נגישות
נגישות

אוויר הרים צלול כפיצ'ונקה

בדיוק כשחשבו שהרומנטיקה גוועה מהעולם, באה מסעדת ' פיצ'ונקה', השוכנת במושב נס הרים שבהרי יהודה, והוכיחה למשה גלילי ואשתו שכשהאוכל מצוין והנוף עוצר נשימה, רומנטיקה שבה לחיים

מסעדה ביום המסעדות של rest
משה גלילי
תאריך פרסום: 24/06/2010, 15:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הרומנטיקה הולכת וגוועת, כך מספרים המומחים. המשפחה הגרעינית מאבדת את מעמדה בחברה האנושית, מערכות יחסים ארוכות טווח הן פנטזיה יותר מאשר מטרה ברת השגה בעולם של סטוצים וצ'אטים וירטואליים והעולם מתאים את עצמו למציאות הזו. כל מסעדה שניה מתהדרת בתואר 'רומנטית', אבל מתי בפעם האחרונה ראיתם מישהו כורע ברך ומציע נישואין לבחורה מאושרת במסעדה כזו? ומתי סעדתם במקום שעשה לכם חשק לשגר מילות אהבה מתוקות אל בן הזוג? לנו זה קרה ב'פיצ'ונקה'.

מיקום המסעדה אינו טריויאלי. נס הרים הוא מושב קטן הממוקם על הרי יהודה - אי שם בין בית שמש לירושלים, לא רחוק ממערת הנטיפים. הכביש המתפתל המוביל למושב טובל בעצים ירוקים משני צידיו ומכניס לאוירה המתאימה. 'פיצ'ונקה' נבנתה על צלע הר, ומשטח הישיבה בחוץ נשקף נוף עוצר נשימה, אך בעיקר עוצר שפתיים. התיישבנו בקצה המרפסת ולא הצלחנו להבין את פשר התחושה המשונה שאנחנו חשים. בשעת שקיעה של יום א' שרר במקום שקט מוחלט. דממה אשר עירוניים כמונו פשוט לא מכירים. את השקט הפרה נמיה (כך נדמה לי; אשתי טוענת שלא אדע לזהות נמיה גם אם זו תשב בחיקי ותגגל עבורי תמונות של נמיות) שטיילה לה ביער, מעבר לגדר המסעדה, ונדמה לי שגם היא השתדלה ללכת על קצות האצבעות כדי לא להפריע.

באווירה שכזו היינו מסתפקים בכוס קפה ונשארים לנוח, אבל הקיבות שלנו קרקרו כאילו את העלייה למושב עשינו ברגל ולא ברכב ממוזג. פתחנו את הסעודה עם פוקצ'ה פריכה הישר מהטאבון (32 ₪) עם זעתר טרי ושום, שלוותה בממרחי פסטו,עגבניות מיובשות וזיתים, והיתה מצוינת. לראשונות הזמנו מיקס של כמה סוגי פטריות ברוטב טריאקי שבושלו בטאבון (39 ₪) וגילינו כי הרוטב המוצלח היה מתקתק בדיוק במידה הנדרשת והשלים מנה משובחת. לצידה הזמנו כבד קצוץ (35 ₪) המוגש לצד קונפיטורות מתוקות מבצל ועגבניות וטוסטונים פריכים. כל המרכיבים במנה הקלילה הזו מדוייקים מאוד. פירוש המילה 'פיצו'נקה' ברוסית הוא 'כבד', ובמקום פתחו התמחות במנות הללו.

מהעיקריות הזמנו קבב כבש בסגנון ירושלמי (69 ₪) ואת מנת הדגל - פיצ'ונקה (62 ₪). הקבב העסיסי נצלה בדיוק במידה הנכונה והוגש על גבי חציל שלם קלוי וטחינה. המנה היפה הזו גם טעימה מאוד, אך את עיקר התשואות קצרה הפיצ'ונקה: כבדי עוף צלויים בגריל וטבולים בריבת בצל, על מצע של פירה נימוח וביניהם טבעות בצל דקיקות ופריכות. יופי של מנה. לצד הבשרים קיבלנו סלט ירקות קצוץ דק עם הרבה צנוברים וטחינה גולמית מעל, שהיווה תוספת מוצלחת מאוד.

אנחנו אמנם פגענו בול בכל המנות, אולם ב'פיצ'ונקה' לא רואים עצמם כמסעדת בשרים ומציעים גם שלל פסטות, דגים, סלטים ואפילו כריכים. וכבר אמרנו - שווה להגיע ולו בשביל כוס קפה מול התצפית הנהדרת.

בינתיים מסביבנו כבר ירדה חשיכה, והסכמנו שנינו כי התפאורה מתאימה מאוד לחופה חגיגית. לא הופתענו לשמוע כי במקום נערכים גם אירועים, ולכן מומלץ להרים טלפון לפני שמגיעים. הרוח הקרירה הזכירה לנו בנימוס שיש לנו עוד דרך ארוכה הביתה. שאפנו אויר הרים מלוא הריאות, ויצאנו בחזרה אל העיר האפורה שלנו.

 

* הכותב היה אורח המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הבשר הכי טוב בשלושת הקצבים
 ארוחת ערב באטמוספירה
סמרקנד, את טובה אלינו
שמוליק כהן – מוסד קולינרי בתל אביב
ארוחה שווה בשאול בשרים באור יהודה
ביקור מוצלח במסעדת ארמיס
ביקור במסעדת גחלים הכשרה ברמת גן
ביקור במסעדת גחלים הכשרה ברמת גן
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
ארוחת ערב במסעדת 206 דגים