נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
 

פעם, לא מזמן היא גרה כאן בסביבה ועכשיו לפי הנחיותיה, מפלסת לה המכונית את דרכה אל חניון שוק הכרמל בלילה חורפי של אמצע נובמבר. בשעות האלה כל המולת השוק הלכה לישון, בחניון אין שומר, מקצוע הולך ונעלם כשכל השאר הופך אוטומטי.

 

גם רחוב הכובשים שקט עכשיו ומסעדת הכובשים מאירה אלינו מפינת רחוב, מזמינה אותנו פנימה. על חלונות המסעדה כרזות "I LOVE KARTOSHKA " מספרות על שבוע פסטיבל תפוחי האדמה שכמעט הסתיים. רעיון יפה לתת כבוד לתפודים ולשים אותם בחזית התפריט.

 

ביתי הקט

המסעדה קטנה. "ביסטרו", הם קוראים לה. לאורך אחד הקירות מדפים עמוסים מצרכים, חבילות קמח וסולת ,סטנד של ערמונים, קופסאות שימורים, צנצנות שונות וירקות בסלסלות כמו מבקשים לשקף את חיבור המסעדה עם השוק הסמוך.

 

בשולחן ליד 4 נשים מקשקשות באנגלית. במקום בו אני גר לא שומעים אנגלית ברחובות. היא הולכת על 1/3 של גולדסטאר מוכר וטוב ואני מנסה כוס של "איתן" מיקביי ברקן. אנחנו פותחים את הארוחה עם מרק תפוח אדמה וכרישה עם קציפת רוקפור (מתוך תפריט הפסטיבל כמובן) ומרק אפונה מהתפריט הרגיל. שני המרקים טובים ומנחמים ואנחנו גומעים מהם לסירוגין. פעם היא לא אהבה מרקים, עכשיו היא גומעת מהם בהנאה.

 

ראשון מסוגו

הרבה מוסיקה שחורה מתנגנת ברקע ובשולחן לידינו שתי נשים יושבות אחת מול השנייה עם לפטופ פתוח. המלצרית מניחה לפנינו לחם עם מטבלים. הלחם מכונה קווקזי והמטבלים הם טפנד זיתים שחורים ואנשובי, טפנד זיתים ירוקים, לימונים כבושים ,טחינה, מחית עגבניות מיובשות וטירשי, אותו סלט דלעת טריפוליטאי כתום וטעים. יש ימים שאני יכול לחיות רק מהלחם והמטבלים הללו.

 

אנחנו עוברים אל המנות הראשונות. "מסבחה פטריות", זה הכינוי של מנת לבנה עם מלא מלא פטריות מבושלות מעל. טעים ומעלה תהייה איך לא חשבו על זה קודם. מנת קרפצ'יו דלעת הורכבה מפרוסות דקות של דלעת שעליהן גבינת המאירי עם זעתר וצ'ילי. מנה מופלאה שכל אחד השאיר ליקירו ליהנות מהביס האחרון שלה. מנה של כרובית אפויה חתמה את פרק הראשונות והשאירה אותנו סקרנים לעיקר לבוא.

 

עיקר העניין

אם מקשיבים היטב אפשר לשמוע את המיית המטבח הפתוח בחלל המסעדה. עליי זה משרה אווירה של בית. לעיקריות בחרנו בלביבות עוף וקינואה עם גזר בצל וקישואים, לצד סלט ירוק חמצמץ שהשתלב היטב. מנה טעימה ואמיצה בעיניי. עיקרית נוספת הייתה "סלט ירוק חם " שהורכב משלוש סוגי פטריות, שעועית ירוקה וקישואים שהוקפצו והונחו על אורז לבן. תענוג צמחוני שהשתלב לי היטב עם מראה אדנית עשבי התיבול לצידה.

 

סיימנו עם מנה של אוסובוקו עגל שהיה נתח שמן של בשר עם עצם מח במרכזו. הבשר היה רך בטירוף ומח העצם מושחת בטירוף, כשמצאתי את עצמי אוסף ממנו עוד ועוד על הלחם הופתעתי אפילו מעצמי.

 

טעם של עוד

הפסקה קלה לפני הקינוחים. אנחנו מלאים אבל אין מצב לוותר עליהם במיוחד שבתחילת הארוחה נחקקה בראשי צלחת עוגת גבינה שחלפה על פניי. מפה לשם בחרנו בקינוחים אחרים. סופלה שוקולד חם וטעים הנאפה בספל והוגש עם גלידת וניל טובה וקינוח נוסף של בננות מטוגנות בבצק בירה, מוגשות בקרמל עם שערות קדאיף. אפילו בזמן כתיבת שורות אלו אני מבין איך סיימנו לאכול את כל המנות הללו. בשארית כוחותינו עשינו את דרכנו למכונת התשלום האוטומטית. עוד כמה שעות יעלה הבוקר והמולת השוק תחזור.

 

חשבון בבקשה

לחם קווקזי עם מטבלים – 29 ₪

קרפצ'יו דלעת - 42 ₪

כרובית אפויה – 38 ₪

מסבחה פטריות – 38 ₪

לביבות עוף וקינואה - 52 ₪

סלט ירוק חם – 48 ₪

אוסובוקו עגל - 72 ₪

סופלה שוקולד - 36 ₪

בננות מקורמלות - 36 ₪

 

 

*כתבה פרסומית 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של נתי שפריר

הגלגול השני
למה לא יותר?
זיכרונות מהביסטרו של מייק ושרון
אידי, דגים, רוח, ים
2C ולא להאמין
הכוכב הכשר של ORO
הרווח שבינו לבין מא
דלאל הבית
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה