נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

נעים להכיר

בשנים האחרונות קשה יותר ויותר לירושלמים שאינם אוכלים כשר לשרוד קולינרית בעיר הקודש. כתוצאה מכך היכרותי עם כביש 1 על סיבוביו הפכה לאינטימית ביותר. לכן הייתה זו הפתעה גדולה לקבל הזמנה לביקור במסעדה ירושלמית לא כשרה, ועוד אחת השוכנת בקו התפר שבין מערב העיר ומזרחה. עיון קצר בתפריט המסעדה הגביר את אלמנט ההפתעה. צדפות מוקרמות? ריזוטו פירות ים? פילה רוסיני? חזה מולארד מקורמל? כל המנות האהובות הללו פה, בירושלים? במרץ רב התחלתי לערוך טלפונים כדי לתאם את הביקור.

D.N.A

מסעדת קרדו משלבת מספר רב יחסית של מטבחים, שהבולטים בהם הם האיטלקי והצרפתי, כאשר פה ושם ניכרות גם נגיעות מזרח תיכוניות. המסעדה פונה בראש ובראשונה אל קהל אנין טעם שמכיר את מטבחי העולם ויודע להעריך מנות מורכבות ואיכותיות. לדברי השף, גם כאשר מוגשת מנה בעלת אופי מזרח תיכוני מובהק, מטרתו היא להגישה כך שתנחת בקלות רבה יותר בחיכו של האורח האירופאי.

היה היה

המסעדה נמצאת בקומה החמישית של מלון לגאסי, אשר מאכלס בניין שנבנה בשנות ה-60 ושימש את ימק"א במזרח ירושלים. בשנת 2008 הבניין עבר שיפוץ גדול והפך למלון ארבעה כוכבים. בשנה שעברה התמנה מר מוסא קזאז למנהל המלון והוא גם מתפקד כמנהל המסעדה. היות והוא ניהל מסעדות בעבר, מיד עם כניסתו לתפקיד הוא החל לשים הוא שם דגש על שיפור מסעדת המלון ועל הפיכתה למסעדה מובחרת.

עיצוב ואווירה

אחרי שחנינו בחניה חינם השמורה לאורחים (!), עלינו לקומה החמישית. למסעדות שממוקמות גבוה יש מספר יתרונות, וכאן הם באים לידי ביטוי במלואם. מחלונות ומרפסות המסעדה נשקף נוף מרהיב של העיר העתיקה ואין לי ספק שתיירים הן מזדמנים והן מקומיים שמגיעים למקום מחסירים פעימה למראהו. מטבח המסעדה פתוח, מודרני ומסודר מאוד. למסעדה חלל ישיבה מעוצב היטב. הישיבה בו מרווחת ונעימה ומוזיקה רגועה מתנגנת ברקע. ישנה אפשרות ישיבה גם בשתי מרפסות.

האיש שלנו

כוכב המסעדה הוא ללא ספק השף ג'וני מ. גוריק, בן למשפחה נוצרית עתיקת יומין מן העיר העתיקה. כפי שהוא מספר בנימה מבודחת, סביר שאחד מאבות אבותיו בישל את הסעודה האחרונה של ישו. הרזומה שלו ארוך והוא כולל את ניהול המסעדה האיטלקית וילה טוסקנה ברבת-עמון ובישול בחצר המלך עבדאללה.  מלבד היותו השף של מסעדת קרדו, הוא מבשל עבור שגריר נורבגיה בישראל וגם פעיל בקבוצת Chefs for Peace.

שף גוריק עבר הכשרה ארוכה בצרפת והדבר ניכר היטב בבישולו. כך למשל, אחת משלוש הפיצות שבתפריט היא פיצת מונבלאן, הכוללת רוטב בשמל במקום רוטב עגבניות, גבינות צ'דר ופרמזן, חזה ברווז מעושן ושמן כמהין.

מי ומי

במהלך ביקורנו נצפו בשולחנות שלידינו בעיקר אזרחים זרים בעלי מראה מכובד וחליפות. אנגלית היא שפה שלטת בקרב הקליינטורה, אבל שמענו גם שפות אחרות. הקהל הבינלאומי תורם לאווירה הנעימה והאלגנטית של המקום. לדברי מנהל המסעדה והשף, מטרתם למשוך אל המסעדה גם קהל דובר עברית - קהל שבדרך כלל לא מקשר את האזור בו נמצאת המסעדה עם חוויית אכילה אנינת טעם. קרדו מהווה מקום אירוח אידיאלי במקרה של נחיתת אורחים מחוץ לארץ, דייט לוהט או סתם צורך באסקפיזם ובניחוח אירופאי. 

מנה מנצחת

כל שולחן מקבל בקרדו בתחילת הארוחה ארבעה מטבלים עם פיתה טרייה מהטאבון שבמטבח. המטבלים היו משובחים. מה שנראה כמו טפנד התגלה כממרח עגבניות יבשות. מה שנראה כמו ממרח זיתים סטנדרטי התגלה כממרח זיתים דפוקים. מה שנראה כמו רוטב איולי היה באמת רוטב איולי עדין במיוחד. צלוחית שמנ"ז עם בלסמי סגרה את הרביעייה. מיד אחרי המטבלים הגיעה מנת חומוס תוצרת בית (25 ₪) עם גרגירי חומוס וצלפים מטוגנים בשמן עמוק. הייתה זו נגיעה יצירתית ומפתיעה למנה המוכרת.

למנות פתיחה קיבלנו דואט חצילים (28 ₪) בשתי צורות הכנה וסלט קממבר חם (59 ₪) המורכב משתי פרוסות גבינת קממבר צרפתית משובחת על ירקות אנטיפסטי וסלט ירקות קטן. קיבלנו גם סלט קרדו (59 ₪), המורכב מרצועות חזה אווז מעושן עם פירות חתוכים, עלי בייבי וויניגרט מנגו. כל המנות ללא יוצאת מן הכלל היו טעימות מאוד והוגשו בצורה אסתטית ביותר. למנות עיקריות קיבלנו ריזוטו פירות ים (79 ₪) קרמי, שהגיע עם מולים ניו-זילנדיים (זן גדול יחסית של מולים שצבע הצדפה שלו ירקרק), מולים רגילים, שרימפס, ראשי קלמרי וצדפות.  כדי לאזן את העיקריות עם מרכיב יבשתי קיבלנו חזה מולארד מקורמל עם רוטב תפוזים (99 ₪). הייתה זו גרסתו של השף למנה הצרפתית הקלאסית של ברווז בתפוזים. למרות שהריזוטו נתן קרב קשה, המולארד יצא מנצח. הקירמול אטם אותו היטב לקראת הצלייה וכך הבשר הגיע אל שולחננו כשהוא עסיסי ומלא בטעמים אופייניים של בשר עופות מים. לצד המנה קיבלנו קערת ירקות צלויים. להפתעתנו הירקות התגלו כטעימים במיוחד. הם ניצלו במידה, תובלו היטב והיוו שילוב מושלם למולארד.  מנה מופלאה. למנה אחרונה אכלנו סופלה שוקולד (39 ₪), שבתוכו התגלתה הפתעת שוקולד לבן ועוגת גבינה עם פירות יער (39 ₪) - שתי מנות טעימות שעוטרו במקל מקרוני מסוכר.  

חשבון בבקשה

אז מה היה לנו? תרשו לי לסכם, ותחילה העניינים הכספיים:

כוס שרדונה צ'יליאני ששמו זרח מפרחוני  - 29 ₪, חומוס - 25 ₪, דואט חצילים - 28 ₪, סלט קרדו - 59 ₪, סלט קממבר חם - 59 ₪. ריזוטו פירות ים - 79 ₪, חזה מולארד  מקורמל - 99 ₪, סופלה שוקולד - 39 ₪, עוגת גבינה עם פירות יער אדומים - 39 ₪, קפה הפוך - 13 ₪. סה"כ - 430 ₪ לשני אנשים.

ועכשיו לשורה התחתונה. מדובר במקום מפתיע לחלוטין - ולטובה. מסעדת קרדו מספקת חווית אכילה יוצאת דופן באיכותה ובאווירתה. אין מסעדות רבות כמוה בירושלים והיא מצדיקה עליה לרגל גם מן השפלה. אם כן, קדימה לקרדו.

 

* מדור פרסומי

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
קרדו בירושלים
053-9428697

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של דני עוזיאל

הטאץ' של הטאג'ין
מלכות צדקיהו
מלכות צדקיהו
החגיגה של ראצ'ה
מסתרי Bulghourji
אושר נצחי
ואמוס לה-בוקה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר