נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

סצינת האוכל בראשון פורחת בעשור האחרון אבל בשבילי ראשון היא עוד נ"צ בדרך לתל אביב . ככה זה, אני לא מתפלצן או משהו אבל הסצנה התל אביבית עם השפים המובילים מפתה אותי יותר . 

פיש המעוצבת

 

רונן מזרחי ואנוכי עושים דרך ארוכה יחד מאז לימודי הבישול הרחוקים אי שם באמצע שנות התשעים', זאת חברות ארוכה המתוחזקת בשיחות טלפון ובארוחות משותפות במסעדות שונות אחת לכמה חודשים. הפעם אחרי אינספור גיחות לתל אביב החלטנו להיפגש באמצע, פחות או יותר (הוא מבת ים ואני מפרברי אשדוד) ולתת צ'אנס לראשל"צ .הבחירה נפלה על מסעדת פיש שלאחרונה העתיקה את מיקומה לאחר 11 שנה, מחוף הים של ראשון לציון אל אזור התעשייה המערבי החדש.

פיש  היא ללא ספק המסעדה המהודרת ביותר בה סעדתי בשנים האחרונות.  הייתי אומר בסגנון ניו יורקי  אבל לא הייתי בניו יורק אז אניח לכם להחליט. על הקיר גלגלי שיניים בגדלים שונים שנעים ללא הפסק וגורמים לנו במהלך הארוחה להרים מבט סקרן מפעם לפעם  לכיוונם, במרכז המסעדה בר מרשים עם 11 מקומות ישיבה אשר היו תפוסים ברובם. מעל הבר עובר גשר צר אל שני חדרי אירועים בקומת הגלריה, על הקיר סכין מזלג וכף ענקיים ומעל לכל השולחנות מרחפות נברשות ענק, מרשים כבר אמרתי ? 

אורלי מנהלת המסעדה קיבלה את פנינו, ליוותה אותנו אל שולחן פנוי והניחה  לפנינו מכשיר אייפד. כרגע הם חלוצים בתחום,  בין היחידים שמגישים את התפריט על אייפד . דפדוף מהיר עם האצבעות מגלה את כל מנות התפריט בתמונות ברורות ומפתות  באופן שלא משאיר מקום להפתעות לא נעימות. המנות מחולקות לפי ים, יבשה ופותחים שולחן. הקטגוריה האחרונה מורכבת ממנות קטנות לנשנוש שיכולות לבדן להרכיב ארוחה שלמה. אחרי עיון בתפריט בחרנו להתמסר לידי צוות המטבח.

עד שהגיעו המנות הראשונות קברנה סוביניון 2009 של יקב צובה נמזג לכוסות. יין נעים וטעים שהשתלב היטב עם המנות שהחלו לעלות אל השולחן.  תחילה  'פוקאצ'ה פיש עם שמן זית, זיתים ואיולי ביתי', אורלי סיפרה ש "יש כאלה שאומרים שזאת עוגה ". הפוקאצ'ה באמת הייתה אוורירית וספוגית.  לא אחת נאלצתי לנזוף על יד ימין שביקשה לאסוף עוד ועוד מהפוקאצ'ה. 'קרם חצילים קלויים סילאן וזעתר טרי' בצירוף  'צלחת חריפה' עלו אל השולחן. קרם החצילים היה עדין טעים וממכר, המנה החריפה התגלתה כסלט פיקנטי של עגבניות ופלפלים, יחד עם הפוקאצ'ה מדובר בחגיגה.  

מרק אלוהי וזה רק מתחיל 

צמד ספלונים של  'קפוצ'ינו תירס פיקנטי עם בשר סרטנים'  הונחו לפנינו, ללא ספק זה המרק הכי טעים שלגמתי השנה, אני מוכן ללגום ממנו בכל השנה. עוד אני חופר בתוך הספלון בנסיון לחלוב טיפות אחרונות של מרק ו'סלט רחוב תאילנדי' שהורכב מפפאיה ירוקה, צ'ילי טרי, בוטנים, כוסברה, גזר, שעועית סינית ועוד דברים טובים עלה אל השולחן לצד 'קבב של מוסר ים עם יוגורט עיזים נתחי חציל ושמן צ'ילי'. מצד אחד מזרח רחוק מהצד השני ים תיכון ובאמצע אני מתמוגג מהטעמים ומבסוט שבחרנו להתמסר למטבח ."תראה מה זה " אמר רונן "כאן בראשון,  ממש ליד הבית אוכל מצוין ועדכני" .בדיוק כשהנהנתי בהסכמה ריחות של עישון הקדימו במעט את מנת ה' שרימפס עטוף בחזה אווז מעושן צרוב במחבת ברזל עם קרם אפונה ושמן צ'ילי' .מה אני אגיד ? יכולתי להרגיש את מורגן פרימן ואריקה באדו מביטים בנו בקנאה מתוך דיוקנאות הענק שלהם שהתנוססו על הקיר  בזמן שכרסמנו את השרימפס המבושמים. פסקול מהודק שכלל את הסמיתס, אואזיס, סטינג והדייר סטרייטס גרם לי להרגיש בבית, אז עלתה אל השולחן מנה עיקרית של 'כבדי עוף וניוקי תפו"א בצל מקורמל ביין אדום' הנימוחות של הניוקי הפריכות של הכבדים המתיקות של הבצל והחמיצות של היין, ניגודים נמשכים זאת לא המצאה שלי, כל חלק במנה משך לכיוון אחר והכל התחבר בהרמוניה מושלמת. עיקרית נוספת שטעמנו הייתה מנת דג 'ברמונדי שלם מטוגן על קראנצ'י אטריות אורז עם מגוון ירקות צבעוניים ורוטב אסייתי'. היינו כבר מלאים אבל הדג היה עשוי בדיוק במידה וסביבו נחו ירקות לא שגרתיים כמו אדממה ופיטריות שימג'י כשמנגד ריחף בראש מראה הקינוח הנקרא 'תוצרת הארץ' אז נתנו לדג את הכבוד המרבי שיכולנו לתת לו ושמרנו מעט כוחות אחרונים לקינוח המיוחל.

גלידת קפה שחור, קרם וניל, חלבה, תמרים טחינה גולמית סילאן ופיסטוקים. כל אלה חברו לקינוח מטורף שחתם ארוחה מצוינת ושמחה. 

אוכל, שתייה, אנשים, זה הסלוגן שפיש חרטה על דגלה, ראשון כבר לא תהיה סתם עוד נ"צ בדרך לתל אביב . 

חשבון בבקשה 

קברנה סוביניון  2009 יקב צובה 148 ₪

פוקאצ'ה פיש עם שמן זית ,זיתים ואיולי ביתי 14 ₪

קרם חצילים קלויים סילאן וזעתר טרי  12 ₪

צלחת חריפה  12 ₪

קפוצ'ינו תירס פיקנטי עם בשר סרטנים  28 ₪

סלט רחוב תאילנדי 30 ₪

קבב דג ים 36 ₪

שרימפס עטוף בחזה אווז מעושן 52 ₪

כבדי עוף וניוקי תפו"א 58 ₪

ברמונדי שלם מטוגן 88 ₪

תוצרת הארץ 32 ₪

510 ₪ לארוחה שהייתה מספיקה גם לשלושה אנשים. 

*כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
פיש  בראשון לציון
הזמנת שולחן
053-9426902

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של נתי שפריר

כובשים את השוק
למה לא יותר?
זיכרונות מהביסטרו של מייק ושרון
אידי, דגים, רוח, ים
2C ולא להאמין
הכוכב הכשר של ORO
הרווח שבינו לבין מא
דלאל הבית
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה