נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כשאומרים 'בליני' לא מתכוונים רק למלחין הסיציליאני המוכר או לאמן הוונציאני. בליני הוא גם קוקטייל המורכב מיין נתזים, רום ורסק אפרסקים, פופולרי מאד בוונציה, שהיה חביב על אחד, ארנסט המינגווי. הקוקטייל הזה (או המינגוואי שלגם אותו) היווה השראה למסעדת 'בליני', איטלקיה אותנטית ששומרת על הגחלת כבר 15 שנים, ממש בלב סוזן דלל, בנווה צדק.

בערב חול קיצי אחד, לקחתי את חברתי התל אביבית ר', שמכירה כל צעד ושעל בתל אביב (ברגל - ברכב היא קטסטרופה), למרכז האמנות המטופח. כמובן שהמרכז לא זר לר', וגם על המסעדה היא שמעה ממקורות שונים. אפילו אני, שתל אביב עדיין בגדר תעלומה עבורי, הספקתי לשמוע על 'בליני'.

עצי ההדר הירקרקים, כסאות העץ הלא מלוטשים, והמפות המשובצות על השולחנות המעוטרים בבקבוקי שמן זית, הבהירו לנו שהגענו ליעדנו - מסעדה ביתית המשרה תחושה של איטליה הישנה. היעדרה של מוסיקת רקע תרם לתחושת פשטות נעימה.

מיד עם הישיבה, פושטת באיברים תחושה מעקצצת של ביתיות א-לה איטליה, ואם זה לא קורה לכם מייד, חכו שיגיעו לשולחנכם, על חשבון הבית, שני בליני (זוכרים? הקוקטייל) ופוקצ'ה הום מייד עם שמן זית וחומץ בלסמי. מהרגע שתתחילו לטעום תשתלט עליכם תחושה אחרת: תאווה!

הקוקטייל מתקתק וקיצי והפוקצ'ה, אוי הפוקצ'ה, יש  להיזהר ממנה, שכן טעמה הטרי ומרקמה הדחוס במידה, עלול לשכנע אתכם לטרוף את כולה ולבזבז חלק נכבד מהתיאבון וחבל, כי האוכל בבליני טוב, באמת טוב. בעודנו עוברות על חוק מספר 1: לא לאכול יותר מדי לחם, הגיעו לשולחננו שתי כוסות שתייה קלה עם בקבוק יין הבית, פרימיטיבו זינפנדל (28 ₪ לכוס, 84 ₪ לבקבוק), שהגיע אף הוא, בצורה הצנועה ביותר - עירום, ללא תווית וללא יומרה, ממש כמו התחושה שעולה מהמקום עצמו.

כשקיבתנו מלאה למחצה ותשוקתנו בשיאה התחלנו את הארוחה. מנת הפתיחה – 'סלט קפרזה' (42 ₪) הינה סלט המכיל פרוסות עגבניה, גבינת מוצרלה (באפלו) ועלי בזיליקום בתיבול של חומץ בלסמי מצומצם, לימון ושמן זית. המנה מכילה אמנם מרכיבים פשוטים, אך טעימים עד מאוד. טעמה המוצלח של מוצרלת הבאפלו בלט במיוחד. מנת חציל פרמזן (39 ₪), שהכילה פרוסות חציל מקומחות ומטוגנות מכוסות ברוטב פומודורו (רוטב עגבניות) ומוקרמות בתערובת גבינות, הייתה עסיסית, וטעמה הדומיננטי של הפרמזן, בהחלט החמיא למנה.

מנת ריזוטו עם נתחי אנטרקוט (44 ₪) ברוטב פטריות שמפיניון, פטריות פורטובלו, בצל ויין מרסלה שהגיעה אף היא לשולחן, התגלתה כמנה מתקתקה ומופלאה עשירה בטעמים. קשה לטעות עם מרכיבים שכאלו, אך גם לא קל להצטיין - 'בליני' הצטיינה. 

בקיבה לא נותר הרבה מקום, אז מהעיקריות רק טעמתי, אך זה הספיק כדי להתענג על הטעמים המדוייקים - מנת ניוקי כמהין (64 ₪) - ניוקי תפוח אדמה ברוטב שמנת, יין לבן, פרמזן ומחית פטריות כמהין, הצדיקה את יוקרת הפטריות מהן הוכן הרוטב והוכתרה על ידנו למנה המנצחת של הערב. השילוב בין מתקתקות הכמהין והשמנת לבין מרקמו הנימוח של הניוקי היה ללא תחרות. מנת סלטימבוקה (99 ₪) - אסקלופ עגל חלב מגולגל עם פרושוטו וגבינת מוצרלה ברוטב גרפה, חומץ בלסמי ודבש הייתה 'קופצת לפה' (שזהו גם פירוש שמה), בזכות בשר העגל הרך והטעים. טעמה של הגבינה היה מעט דומיננטי עבורי ועבור ר', אך זהו בהחלט עניין של העדפה. הסלטימבוקה מגיע מלווה במגוון תוספות. אנחנו טעמנו סלט ירוק וספגטי אליו אוליו (זהירות לרגישים לטעם השום) שהשלימו היטב את מניין הפחמימות והוסיפו רעננות למנה. לאחר שלגמנו ממיץ תפוזים סחוט טרי (12 ₪) נשענו לאחור ושחררנו כפתור בחגורה.

המלצריות האדיבות הבחינו בפרצוף המתפקע (כן, לא רק בטן יכולה להתפקע), והגיעו חיש מהר, עם משקה סמבוקה וסיפור. מדובר באניס איטלקי מתוק מתוק, שמעלים בלהבה למול עיניהם המשתלהבות של הסועדים, ומכבים אותו עם מעט אספרסו. הסיפור לא פחות תיאטרלי: הסמבוקה, המוגשת בסוף הארוחה, שימשה משפחות איטלקיות מסורתיות, כדי לסמן את שביעות הרצון ממחזר כזה או אחר. פול קפה אחד שהונח בהגשת הסמבוקה מצביע על חוסר שביעות רצון טוטאלי, שני פולים על שביעות רצון סבירה ואילו שלושה פולים, עכשיו חתונה. אנחנו קיבלנו שלושה פולי קפה - התלהבו מאיתנו!

כדי להוכיח לנו שלא מדובר בסתם התחנפות חסרת כיסוי, הוגשו לנו שתי מנות אחרונות: טירמיסו (29 ₪) - חגיגה מופלאה ומקצוענית של ביסקוויטים טבולים בקפה עם גבינת מסקרפונה, ובאצ'י (36 ₪) - קרם נוגט, שקדים ואגוזים. באצ'י היא אמנם מנה אחרונה מהסוג שאני לא משאירה על השולחן, אך נאלצתי לנטוש אותה לטובת גולת הכותרת - הטירמיסו, מנה שכיחה במסעדות איטלקיות, שטעמה בבליני בלתי נשכח.

כשיצאתי מהמסעדה, שני קילו יותר וחיוך לכל קילו, נזכרתי בדימוי ששימש את רונן, הבעלים, לתיאור האוכל במסעדה: "זה כמו בזיליקום שבא לך לאכול ולא להריח". על אותו משקל, הרשו לי להרחיב ולהכריז - 'בליני' היא מסעדה שעושה חשק להתארח בה, לא רק לאכול בה.

 

* הכותבת הייתה אורחת המקום.

 

* רוצים גם אתם לאכול ב'בליני'? לחצו כאן וקבלו קופון שווה במיוחד.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אם כל הארוחות
ללקק את האצבעות בלוקה
אותו דג רק אחר
אומרים לנו שיש (סוקו) סושי כשר
מסע אל לוקה
יש סושי אחר, בגבעתיים
יש סושי אחר, בגבעתיים
אוקיאנוס סוער
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר