נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בזמן האחרון אני מסתובב עם חשק עז לדגים. ככה זה כשחם בחוץ למרות שבכלל אמור להיות חורף - עדיף לדבוק בתכולת הים הקריר, לצלול למעמקים הכחולים ולתת לעצמך לפתח חיבה לבעלי הסנפיר והקשקשת. היות וכך, משמיאן מזג האוויר להשתנות אמרתי למדריך התיירים "קום, המזגן ייבש לך את המוח, הגיע הזמן ליהנות מרוח ים קרירה". כשיצאנו את הדירה שאל אותי המדריך "אז לאן?" הבטתי בו בחיוך זדוני ואמרתי לו "לראשון, כמובן". בתור ראשל"צי לשעבר טיילת ראשון אינה זרה לי. היא נושקת לרצועת חוף נאה במיוחד ולמרות שהגענו למסעדת פפה בערב, עדיין ניתן היה לשמוע את הגלים נשברים על החוף בחשיכה וליהנות מאורותיה של ספינת תענוגות ששייטה בקרבת מקום. 

תראו מי כאן
מסעדת פפה מתאפיינת במבנה ייחודי הנותן תחושה של בטן ספינה, כשעיטורי העץ והשולחנות המרוצפים אריחים מצויירים משדרים גם הם אווירה של ספינה ספרדית. כשנכנסו למקום הסבו סביב השולחנות מספר זוגות וכן קבוצות גדולות יותר. משיחה עם מורן, המלצרית שלנו, התברר כי אמנם קהל הלקוחות דינמי אך קיימים גם לקוחות קבועים, מה שהוכיח לנו שהגענו למקום עם קבלות.

כוכבת הערב
מורן, המלצרית שלנו לאותו ערב, בהחלט סייעה לנו. נעימה וחייכנית הקשיבה ללבטים שלנו לגבי המנות. מדריך התיירים שהוא גדול המתלבטים הצליח להוציא כבר כמה מלצריות משלוותן, אולם מורן התמודדה עם שאלותיו בהצלחה רבה ותוך שמירה על חיוך נעים. 

אז מה אוכלים?
אל השולחן עוד טרם הזמנו, הגיע לחם ריחני ורך עטור רוזמרין עם זילוף שמן זית עדין בליווי עשרה מטבלים. בהרבה מסעדות מהווה הלחם כיסוי לתפריט חובבני, לא כך בפפה. בין המטבלים היה ממרח פלפלים עוקצני, פסטו כוסברה שהיה פשוט מדהים עז טעמים ומעט חמצמץ, קונפי שום שבוצע היטב כך ששיני השום היו רכות ודבשיות, צזיקי נהדר ומרענן ועוד ועוד. לא היה דבר סטנדרטי בממרחים וכולם היו ברמה גבוהה מאד, מעוררי תאבון ומגרים את החיך. לאחר שמדריך התיירים ואני הסתערנו על מנת הלחם השנייה שלנו הגיעה מורן כדי לבלום אותנו ולדאוג שנשאיר מקום למנות הראשונות. 

בהמלצתה בחרנו במנה של סרדינים כבושים (24 ₪) וכן קבב דגי ים (44₪). מנות הפתיחה הותירו אותנו שמוטי לסת. פילטים של סרדינים, נקיים למשעי, השתכשכו בכבישה עדינה של שמן זית וחומץ כשמעליהם עשבי תיבול, פלפל חריף ירוק קצוץ, בצל סגול ועגבניות מרוסקות למחצה, אדומות, מפתות ועוגבות. זו הייתה מנה נהדרת. בתחילה נעזרנו בלחם להערים את הסרדינים ואחר כך ויתרנו על הלחם ונעזרנו בסכין ומזלג. הסרדינים היו עדינים וענוגים בעלי טעם ים מורגש שהיה חבל לקלקל אותם. מבטו המתמוגג של מדריך התיירים הבהיר לי כי תחושותיי הדדיות.

בטון בס עמוק
לעיקריות בחרנו במנת בס צרפתי סטייל (118 ₪) ומנת דניס פירות ים (128 ₪). מנת  הבס הבהירה כי המסעדה אכן ידידותית ללקוחותיה ואם תהיתם מה זה בדיוק צרפתי סטייל, הרי שלא מדובר בלאום הצרפתי אלא בשמו של לקוח מר צרפתי, שנהג לבקש מנת דג עם ירקות קלויים. מנה זו התחבבה על השף כל כך עד שהוחלט להכניסה לתפריט הקבוע. אינני מכיר את מר צרפתי, אך אני מעריך את טעמו המשובח. בס שלם שנצלה בתנור הוגש במחבת רוחשת שנחה בצלחת עץ. בעזרת סכין ייעודית פילט מדריך התיירים את הבס מאידרתו כשתחתיו התגלו ירקות קלויים. חציל קלוי, עגבנייה חרוכה ופלפלים צלויים שגרו ארומה וניחוחות משגעים שהחמיאו לדג בצורה מושלמת. 

אל מנת פילה הדניס ופירות הים התייחסתי בחשדנות. אינני מעריץ מושבע של שעטנז שכזה כי פעמים רבות ריבוי המרכיבים מפיל את המנה בשל חוסר אחידות ברמת הבישול. לצד פירה קטיפתי וצחור, הוגשו פילה של דניס, שרימפסים ורדרדים, קלאמרי וראשי קלאמרי חמדמדים ומולים דשנים עטופים ברוטב חמאה, שום ויין לבן. רמת העשייה של כל אחד מהם הייתה לא פחות ממושלמת. כל אחד מהרכיבים שמר על נגיסות מושלמת, והמנה בכללותה הייתה מצויינת. התעכבות קטנה על המולים - אלו שהוגשו לי בפפה היו הדשנים והבשרניים ביותר בהם נתקלתי. במקום צדפה ריקה מתוכן מילא בשרם של המולים את כל הקליפה. שוב, מנה מצויינת.

משהו קטן וטוב
לקינוח בחרנו בספיישל ברולה סמיפרדו (42 ₪) שעל אף שמו מהווה קינוח קבוע בתפריט.  הברולה הוגש כפס קר, עליו קרמל מתפצפץ ומעל הכבודה נחו תפוחים מוקרמלים מתבוססים בזהבם, מעוטרים בשטרוייזל שקדים קראנצ'י. מצע של קרם פרש צחור בעל מתיקות עדינה החמיא לברולה ויצר חוויה כייפית ומרעננת. 

המנה  המנצחת
מזמן לא נהנו, מדריך התיירים ואנוכי, מארוחה כמו שנהננו בפפה. אולם אם צריך לבחור את המנה הטובה ביותר, הרי שמדובר במנת קבב הדגים. על פניו מנה סטנדרטית אך למעשה מנה מדוייקת ומושחזת. בפשטות, זו הייתה מנת קבב הדגים הטעימה ביותר שאכלתי אי פעם, ואכלתי לא מעט כאלה. אם נכנס לפרטים, הרי ששלושת קציצות הדג היו עשויות בשלמות, לחות ורכות ונהנו מטעם לימוני מרענן. הן נחו על מצע יוגורט שהלם את הלימון, ומעליהם כוסברה, תרד, ופילטים של אותן עגבניות אדומות ובורקות שהוזכרו קודם לכן. כל רכיבי המנה הלמו זו את זו בצורה מענגת ויצרו מנה קולינרית משובחת ביותר. 

חשבון בבקשה
מנת לחם הבית ועשרה מטבלים- כלולה במחיר הארוחה
סרדינים כבושים- 24 ₪
קבב דגי ים- 44 ₪
דג בס צרפתי סטייל- 118 ₪
דניס פירות ים- 128 ₪
ברולה סמיפרדו- 42 ₪
סה"כ-  356 ₪

 

*כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
בשם החירות, השוויון והאחווה
דגים בפסגה
להכבש לצמיתות
הריעו לצ'ורסקו
הבשר של אלברט
גורמה בגלבוע
ויוה אספניה
חלום למציאות
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה