נגישות
נגישות

רמת Sui סושי

הקיץ עשה לתמר לזר חשק לדגים נאים. מגובה בחברתה הצמחונית היא יצאה ל-'Sui סושי בר' ברמת אביב כדי לבדוק אותם לעומק. על הדרך היא הרוויחה גם אווירה תוססת, רול מענג במיוחד של סביצ'ה סלמון והחלטה גורלית אחת

מסעדה ביום המסעדות של rest
תמר לזר
תאריך פרסום: 21/09/2010, 14:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

פעם היה פה מדבר. רק חול וחול וגמלים מהתשדיר של משרד ההסברה. אחר כך הגיעה הציוויליזציה ויחד איתה דגים נאים מהאוקיינוס האטלנטי, שחולקו בתוך אצה אקזוטית ירקרקה לעשירים ולשועי הארץ. באמצע העשור הראשון של שנות האלפיים החלו לצוץ, כפטריות שיטאקי אחרי הגשם, סושיות המיועדות גם לפשוטי העם, במחירים שפויים. 'Sui' הייתה בין הראשונות. מאז 2004 קיימת המסעדה הרמת-אביבית, שהתרחבה מבר קטן וחסר יומרות, למוסד תוסס ומלא חיים עם שולחנות עץ בחצר - לטובת כל אלה שלא הצליחו לתפוס מקום בפנים.

התיישבנו בחוץ, אני והצמחונית, וכשהצצנו בתפריט החדש שהושק לאחרונה לרגל יום הולדת שש של המסעדה, דאגה קלה החלה לנקר בי. במחיר שלא עולה על 30 ₪ לרוב הרולים, אני לא מצפה בדרך כלל לקבל איכויות מזהירות. רונן, אחד משני האחים בעלי המקום, הבחין בספק שעל פני, והרגיע אותי חלקית כשהבטיח שלא נעשות שום פשרות בנוגע לטיב חומרי הגלם. עם זאת, השמדתה הסופית של הספקנות התבצעה רק משטעמתי את ההיצע, וחשתי על לשוני את איכותו הגבוהה.

התחלנו, כמקובל, מקטגוריית הראשונות, מתוכה בחרה הצמחונית שהתלוותה אלי מרק אגדאשי טופו (22 ₪), ואילו אני בחרתי בסלט מלפפונים ואצות (20 ₪). המרק היווה פתיחה מרשימה והעלה את רף הציפיות. בתוך קערה רחבה של ציר חמצמץ שטו להן חתיכות שיטאקי, נבטים, וכמובן גם קוביות גדולות ועסיסיות להפליא של טופו בטמפורה. הסלט הוגש בתצוגה צבעונית שכללה אצות ווקאמה טעימות, פרוסות מלפפון, ואטריות שעועית ארוכות שהציבו בפנינו אתגר צ'ופ סטיקס ראוי עד שהכריעו אותנו.

סיימנו את המנה בסיועם האדיב של שני מזלגות, והסכמנו שיחס גבוה יותר של אצות על חשבון המלפפונים היה משפר את המנה עוד יותר. בעזרת בירת קירין יפנית (19 ₪) לצמחונית, ויין ריזלינג לבן (29 ₪) עבורי, הכנו את הקיבה לעיקריות.

בתפריט החדש של 'Sui' אפשר למצוא גם מוקפצים ומנות חמות למיניהן, אבל הקיץ עושה לנו חשק לסושי, ובכלל, אין הרבה דברים שמפתים אותי יותר מדג טרי מגולגל באורז ובאצה, אז החלטנו להתמקד. שתי פלטות מעץ הופיעו על שולחננו ועליהם: רול של קנפיו (דלעת כבושה) וטמאגו (חביתה יפנית) עטוף בבטטה (19 ₪), וספיישל vegi (30 ₪) עם הרבה אספרגוס. בצד הצמחוני פחות של השולחן נחתו red red tuna (28 ₪) שכללו גם בוטנים קצוצים כיפיים, ורול שהומלץ על ידי רונן: סביצ'ה סלמון (33 ₪). לאחר טעימה הבנתי מדוע המליץ עליו - הכיבוש החמצמץ של הדג הוסיף עוקצנות מענגת למנה. מלבד הרול הראשון שחולק לארבע יחידות, האחרים חולקו לשמונה יחידות והיו גדולים, עסיסיים ומעולים. חמדנות לשמה הובילה אותנו להזמין עוד שתי מנות טרום קינוח: כיסוני אינארי ממולאים בירקות (17 ₪) בשביל הצמחונית, וסשימי (46 ₪ לשני סוגי דג) בשבילי, כי הצמחונות שלה עוררה בי תאוות יתר ליצורים ימיים.

בשלב זה, פאי שוקולד בלגי עם אגוזים (29 ₪) ושוקולד לבן עם קרם פסיפלורה (27 ₪) נבחרו על ידי הצמחונית. התרווחתי לאחור והתבוננתי בה, מחסלת לבדה בכוחות מרשימים את שני הקינוחים. "מעולה!" היא הודיעה כשהצלחות הבריקו בלובנן. "יאללה, עוברים לרמת אביב", בישרתי לבחור שלי בטלפון בדרך חזרה ללב העיר. דגים טובים, יד מקצועית המגלגלת אותם במיומנות, ואווירה תוססת. לא צריך יותר מזה בשביל לשבות את ליבי.

 

* הכותבת הייתה אורחת המקום.

* רוצים גם אתם לאכול ב-Sui? לחצו כאן וקבלו קופון שווה במיוחד.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
סואי סושי  בתל אביב
053-9439926

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
עד עצם היום הזה
פינה בלב לפיצה פינו
סלייס אוף לוי'ס פיצה
סיטארה והים
ארץ גשן
לתוך ה-Frame
קפה נמרוד - בין הים לגליל
לתוך ה-Frame
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר