נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

"אנחנו עוברים לצפון" בישר לי החתן בעיניים נוצצות. "אתה מתכוון לצפון הישן של תל אביב? " שאלתי, "לא!, צפון כמו חיפה, כמו גליל תחתון, כמו כוכב הצפון שמנצנץ בשמיים, צפון!" . אני מודה, אני מהאנשים שעבורם צפון הארץ קשור בעיקר לטיולי בית ספר, צימרים מפנקים וביקורי חברים מהצבא, אך החתן וזוגתו שתחייה תופסים מקום חשוב מדי בחיי מכדי שאוכל להתעלם מהמעבר הצפוי. וכדי להתרגל לרעיון הגלילי, מבלי לצאת מתל אביב המהבילה, הגענו בצהריי יום שטוף שמש, החתן ואני, ל'קפה נמרוד' לחגוג את המעבר בתפריט העיסקיות.

'קפה נמרוד', הממוקם בנמל תל אביב, מתהדר בתואר המחייב - 'ראש פינה בתל אביב', ואכן, המקום ניחן באווירה רגועה ונינוחה שקשה למצוא בנוף התל אביבי האורבני בכלל או בנמל תל אביב הומה האדם בכלל. הקפה מיועד למי שרוצה להרגיש בלי וללכת עם, כלומר לכל מי שקצה נפשו בתל אביביות המאוסה לפעמים, ורוצה להרגיש קצת אווירה אחרת, צפונית יותר. רהיטי המקום עשויים עץ וקש, ללא זכר לרהיטי מתכת, מרפסת הישיבה המשקיפה אל מי הים הכחולים מוקפת עציצים גדושי פרחים, צמחים ושרכים לרוב. אזורי הישיבה נקראים על שם רחובות מהמושבה עצמה ומנות מהתפריט זכו לשמות חביבים כמו כריך ראש פינה, או כריך רוטשילד, וגם סלט הברון וסלט המייסדים, ממש ציונות במיטבה. ואם אתם תושבי ראש פינה שמפרגנים לעצמם יום כיף במרכז אך רוצים להרגיש כמו בבית, תופתעו לגלות שתקבלו 10% הנחה על התפריט. 

החתן, נרגש בעליל מהתמיכה שלי במעבר צפונה סקר את התפריט. הצטרפתי לארשת שביעות הרצון שלו. תפריט העיסקיות של 'קפה נמרוד' נע בטווח המאוד שפוי של 89-59 ₪ ותקף, שימו לב, בין שעות 12:00-19:00. העסקית כוללת את לחם הבית, מנה ראשונה ומנה עיקרית.  בעוד החתן מתאר באוזניי את חוות הארנבות הטבעוניות שיקים בחצרו האחורית הגיעו לשולחן מנת 'חציל בוואדי' וסלט עוף ברוטב סיזר. החציל הקלוי נח על טחינה מתובלת בלימון טרי ושמן זית זהוב, ומעליו טבעות בצל סגול שנתנו קונטרה של פריכות לחציל שבשרו היה רך. בצד שלי עמדה קערית שבה נחו אחר כבוד מעל עלי חסה פריכים, שני נתחי עוף צלויים, ומעליהם רוטב הסיזר, שמחתי לגלות כי ב'קפה נמרוד' מקפידים לקרוא לרוטב סיזר בשמו, ולא מעברתים את המנה ל'רוטב קיסר'. עם המנות הגיע לחם הבית, שתי ככרות קטנות של לחם דגנים, בליווי חמאה וממרח עגבניות מיובשות נהדר שגרמו לחתן עונג צרוף.

את העיקריות ליווינו בשליש בירה כל אחד, במחיר פשוט מצחיק של 10 ₪ לשליש בירה, גם זה חלק מעיסקית הצהריים. החתן, שכל הדיבור על חוות וארנבות רק עשה אותו רעב יותר, קיבל נתח אנטרקוט עשוי מדיום עם צ'יפס, ופנכה של רוטב צ'ימיצ'ורי חמצמץ ונהדר. ואילו מולי נחו קבבוני טלה. וידוי קטן: הביטוי קבבוני טלה מעליב את המנה. על שלושה מקלות קינמון (החתן חשדן שכמוהו, הרגיש צורך לוודא שאכן מדובר במקלות קינמון על ידי הרחתם) נכרכו שלוש קציצות של בשר טלה משובח בעל תיבול שיצר אצלי בראש חוויה אותנטית של גליל, טבע ומעיין מפכה. את הקבבונים עיטרו רצועות בטטה דקיקות ופריכות. לצד המנה הוגשו שתי קעריות, האחת עם טחינה משובחת ביותר והשנייה עם עגבניות שרי, פסטו ושום. וכאילו זה לא מספיק, יחד עם המנה הוגשו הום פרייז חומים-זהבהבים משכשכים ברוטב אדמדם.

כשקמנו ללכת הסתכלתי על החתן בחיבה, תוך שהוא מפליג בתיאור עשבי המרפא שיגדל בגינתו וחשבתי לעצמי שמי יודע, אם האוכל בצפון טעים כל כך אולי אפילו קיים סיכוי שאסע לבקר אותו.

 

*הכותב היה אורח המקום.

רוצים גם אתם לאכול ב'קפה נמרוד'? לחצו כאן וקבלו קופון שווה במיוחד.           

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
בשם החירות, השוויון והאחווה
דגים בפסגה
להכבש לצמיתות
הריעו לצ'ורסקו
בחוף של פפה
הבשר של אלברט
גורמה בגלבוע
ויוה אספניה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר