נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

נעים להכיר

העיר העתיקה בירושלים היא מעין טרה אינקוגניטה לישראלים רבים. זהו אזור מתוייר מאוד ורוב מוסדות האוכל שלו פונים אל הבאים והולכים. שנים רבות שלא אכלתי בעיר העתיקה, אבל אז הגיעה ההזמנה לבקר ב- Bulghourji- מסעדה ארמנית הממוקמת למרבה ההפתעה ב... רובע הארמני. כך יצאנו לנו אל מסע צלב פרטי בתוך העיר העתיקה.

היה היה

המסעדה הוקמה בשנת 2004 על-ידי משפחת כלאיג'אן, משפחה המתגוררת בעיר העתיקה עוד מן המאה ה-15. המסעדה נמצאת בבניין עתיק אשר שימש בעבר לייצור בורגול, ומכאן בא שמה.

סביבת המסעדה

חנינו בחניה הסודית שמחוץ לחומות ושיפרנו רגלית דרך מתחם ממילא שוקק החיים. הדרך הפשוטה ביותר להגיע אל המסעדה היא דרך שער יפו המשופץ. אחרי השער הולכים ימינה לאורך רחוב שהולך ונהיה צר עד שמגיעים למסעדה. המסעדה ממוקמת קרוב למגדל דוד ומן החצר שלה ניתן לראות את קצהו. ההליכה משער יפו אל המסעדה מכניסה את המבקרים בקלות אל אווירת העיר העתיקה. 

עיצוב ואווירה

החלק המקורה של המסעדה נמצא בתוך אולם קשתות מרהיב ומשופץ מאוד. אופיו העתיק נשמר היטב ובתור משפץ אתרי עתיקות בדימוס התרשמתי מעבודת השימור המשובחת שנעשתה על האבנים שבבסיס הקשתות. הריהוט באולם עשוי מעץ כבד והשולחנות מעוטרים בקישוטים ארמניים. כלים ארמניים שונים המונחים על מדפים מוסיפים לאווירה הייחודית. מאחור ישנה חצר גדולה המחולקת גם היא למקומות ישיבה שונים. ניתן לערוך במקום אירועים גדולים וניתן גם לשבת באחת מפינות הישיבה הנינוחות.

מי ומי

במהלך ביקורנו נערך במקום אירוע גדול לקבוצת תיירים רוסים, אבל פה ושם נצפו גם מקומיים. הרושם הוא שכמו מסעדות רבות בעיר העתיקה, גם את בורגולג'י פוקדים בעיקר תיירים.

משקה נבחר

לשמחתנו הסתבר שמגישים במקום שני סוגי בירות לאגר מן החבית: סן-מיגל הספרדית וטייבה. כמובן שבחרנו בטייבה המקומית. מבשלת טייבה היתה אחת מהמבשלות העצמאיות הראשונות שהחלו לפעול באזורנו ועל כך מגיע לה כבוד רב. הלאגר שלה קליל ומתאים לאקלים הישראלי החם.

מנה מנצחת

הקפדנו להזמין מנות בעלות אופי ארמני. המטבח הארמני מזכיר מאוד את המטבח התורכי ומי שמכיר מטבח זה לא יופתע ממבחר המנות. לפתיחה הזמנו סלט מלפפון ויוגורט בנוסח ארמני (18 ₪), אשר היה מתובל היטב בשום. לאחר מכן הגיעה מעין פיצה הנקראת ארמני סוז'וק (45 ₪) - מאפה טאבון מאורך ועליו גבינה ופרוסות של נקניקיית מרגז. היה זה מאפה פיקנטי ומשביע ביותר. את שלישית הראשונות סגרה מנה של ששה בורקסים ארמניים (18 ₪ ל-3 חתיכות) קטנים ופריכים עם מילוי גבינה מתובלת. אין ספק שמאפים אלה היו המנה המנצחת של הערב ונגסנו בהם בהנאה רבה. היות והיינו מעט מלאים בחרנו לחלוק לעיקרית פלטת גריל מעורבת (75 ₪). הפלטה כללה שיפודי חזה עוף עסיסי, קבב ארמני מתובל היטב וצלע טלה בגריל. המנה הגיעה עם ירקות מאודים, ואיך לא, עם תבשיל בורגול מתובל. למי שמתכנן להזמין מנה זו לעצמו מומלץ לצום קצת לפני הארוחה.

חשבון בבקשה

כוס בירה טייבה - 25 ₪, סלט מלפפון ויוגורט - 18 ₪, ארמני סוז'וק - 45 ₪, בורקס ארמני - 18 ₪ לשלוש חתיכות, פלטת גריל מעורבת - 75 ₪. סה"כ - 181 ₪ לשני אנשים.

מסעדת Bulghourji רוויה באווירה הנובעת מאופייה הארמני המודגש וממיקומה האסטרטגי. היא מגישה אוכל ארמני טיפוסי טרי, טעים ומשביע. למרות שישבנו בפנים ונהנינו מהארכיטקטורה, לאורחים העתידיים מומלץ להתקדם אל החצר היפה.

 

* מדור פרסומי 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
בורגולג'י בירושלים
053-9443920

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של דני עוזיאל

הטאץ' של הטאג'ין
מלכות צדקיהו
מלכות צדקיהו
החגיגה של ראצ'ה
כל הקרדיט לקרדו
אושר נצחי
ואמוס לה-בוקה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר