נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

שנות ה-2000 בעיר הגדולה והמתועשת, בתוך שגרת יומו של האדם המודרני. כל בוקר אנו מתעוררים לעוד יום עבודה, מגיעים הביתה אחרי שהספקנו לתזמן לתוכנית הרדיו את כמות הפקקים שעברנו בדרך, אוכלים, מתקלחים והולכים לישון. כל יום, כל שבוע, השגרה. לצדה, כולנו חולקים גם פנטזיה משותפת, אחת שלרוב אנו שומרים לעצמנו... אותה פנטזיה של לקום ולעזוב, בלי הודעה מוקדמת, לעלות על מטוס ולעוף מפה לכל מקום אחר בעולם.

טיסה ישירה
השבוע, החלטתי להגשים את הפנטזיה. אספתי את זוגתי ליטל ונסענו לד"ר. אותו אחד המתמחה בתבשילים וממוקם בכיכר השעון ביפו - ד"ר שקשוקה. מהרגע שנכנסנו איבדנו את תחושת הזמן, קצב החיים השתנה ומצאנו את עצמנו בטיסה ישירה לטריפולי. בית האבן העתיק קיבל את פנינו וציור קיר ענק של כיכר השעון העניק תחושת חמימות. זוג בריטים לגמו כוס יין אדום לצד סיר שקשוקה ענק (בטח בחרו במחלקת הביזנס) והמסעדה כולה הייתה מלאה יחסית, לשעות הצהריים המאוחרות של יום שני בשבוע. התיישבנו בחצר, שהיא מעין מבואה המחברת בין שני רחובות מקבילים. בנייה של פעם מחברת קשתות וחלונות אבן עם וויטראז'ים ותקרה גבוהה. בתוך המסעדה תלויים כלי בישול ואביזרי מטבח, חפצים ישנים שהגיעו ישירות משוק הפשפשים שבקרבת מקום, כשעל הקירות כתבות, מזכרות ותמונות ישנות המספרות את הסיפור של בינו, הדוקטור.
הד"ר קיבל את הכשרתו במהלך השנים ע"י אביו, שהעביר לו את סודות המטבח הטריפוליטאי והיום, כפי שידוע לכל, הוא מתמחה בתחום בזכות עצמו. למרות שהמסעדה נמצאת באותו מבנה כבר מעל לשני עשורים ומפורסמת בשל מנת השקשוקה שמטריפה את חוש הטעם והריח, אצל הד"ר תוכלו למצוא תרופה לכל בעיה. מהתפריט העשיר שכולל עשרות סוגי שקשוקה, חריימה, קוסקוס במגוון תוספות ובשר, בחרנו להזמין את עסקית הערב המכונה "מיני טעימות" (מוגשת גם בצהריים). לא עבר רגע ומלצר מנוסה שאהבתו למקום מורגשת, הזרים לשולחן כיכר לחם לבן ומבחר סלטים טריפוליטאים שפתחו את התיאבון. לכל חגיגת הטעמים נוספה השקשוקה המפורסמת, קציצת דגים עסיסית טחונה למופת ורצועות דקות של שווארמת כבש. באותו רגע, נכנסו למרחב האווירי של טריפולי.

יש דוקטור במטוס?
בשדה התעופה, קיבלו את פנינו המנות העיקריות. קוסקוס עם מרק ירקות שפשוט נימוחים בפה, שעועית בתרד ובשר, הייתה אחת המנות המוצלחות, משלבת טעמים ומגרה בלוטות טעם. גם המפרום שמקסם את טעמי הבשר ותפוח האדמה לכדי יצירה אחת, היה מוכרז כמנה מנצחת אילולא קיבלנו את המחבת הלוהט עם השקשוקה ושתי ביצים, שרק חיכו להתפוצץ ולהתערבב יחד לרוטב שנספג בלחם. שילוב הטעמים בתוך הרחוב העתיק הצליחו להגשים את הפנטזיה ולרגע הרגשנו  בארוחת שישי בבית משפחת הדוקטור בטריפולי.

את הארוחה כולה ליווה טעם חריפות מעודן שצונן על ידי מיץ לימונדה קר וכשסיימנו, ביקשנו מהמלצר שיזמין לנו טיסה חזרה לארץ. תוך 42 שניות (על השעון) פונה השולחן, נוקה ונערך מחדש לבואם של כוסות תה עם נענע, קפה בוץ מבעבע ועוגת סולת עם תפוחים, אגוזים ותמרים. מה עוד אפשר לבקש?


ד"ר שקשוקה לוקח את הסועד למחוזות לוב של המאה הקודמת וצריך לפנות מקום בבטן לטיסת הכל כלול. את הדרכונים, אפשר להשאיר בבית.

חשבון בבקשה
שתי עסקיות ערב 'מיני טעימות' – 170 ₪ (85 ₪ לסועד)

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
ד"ר שקשוקה בתל אביב
053-9444193

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
גרציה ג'ויה
סטייל בנמל
סטייל בנמל
מה שרואים משם
מה שרואים משם
תזמורת ההייטק הרומנטית
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר