נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

נעים להכיר
סימני ההיכר של החורף כבר כאן. השמיים מתכסים עננים, השמש היא מבקרת רחוקה והימים הקצרים מביאים את החושך מוקדם מדי. עבורי החורף הוא יריית הזינוק לפוך ולתרדמת החורף, כך ששנייה לפני שוויתרתי על העולם החיצון בערב קיצי אחד באמצע נובמבר, החלטנו מדריך התיירים ועבדכם הנאמן, להגיע למסעדת הכובשים הממוקמת, כמה לא מסובך, ברחוב הכובשים הסמוך לאזור הים. את המקום אני מכיר לא מכבר והוא ידוע באוכל טרי ואזורי הנשען על טהרת חומרי גלם איכותיים מהשוק הסמוך - שוק הכרמל. 

כוכב הערב
עם הגיענו התרשמנו מהעיצוב הביתי והחמים. על הקיר המרכזי סדורים על מדפים קערות עמוסות ירק רענן, שקי קטניות וקמחים. מיד הרגשנו בבית. סביבנו ישבו לא מעט אנשים, זוגות ותיירים שבאו לבקר באזור וליהנות ממטבח ים תיכוני אמיתי. כוכבת הערב שלנו קמילה, היא מלצרית חיננית אשר לאורך הערב סייעה לנו לבחור מנות מהתפריט המגוון, דאגה לצרכי העישון של מדריך התיירים ובכלל השרתה אווירה נעימה ובלתי רשמית.

איזה דרינק קטן לפתיחה
היות והחלטנו לחלוב את הקיץ עד תום, הזמנו לשולחן סנגריות. סנגרייה לבנה (28 ₪) עבורי וסנגרייה אדומה (28 ₪) למדריך התיירים. ראו הוזהרתם, מדובר באחת מהסנגריות המצוינות שטעמתי, מרעננת וקרירה, עם טעמי תפוח שגורמים לך להתגעגע לקיץ עוד לפני שחלף.

אז מה נאכל?
למנות הפתיחה הגיע לשולחן לחם קווקזי (21 ₪ ) מלווה במטבלים. אולי נשמע סטנדרטי, אולם האמת לא הייתה יכלה להיות רחוקה יותר. הלחם הפריך והחם מעוטר בגבישי מלח ים אטלנטי, נקרע על ידינו חתיכות - חתיכות שנטבלו בשישה (!) מטבלים שכללו לימון כבוש חמצמץ עם נגיעות חריפות, ממרח דלעת פיקנטית כתומה ונהדרת, ומטבל ירקות קלויים שטעמם המעושן היה פשוט מסחרר. מנת פתיחה נהדרת נוספת הייתה סביצ'ה בס ים (46 ₪) מנה שעבורי הכי מסמלת קיץ וים, כשעל צלחת זכוכית יפהפה נחה תלולית של קינואה ופיסות דג עם ג'ינג'ר כבוש, עגבניות מיובשות, כוסברה ושמן שומשום שהקפיץ את המנה למחוזות חדשים. רעננות לימונית עטפה את הדג היטב ויצרה ניגוד מעניין לתחושה החמימה והמלטפת של שמן השומשום.

לעיקריות, החלטנו מדריך התיירים ואנוכי, לשחק משחק קטן של ים-יבשה. המדריך לקח מנה של פילה בס (82 ₪ ) ברוטב חמאת כרישה לצד גרטן תפוחי אדמה. דפי תפוח אדמה דקיקים נערמו זה על גבי זה, זהובים וקרמיים, ומנת פילה הבס הייתה נדיבה עם דג עשוי כהלכתו ורוטב קטיפתי בעל ארומה עדינה שרק כרישה מסוגלת לייצר. מדריך התיירים התענג של כל נגיסה. בצד שלי של השולחן הוזמנה מנת מדליוני פילה בקר וניוקי (96 ₪ ) כשהמילה מדליונים חוטאת לגודל המנה. מעל ניוקי תפוחי אדמה שמנמנים ודשנים נחו שלושה נתחים של פילה בקר עשויים במידת מדיום. עם בציעת הנתח הראשון ניגרו מיצים עסיסיים מהנתח והתמזגו אל הניוקי, שעועית ירוקה רעננה ופריכה עשויה אל - דנטה, עגבניות צלויות ושום רך ומענג יצרו חגיגה אמיתית של טעמים. כמובן, שלאור גודל המנות לא היה סיכוי שנסיים אותן וכך, משהגיעה קמילה עם הבעה מודאגת הרגעתי את חששותיה שלקינוח יש לי מגירה נפרדת בבטן. מיד אורו פניה ובהמלצתה הגיע לשולחן קינוח של פרפה חלבה (31 ₪ ) קטיפתי ומתקתק, שנח על שערות קדאיף ספוגות טעמי חמאה נהדרים. 

המנה הנבחרת
הכינו את התופים כי ברוב קולות (אני) הוחלט מהי המנה המצוינת של הערב. לאור התיאורים שהובאו לעיל ברור כי ההחלטה הייתה קשה, אולם המנה שהייתה כוכבת הערב לטעמי הייתה מנת  פרחי הקרפצ'יו (44 ₪). נתחי פילה בקר דקיקים שנעטפו סביב למילוי של ירוקים, נענע וגרידת לימון. מנה קלילה שתאמה באופן מושלם את רוח הערב ואת תחושת הקיץ, כשהנענע והלימון החמיאו לבשר שעל גבו זולפו זיגוג בלסמי ושמן אורגולה ירקרק וזוהר. מנה מופלאה.

חשבון בבקשה
סנגרייה אדומה (28 ₪)
סנגרייה לבנה (28 ₪)
לחם קווקזי ומטבלים (21 ₪)
פרחי קרפצ'יו (44 ₪)
סביצ'ה בס ים  (46 ₪)
פילה בס בחמאת כרישה וגרטן תפוחי אדמה (82 ₪)
מדליוני פילה בקר וניוקי ביתי (96 ₪)
פרפה חלבה (31 ₪)
סה"כ-  376 ₪


*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
בשם החירות, השוויון והאחווה
דגים בפסגה
הריעו לצ'ורסקו
בחוף של פפה
הבשר של אלברט
גורמה בגלבוע
ויוה אספניה
חלום למציאות
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה