציא מחיים קריאות התפעלות והתחייבות" אני חייב להביא את ההורים שלי לכאן, לפנק אותם". ממש ילד טוב אשדוד.

קינחנו ב'אורו סוויט' (39 ₪) שהורכב מכדורי טראפל שטוגנו בבלילה, כך שנוצרו כדורים פריכים עם פנים של שוקולד נוזלי וחם. לצד הטראפל הוגש שוט של וודקה אפרסק ששטף הכל. את הקינוח הנוסף של סיגר קדאיף (34 ₪ ) שהחביא בתוכו בננה חמימה, השארתי כבר לחיים, שהעיד כי הוא היה טעים מאוד. סביבנו מלצריות התרוצצו עם מגשי קינוחים ,קנקנים וכוסות תה מרוקאי מסורתיים.

היה זה הביקור השלישי שלי ב-'ORO' במרוצת השנים, ואין ספק שזו הייתה הארוחה הטובה מכולן ואחת הארוחות הכשרות הטובות שחוויתי. נדמה לי שהמעבר לרחובות חידד את איכויות המטבח.

 

* הכותב היה אורח המקום.

* רוצים גם אתם לאכול ב-ORO? לחצו כאן וקבלו קופון שווה במיוחד.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של נתי שפריר

כובשים את השוק
הגלגול השני
למה לא יותר?
זיכרונות מהביסטרו של מייק ושרון
אידי, דגים, רוח, ים
2C ולא להאמין
הרווח שבינו לבין מא
דלאל הבית
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר