נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

תקופת החגים שבעיני מייצגת את המוח הישראלי במיטבו (גשר שבוע לפני ראש השנה ועד אחרי סוכות - גם מי שבעבודה לא באמת עובד!) היא זמן מצויין לבלות בצפון עם המשפחה. מראש השנה הארוחות המשפחתיות תופסות מקום דומיננטי בסדר היום שלנו - ערב חג, ערב שבת, ערב חג, ערב שבת וחוזר חלילה עד שבסוכות יש הרגשה שלא רוצים כבר לראות אוכל. אבל כמו הישראלים הגרגרנים שאנחנו, אנו מקבלים כעבור מספר שעות מהארוחה הקודמת איתות מהגוף והנפש שהרעב מציק שוב.ניצלתי הפוגה מכל הארוחות הביתיות וגנבתי את אחי לטיול ברמת הגולן. למרבה הפלא, או שלא, גם הוא הסתיים באוכל.

ההיסטוריה חוזרת
לפני כשלושהחודשים גיליתי לראשונה את ברוהאוס הגולן ונהניתי מאוד ומסעדה שמצליחה להשאיר לי טעם טוב אני נוהג לפקוד לעיתים קרובות (כמה שאפשר). ביציאה מהרכב בחניית המסעדה מרגישים כאילו כבר עכשיו שוקעת השמש וצריך להצטייד במשהו ארוך לפני שיהיה קר ממש אבל החמימות משתלטת שוב כשמקבלת את פנינו המארחת בחיוך לבבי. למרות שהמקום היה מלא המארחת החביבה מצאה לנו שולחן ותוך שאנו נשענים לאחור, התרפקנו על הנוף הפסטורלי של הגולן במקביל למסך שהקרין את משחק הכדורגל.

לאחי לא יצא לטעום את כל הבירות של מבשלת בזלת אז ניצלתי את ההזדמנות והזמנתי לנו מיני טעימות מהמבשלה במקום - אייל ענברי 6.4% אלכוהול, פילזנר 4.9%, חיטה  5.1%, ודאבל בוק  8% !, את הבירה קיבלנו בכוסות  צ'ייסר ולאחר התלבטות די קשה הוחלט להזמין שני שלישים של בזלת חיטה (22 ₪ לכוס)

מה אוכלים?
בהמלצת דניאל המלצר השירותישלנו ולאחר מעבר מהיר על התפריט, החלטנו ליהנות ממנות פתיחה לצד הבירה המעולה וביקשנו לנסות את החציל בלאדי ברוטב טחינה עם עשבי תיבול ופסטו (18 ₪) לצד לחם הבית בתוספת זעתר, שמן זית ונגיעות בלסמי (8 ₪). מה אגיד לכם? לחם שנאפה במקום ומגיע לשולחן חם עם החציל שהגיע גם הוא ישר מהגריל - תענוג צרוף.

בנוסף הזמנו מנת פטריות ממולאות - שלוש פטריות שמפיניון גדולות במילוי פילה עוף ועשבי תיבול (24 ₪) וכחובב פטריות ידוע (ומלח, אני לא יכול בלי) אני יכול לומר בפה מלא שמדובר בלא פחות ממעדן. כמובן שלא שכחנו להזמין מחבת מיני נקניקיות על מצע של כרוב מבושל בבירת המבשלה (34 ₪) ושכשתגיעו לשם אל תשכחו לבקש, ורק מלראות את העונג של אחי רציתי לחבק את השף. הצ'וריסוס היו מצוינות ועשויות היטב והכרוב, אחח הכרוב. לא יאמן איך הם שומרים על רמה של דיוק בכבישת הכרוב עם הבירה.

אז במה התפנקנו הפעם?
הגענו ממש רעבים אבל אחרי הפתיחה המטורפת שהייתה חיכינו לבדוק את גיזרת הבשר וכיאה למבשלות בירה בעולם הייתי חייב להזמין את מנת הדגל של המבשלה - קדרת המבשלה שהייתה מלאה בנתחי בשר בקר וירקות שורש על מצע אורז מדהים (76 ₪). המנה הגיעה בכלי חרס גדול שרופד באורז עם פסטו ומעליו כמות גדולה של בשר בקר רך במרקם עדין. בנוסף השתתפו בחגיגה עוד תפוח אדמה, בטטה מתוקה, גזר ובצל שבושלו בבירת המבשלה וקיבלו את טעמם הייחודי. במילה אחת (טוב, אולי שלוש) - חגיגת טעמים וניחוחות.

לפני שהגענו אחי החליט שהוא רוצה המבורגר אבל אחרי טעימה קצרה מהבשר שלי ומחוייבותו ארוכת השנים לאנטריקוט גרמה לו לשנות את דעתו מיד ולהזמין את שיפודי האנטריקוט במשקל 200 גרם שהגיעו בשלושה שיפודים נפרדים. מיותר לציין שמדובר בבשר איכותי טרי ומיושן עשוי במידה הנכונה בתוספת שיפוד בצל, ירקות קלויים ותפוח אדמה שנצלו על הגריל לשלמות (78 ₪). באופן מפתיע גם לאחר גולת הכותרת כרסמה בנו סקרנות קטנה וביקשנו לנסות גם את המבורגר הבקר 230 גרם (ויש גם 300 גרם)שהיה מצויין בלחמנייה טרייה עם חסה, עגבנייה, מלפפון חמוץ ובצל לצד צ'יפס עסיסי (58 ₪).

סיום מתוק
לקינוח, שכבר הבנו ממזמן שיש לו מקום נפרד בקיבה וכדי לרענן את החיך מכל הבשר הטוב שאכלנו, הזמנו מוס חלבה (29 ₪) שהשאיר טעם של עוד לפעם הבאה.

הערב כבר ירד על הצפון המתחרף (מלשון חורף) ואנו עשינו את דרכנו הביתה שבעים עד אפס מקום. אמא ששמעה אותנו מרחוק כבר עמדה בדלת וקיבלה את פנינו כשבפיה הפתעה: "באתם בדיוק בזמן, אבא מדליק את המנגל".

חשבון בבקשה
2 (1/3 ליטר) בזלת חיטה – 44 ₪ (22 ₪ לכוס)
חציל בלאדי ברוטב טחינה עשבי תיבול ופסטו –  18 ₪
לחם הבית לחם –  8 ₪
פטריות ממולאות –  24 ₪
מחבת מיני נקניקיות על מצע של כרוב מבושל בבירת המבשלה – 34 ₪
קדרת המבשלה  – 76 ₪
שיפודי אנטריקוט 200 גרם  –  78 ₪
המבורגר בקר 230 גרם–  58 ₪

סה"כ –  318 ₪


*כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של אלי אבוגני

עכו בשיא תפארתה
בירה ונשירה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר