נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

נעים להכיר

מבין מטבחי העדות החביב עלי מכולם הוא המרוקאי. איכשהו הוא מצליח להתעלות על שאר מטבחי המגרב ולהיות מגוון, מרתק ועשיר מאוד בטעמים. למרבה הצער, בתחילת השנה חוויתי חוויה קולינרית לא מוצלחת במקום אירוח בעל גוון מרוקאי. הביקור במסעדה הירושלמית טאג'ין היווה אם כן הזדמנות לחוויה מתקנת. הדבר הראשון שמשך את עיני באתר האינטרנט של טאג'ין היה העובדה שהכלי שנתן את שמו למסעדה אכן מככב בתפריטה. גם התפריט המרוקאי האותנטי עורר תיאבון.

כפי שהתברר בהמשך, הדבקות במסורת המרוקאית היא אכן המוטיב הבולט ביותר במסעדת הטאג'ין.

את המסעדה מנהלים כבר 13 שנה באותו מיקום ועם אותו קונספט אלי מרציאנו וגבי טולדנו.   

קהל היעד

כפי שאלי הקפיד להדגיש בפני מיד בתחילת שיחתנו הטלפונית לצורך תיאום הביקור, המקום מיועד בראש ובראשונה לאירועים והמטבח פועל בערב בהתאם ליומן האירועים. ישנה אפשרות גם לקייטרינג לאירועים מחוץ לכותלי המסעדה. בשעות הצהרים המסעדה משרתת במיוחד את עובדי ומבקרי אזור התעשיה בתלפיות. כל מי שבישול אינו כוס התה שלו יכול להצטייד במקום ביום שישי בארוחות מוכנות לשישבת.  

בערב בו ביקרנו התרחש בצד אחד של המסעדה אירוע יומולדת לכ-50 אנשים והשמחה היתה רבה. יחד עם זאת, מדי פעם נכנסו סועדים ללא קשר לאירוע. 

כוכב המקום

כלי הטאג'ין משמש לבישול בתנור והוא מורכב מקערה וממכסה בצורת קונוס קטום, אשר קולט את חום התנור ומפזר אותו בצורה אחידה על התבשיל. זוהי שיטה טובה במיוחד ליצירת תבשילי בשר רכים וארומטיים. כלי הטאג'ין ממלא תפקיד חשוב במסעדה. קודם כל, הוא מעניק לה את שמה. שנית, מבחר כלים כאלה בכל הצבעים והגדלים מקשטים את חללה הפנימי. שלישית, חמש מנות בתפריט הן מנות טאג'ין והן נושאות שמות רומנטיים שכאילו נלקחו מסרטי הרפתקאות ישנים: קזבלנקה, טנג'יר והרי האטלס.  

מנה מנצחת

לא התקשיתי לבחור מן המנות הראשונות את פלטת המטוגנים (38 ₪), הפלטה כללה סיגרים עם מילוי בשר בעל חריפות מתונה, פסטלים משולשים עם מילוי תפו"א וקובה נבלוסיה – הגרסה המטוגנת של הקובה, אותה אני מעדיף בהרבה על הגרסא המבושלת. דומני שמילוי הבשר שלה תובל בקינמון, כי היה לה טעם מעניין מאוד. עם הפלטה הגיע מבחר סלטים שמקבל כל אורח שמזמין מנה עיקרית.  הסלטים כללו טחינה ירוקה, אשר הועילה מאוד בתור מטבל לסיגרים, מטבוחה, סלט חצילים ועגבניות מצוין ופיקנטי מאוד, סלט גזר חמוץ מעולה, סלט סלק וחמוצים טעימים ופריכים. בעוד שאני העסקתי באש ובתנועה את המטוגנים, הגברת עשתה שמות בסלטים. על מלאכתה הקל לחם פרנה טרי ורך שהגיע ישר מן התנור.

מנה מנצחת

היה לנו קשה לבחור את העיקריות בגלל המבחר הרב והמפתה, אבל לבסוף החלטנו להזמין שתי מנות טאג'ין. טאג'ין מרקש (55 ₪)  כלל קוביות בשר בקר עם זיתים, לימון ועגבנייה. המנה היתה מוצלחת מאוד, אבל טאג'ין הרי האטלס (59 ₪)התעלה עליו. הוא כלל שתי נתחי עוף עם פירות יבשים ושקדים קלויים קצוצים גס. לשני סוגי הבשר הטאג'ין עשה רק טוב, אבל העוף הרוויח במיוחד. הוא נותר עדין ועסיסי וטעמו התחבר היטב עם הפירות היבשים. השקדים נתנו ליווי קראנצ'י למערכה העיקרית. בהחלט מנה מנצחת.  

עם העיקריות קיבלנו אורז לבן עם שקדים וצימוקים וקוסקוס מצוין תוצרת בית, אשר השלים במיוחד את טאג'ין המרקש. קינחנו בתה עם נענע (8 ₪)  ובצלחת מאפים מזרחיים (13 ₪) שלמרבה המזל לא הוטבעו במי סוכר, כפי שנהוג במקומות רבים. 

 

חשבון בבקשה:

מה היה לנו? פלטת מטוגנים (38 ₪), טאג'ין הרי האטלס (59 ₪), טאג'ין מרקש (55 ₪), מאפים מתוקים (13 ₪), בקבוק גולדסטאר (14 ₪) שני תה (8 ₪). סה"כ 195 ₪ לארוחה טובה ומשביעה.

היות ואני אוהב מסעדות אתניות שנצמדות למטבח המסורתי שאותו הן מתיימרות לייצג ומבצעות אותו היטב, לא נותר אלא להמליץ לחובבי האוכל המרוקאי לבקר בטאג'ין. 

 

*כתבה פירסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
הטאג'ין בירושלים
053-9443001

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של דני עוזיאל

מלכות צדקיהו
מלכות צדקיהו
החגיגה של ראצ'ה
כל הקרדיט לקרדו
מסתרי Bulghourji
אושר נצחי
ואמוס לה-בוקה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר