נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

נעים להכיר

שיפודי התקוה, אליה שמנו מדריך התיירים ואנוכי פעמינו השבוע, מהווה מוסד קולינרי מוכר וידוע.  אין אדם שלא מכיר את השם ואין אוהב בשר אמיתי שלא טעם לפחות פעם אחת ממטעמי הבשר של המקום. היות והתחשק לנו בשר נותר רק לבחור באחד מהסניפים המרובים ואנחנו החלטנו ללכת לסניף הכפר הירוק הממוקם בפאתי רמת השרון, במרחק כל כך קצר מתל אביב שניתן רק להגדירו כ"צפון-צפון תל אביב".

הפתעות נעימות

כשהגענו שאל אותי מדריך התיירים "אתה בטוח שהגענו למקום הנכון?", ולפליאה שלו בהחלט היה מקום. סניף הכפר הירוק ממוקם בנוף טובל ירק, בסמיכות למשתלה גדושת פרחים ועציצים. מיד עם הכניסה אין ברירה אלא להתפעל מהעיצוב. חלון זכוכית רחב ידיים מסגיר חלוקי נחל וענפי במבוק תמירים, פינות ישיבה כהות ואקווריום זכוכית מרשים מקדמים את פני הסועדים, לצד בר עץ ארוך ומסוגנן. למרות העיצוב המרשים האווירה אינה מחייבת או מעונבת והקהל בהחלט מעורב, החל ממשפחות וכלה באנשי עסקים העובדים באזור. המארחת האדיבה הושיבה אותנו ומיד קיבלנו תפריטים. מן התפריט עצמו ניתן כמובן לבחור סוגי בשרים רבים ושפע סלטים טריים אולם, בשיפודי התקווה - הכפר הירוק, קיימת אפשרות מאד אטרקטיבית של שלושה מסלולים לבחירה כאשר כולם כוללים מבחר סלטים נהדרים, שמיד נרחיב לגביהם, תוספות בצורה חופשית וכן בשרים. המסלולים מתומחרים ב-69 ₪, 89 ₪ ו- 125 ₪ . אנחנו הגענו בצהרי יום ראשון אולם התברר לנו כי המסעדה, על אף היותה מגישת תפריט כשר, פתוחה גם בשבתות ולכן יכולה להוות מקום מצוין לארוחה גם לאלו שלא מעוניינים להרחיק בשבת.

כוכב הערב

האדם שהפנה את תשומת ליבנו למסלולים המוצעים היה שמעון, המלצר החייכן שלנו שלאורך הצהריים הנעימים הקפיד על שירות מצוין, החל מהמלצה על מנות, דרך פינוי מהיר ויעיל של צלוחיות ריקות וכלה במענה על כל שאלה שהייתה לנו. כמו שאתם יודעים, על שני דברים תקום ותיפול מסעדה - אוכל ושירות, אז בגזרת השירות, שיפודי התקוה מכוסים, בעזרתו האדיבה של שמעון.  מה לגבי האוכל?

מה אוכלים?

היות והלכנו על המסלול המתומחר (89 ₪ במקרה שלנו) זרמו הסלטים לשולחן; סלט ירקות קצוץ דק, חומוס, סלט ביצים, חצילים כבושים וכן הלאה.  כולם היו טעימים אך בלטו לטובה בעיניי בעיקר שלושה סלטים-  סלט הגזר החמצמץ היה פשוט נהדר, קריספי ומרענן, עם תחושת טריות בכל נגיסה. סלט הסלק הוגש עם שומשום קלוי מעל והיה עשיר בתיבול.  אני אינני חסיד סלק אולם הסלט הזה היה פשוט מופלא בעיניי ומיד החלטתי שאת המתכון אני חייב להשיג. סלט אחרון היה סלט עדשים ירוקות שהיה חמצמץ אף הוא ייתכן שהודות לנוכחות הלימון הכבוש. סלט מקורי ומאד מאד טעים. לצד המנות הוגשו פיתות חמות מהטאבון ופוקאצ'ות בליווי ירקות קלויים, כך שניתן היה לערום עליהם מהסלטים בקלות.  כמו שכבר ציינו, תוספות חמות זרמו חופשי - אורז, תפוחי אדמה, סלט הירקות שהוזכר לעיל וצ'יפס נהדר, פריך וזהוב.  לאור כל זאת אין פלא שמדריך הטיולים מלמל לעברי בעונג מעורב בחשש "וזה עוד לפני הבשרים". מבחינת הבשרים הזמנו במסגרת המסלול ארבעה שיפודים (שני שיפודים לאדם)  שיפוד פרגית עסיסי, שיפוד פילה בקר נהדר, שיפוד קבב רך ושיפוד שקדים.  כל ארבעת השיפודים היו עשירי מיצים ובניגוד למקומות רבים אחרים לא יובשו עד אובדן חיים.  כדי להוריד את כל המטעמים המתוארים לעיל הוזמנו שני חצאים של קרלסברג (22 ₪ לחצי ליטר).  

לסיום הארוחה הגיעה לשולחן כנאפה מצוינת (21 ₪).  שערות קדאיף שחומות, רוויות סירופ ומנוקדות בפיסטוקים ירקרקים, מלווה בתה עם נענע למדריך וקפה אמריקנו הכלולים במחיר. להפתעתנו הסתבר שהכנאפה אינה חלבית. הגיוני היות והמטבח שומר על כשרות אולם מפתיע בהתחשב בטעם האותנטי. 

שיפוד הזהב

אין ספק שכאמור, מבחר השיפודים היה מדהים ומעורר תאבון.  אולם לטעמי שיפוד אחד התבלט מעל לשאר,  שיפוד השקדים (חלוויאת)  היה רך ועסיסי עם מידת מליחות מושלמת.  קראנץ' מושלם מצריבתו על האש, עם תוכן רך גרמו לשיפוד הזה לקחת את המקום הראשון ובגדול.

חשבון בבקשה

שני חצאים קרלסברג- 22 ₪ לכוס

מבחר סלטים, תוספות חופשי, פיתות מהטאבון ושני שיפודים לאדם- 89 ₪ לאדם

כנאפה, כוס תה נענע, אמריקנו- 21 ₪ סה"כ.

סה"כ-  243 ₪

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
בשם החירות, השוויון והאחווה
דגים בפסגה
להכבש לצמיתות
הריעו לצ'ורסקו
בחוף של פפה
הבשר של אלברט
גורמה בגלבוע
ויוה אספניה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר