נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

עוד סוף שבוע בצפון, רגע לפני שהחורף מגיע בשיא כוחו והנוף הופך ירוק. כמו בכל סוף שבוע בצפון גם את האחרון הקדשנו לטיול כשהפעם שמנו פעמינו לנמל עכו. כמו יפו רק ליד חיפה.

הרבה היסטוריה יש למקום הזה אבל כדי ללמוד את ההיסטוריה מומלץ לכם פשוט להגיע וליהנות משני עולמות שהתמזגו להם יחד – ערבים לצד יהודים, היסטוריה לצד מודרניזציה. בכל פינה ברחובות וסמטאות נמל עכו תמצאו שלט המסביר על הנקודה בה אתם עומדים. הרבה הושקע בשנים האחרונות כדי להפוך את המקום לנקי יותר, מסודר יותר, מתוייר יותר כשבכל פינה תמצאו שווקים לצד חנויות, דוכנים לצד דירות המשקיפות אל האופק הכחול ומבנים עתיקים, הרבה מבנים עתיקים!

אתם עוד כאן?
מבחינת מזון, אין מצב שתצאו מכאן רעבים. האפשרויות מרובות, מסעדות מקומיות ואותנטיות בכל פינה ואנחנו בחרנו להתמקם במסעדת אלמרסא - מבנה צלבני עתיק מ- 1210 שעבר שימור ונראה כמו בחורה טובה, מדהים מבפנים ומבחוץ.

הרבה נאמר על הכנסת האורחים של שכנינו ולמרות זאת אנחנו תמיד נהנים כשמתייחסים אלינו כאילו אנחנו בביתנו. התיישבנו בשולחן הנושק לים, הספקנו לומר ג'ק רובינ... וכבר הגיעו לשולחננו מרואן ועלאא בעלי המסעדה, שקיבלו את פנינו וסיפרו לנו על ההיסטוריה המשותפת שלהם ושל המקום. אסכם בכך שכשהשף הוא גם הבעלים של המסעדה אני (ואתם!) יכולים להיות רגועים.

מה בתפריט?
תפריט המסעדה מציע מגוון רחב של מנות שיכולות להתאים לכולם - בשרים, דגים, פירות ים והמחירים – עכו! אמרתי לעבד המלצר (לא, לא קוראים לו חמודי) שהכיוון הוא דגים ופירות ים אבל שיש לו יד חופשית, כי באנו רעבים!

כמה דקות עוברות ולשולחן מגיעים אחר כבוד חציל בלאדי שהרגע יצא מהגריל ועדיין בעבע, על מצע טחינה מעוטר בבשר טלה טחון ולחם צלוי (29 ₪) וסלט אלמרסא  צבעוני עם המון תרד, רוקט, פטריות, עגבניות שרי וגבינה ערבית מטוגנת המזכירה מאוד גבינת חלומי ואכן משתלבת בסלט באופן חלומי! (20 ₪ לקטן ו 34 ₪ לגדול, לקחנו את הגדול). את הראשונות קינחנו בצדפות מוקרמות עם גבינת פרמזן, שום, ושמן זית 32 ₪) שדאגו לדגדג קצת את הקיבה ויכולנו להישען אחורה וליהנות מהמקום היפה והנוף המרגיע של הים כשסירות הדייגים בקצות אצבעותינו.

בזמן שישנו
בדיוק שהבטן צייצה הגיעו העיקריות שלשמן הגענו - פילה דג ברמונדי עשוי בגריל לצד רוטב חמצמץ על מצע פריקה (חיטה ירוקה) עם ניחוח מושלם (85 ₪) ידידי המתלווה הזמין סלמון צלוי בגריל ברוטב מרטיני תרד ופירה מוקרם בפרמזן (89 ₪). תוסיפו לזה את ריח הים ותקבלו סחרחורת מהנאה.

הפסקה נוספת ושיחה קצרה עם מרוואן חושפת שמדובר באוהבי קולינריה מושבעים שנולדו וגדלו בעיר ומילדות חלמו להקים מקום משלהם. אך לא מזמן חזר גם עלאא משבדיה שם עבד במסעדות עטורות כוכבי מישלן ועוד הספיק לצבור ניסיון גם אצל האגדה של נמל עכו  – אורי בורי והיום הם מגשימים חלום. הבטחה שלי - לאחר ביקור אצלם הם יגשימו גם לכם חלום קולינרי והיסטורי למספר שעות. כבר אמרתי שכשהשף הוא גם הבעלים אני רגוע ובטוח?

סוף טוב הכל טוב
לקינוח ורק כי רצינו להישאר עוד וליהנות מהאווירה ומהנוף, הזמנו עוגת מוס שוקולד לצד כדור גלידה (32 ₪) וכן, יש גם כנאפה בתפריט קינוחים. אז... אתם עדיין לא פהן ?!

חשבון בבקשה
חציל בלאדי צלוי על מצע טחינה מעוטר בבשר טלה טחון - 29 ₪
סלט אלמרסא  - 20 ₪ לקטן ו 34 ₪ לגדול
צדפות מוקרמות עם גבינת פרמזן, שום, ושמן זית - 32 ₪
פילה דג ברמונדי - 85 ₪
סלמון צלוי בגריל ברוטב מרטיני תרד ופירה מוקרם בפרמזן - 89 ₪
מוס שוקולד לצד כדור גלידה - 32 ₪
סה"כ – 301 ₪

 

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של אלי אבוגני

ברוהאוס הגולן סיבוב שני
בירה ונשירה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר