נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

רוב מי שלא חוגג את 'עיד-אל-פיטר' בילה את הימים האחרונים בציון מתמשך של ראש השנה העברי. החגיגות כללו בין השאר שופרות, רימונים, שמלות לבנות, מרק עוף עם קניידלך, עוף שלם בדבש, חזה עוף צלוי, תפוחי אדמה בציר עוף, ושאר מזונות כבדים ממשפחת הלול. מיד בתום החג עלו רוב האנשים על המשקל הביתי, ונמלטו לכיוון חדר הכושר בזעקות אימה. את השבוע שאחרי הם יבלו בליווי פריכיות אורז ומים פושרים.

אבל אלו הם האנשים הרגילים, בעלי הקיבה המוגבלת והנפש העדינה. אני ובן זוגי, לעומת זאת, עשויים ללא חת, ומיד בתום החג שמנו פעמינו אל 'טאבולה' האיטלקית ההרצליינית, לארוחת צהריים שתביס בקלות כל דודה רבת כישורים ותשלח אותה להתבייש בפינה.

'טאבולה' היא לא גילוי חדש. המסעדה בת החמש עשרה מוכרת היטב לכל מי שמתגורר באזור, ומתפקדת כזיכרון ילדות מענג לבני העשרים + וכאופציה מצוינת לארוחת ערב חגיגית לתושבי הרצליה והסביבה. מכיוון שאנחנו גרים בתל אביב והילדות שלנו התרחשה בדרום הארץ, עבורנו היה זה הביקור הראשון ב'טאבולה'.

פתחנו, כמיטב מסורת חגי ישראל, ביין. הכוס הראשונה, פלאם קלאסיקו (36 ₪ לכוס) התגלה כיין כבד ונפלא שהפך בשנה האחרונה פופולארי במסעדות ארצנו, ולנו נותר רק לברך על כך ולהתענג עליו במחיר סביר. הכוס השנייה הגיעה מהצד האיטלקי של התפריט, וילה לוצ'יה קיאנטי רזרבה (33 ₪ לכוס), יין קליל יותר אך מעולה ועשיר בטעמים.

לצד המשקאות קיבלנו שלוש מנות ראשונות, (שאחת מהן - גלילות חציל, הינה חלק מעסקית ב-79 ₪ שכוללת גם מנה עיקרית ושתייה קלה). גלילות החציל הוגשו במילוי ירקות, בכיסוי מוצרלה ורוטב נפוליטנה. בירקות שמילאו את החציל בלטו הפלפלים, שהשתלבו בצורה נפלאה עם החציל, רוטב העגבניות הטרי והגבינות. המנה השנייה הגיעה בדמות כדורי מוצרלה (39 ₪) טעימים ולוהטים, עטויים ציפוי פריך. מנה זו אני ממליצה לקבל בצירוף הוראות הפעלה: "לאכול מהר", משום שככל שהתקררה הלכה הגבינה והתקשתה.

את פרק המנות הראשונות חתם קרפצ'יו מעולה מפילה בקר (48 ₪). על הבשר המשובח פוזרו חתיכות רבות וגדולות של פרמזן וזילוף בלסמי, כאשר את כל אלו ליווה לחם הבית - שלוש לחמניות לוהטות, פריכות מבחוץ ורכות מבפנים. למרות השובע המתגבר לא עמדנו בפיתוי וטבלנו פיסת לחמנייה פעם ברוטב של החצילים, ופעם בצלוחית שמן הזית עם הבלסמי.

העיקריות שהזמנו היו מהזן הפחממתי והמנחם - רביולי בטטה (57 ₪) מתקתק ברוטב שמנת שנמזג בכמות גדולה מידי לטעמינו, וקנלוני במילוי פטריות (הכלול בעסקית ב-79 ₪). הקנלוני הוגש בצורת שני צינורות גדולים הטובלים בבריכה מבעבעת של רוטב עגבניות ובשמל, המתוחם בתבנית חרס קטנה ורותחת.

בשלב זה היינו שבעים כמו אחרי ארבעה ימים של חג, אבל כדי לעכב את החזרה המצערת למציאות הזמנו שני קינוחים. טירמיסו (33 ₪), שהוגש בכוס זכוכית עם ביסקוויט מיוחד ופריך מלמעלה, ושטרודל תפוחים (36 ₪) מעולה עם אגוזים שכוסה בשברי בצק עלים, שהוגש לצד גלידת וניל איטלקייה.

בתום שני ספלי אספרסו (8 ₪) טובים כבר לא נותרה ברירה, נפרדנו בצער מ'טאבולה' ונסענו חזרה אל המציאות התל-אביבית, לפחות עד להפוגת החגים הבאה, בעוד שבוע בערך.

 

* הכותבת הייתה אורחת המקום.

* רוצים גם אתם לאכול ב'טאבולה'? לחצו כאן קבלו קופון שווה במיוחד.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
טאבולה הרצליה בהרצליה
053-4872364

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
עד עצם היום הזה
פינה בלב לפיצה פינו
סלייס אוף לוי'ס פיצה
סיטארה והים
ארץ גשן
לתוך ה-Frame
קפה נמרוד - בין הים לגליל
לתוך ה-Frame
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר