נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כשחולפים על פניו מכביש 1 הפקוק, נראה פארק העסקים אייר פורט סיטי כמו עוד מתחם הייטק עתידני. לא הרבה יודעים שדווקא בלב ליבו של המתחם ממוקמת מסעדת אייר קפה, המאפשרת הפוגה מהמרוץ המתמיד אחר הזמן והכסף ומציעה סימפוניה של טעמים במחיר הוגן ובמקסימום הנאה.

המסעדה קיימת כמעט 9 שנים במיקומה הייחודי, בצמידות לאחד המקומות האהובים עליי במדינה - שדה התעופה. כשנפתחה, רק ככמה בניינים בודדים אכלסו את המתחם שמוכר היום כ'אייר פורט סיטי' ומשנה לשנה צמחו בנייני משרדים נוספים שנהנים מאוכל משובח במחירים טובים. בעקבות הצלחת המקום, נפתח סניף נוסף ברעננה. גם הוא, מספרים, משובח כמו אחיו הגדול.

התחלה
ביום שבת בערב, אפופים שלווה ואוויר טוב של מחוץ לעיר, הגענו זוגתי ואני לאייר קפה. מלצרית חייכנית קיבלה את פנינו והובילה אותנו לשולחן על שפת הבריכה שמקיפה את המסעדה, כמו מסגרת צבעונית ביצירה של וורהול. הבריכה יוצרת חיץ בין מה שקורה בחוץ, לבין מה שקורה בפנים ותאמינו לי - קורה.

התחלנו את הערב עם שתי כוסות יין שרדונה שהוגש בדיוק בטמפרטורה הנכונה ולאחר השקת הכוסות, הרגשנו שאנחנו מוכנים לחוות את הקסם של אייר קפה. הישיבה במסעדה מתחלקת לשלושה מתחמים, בהם כל אחד ימצא את מה שמתאים לו בכל שעה ביום. פנים המסעדה מזכיר את טרקלין שדה התעופה, מעוצב בקווים נקיים ומתאים בעיקר לפגישות עסקים ולעובדי ההייטק שפוקדים את המקום מידי יום. רחבת הדק העשויה עץ אלון מציעה מתחם נוסף ומבטיח לצד אזור עם פינות ישיבה נמוכות על דשא ירוק ומטופח. צלילי פכפוך המים העצימו את השלווה והתחברו באופן מושלם למוסיקת הג'אז שנשמעה ברקע. מה עוד אדם יכול לבקש?

סוד ההצלחה
יפתח קורן, השף, מגלה לנו את הסוד - תפריט (חלבי כשר) שפונה לקהל ישראלי רחב שאוהב ומעריך אוכל טרי המיוצר מחומרי גלם איכותיים. שילוב טעמים המקרבים את ישראל לאירופה הקלאסית כמו פסטות טריות, דגים, סלטים מעניינים ומנות מיוחדות ללא גלוטן שמוגשות לאורך היום, עליהן מנצחים שמונת עובדי המטבח המסורים, שבכל מנה מכניסים טוויסט מרגש ומפתיע.

קיבלנו את המנות הראשונות כשמעלינו חג מטוס כביר שבדיוק קיפל את גלגליו בדרך ליעד מרוחק. דג מטיאס על טוסטונים קלויים יחד עם בצל ושמיר נחת על הצלחת שלי. מטיאס כזה עוד לא טעמתי, באמת. את הצלחת השנייה עיטר קרפצ'יו סלמון בליווי שום קונפי, צלפים, שמנת חמוצה וארבע ברוסקטות אווריריות במיוחד. המטיאס היה חד, טעם מרוכז וטוב שהשתלב עם הבצל והשמיר המרענן. שתי הראשונות היו מעולות ואף גדולות יחסית למנות פתיחה.


הסולו של הסלמון וריקוד הרביולי
העיקריות הגיעו בטיימינג מושלם, כשאחרון אחוז האלכוהול נספג בגופנו, מוזיקת הג'אז, רחש המטוסים הממריאים ופכפוך המים נשמעו כתזמורת משכרת. פילה סלמון צרוב על פלנצ'ה עם נגיעת רוטב שמנת טריאקי וירקות מאודים שהכילו אספרגוס חלומי, כרובית, ברוקולי ושעועית ירוקה. לצדו, עוד סלט ירוק ורענן כמו יצירה צבעונית שהריחה נפלא. בצלחת השנייה ריחפו רביולי גבינה טריים עשויים בצק דקיק עם נגיעות של רוטב שמנת, פסטו ורוטב עגבניות משובח, כשמעל פוזרו פרורי פנקו קריספי, מהווים קונטרה לרכות האופיינית לרביולי איכותי שכזה.

בעודי נהנה מנתח הפילה, עולות במוחי מחשבות קנאה בעובדי המשרדים שמסביב. כל כך קרובים לאושר הזה. רוטב הטריאקי עורר בסלמון גוון חדש של טעמים ויצר שילוב שקשה לתאר במילים. אם ירקות מאודים סובלים לרוב מטעם לוואי – באייר קפה זה לא קרה. הסלמון אף יכל לקטוף את התואר המנה המנצחת לולא ענני האושר שריחפו בצלחת של זוגתי. הרביולי היה קסום ממש וכל ביס ניחן בטעם אחר. ביס שמנת, ביס פסטו קריספי, ביס רוטב עגבניות אמיתי.

פינאלה
כשכבר לא נשאר מקום לקינוחים, סיפרו לנו שאת חלקם מכינים במקום. אז החלטנו להזמין שטרודל תפוחים ביתי עם כדור גלידה וניל וקצפת וכמובן, אה וגם אספרסו קצר. הקפה היה משובח והחליק בגרון והשטרודל, עסיסי ומתקתק. אין ספק שעל פינאלה כזה, אסור לוותר. לפתע, החל לחוג מעלינו מטוס נוסף, הפעם נוחת באדמת ישראל. שבוע חדש לפנינו...

חשבון בבקשה
מטיאס אמיתי - 28 ₪
קרפצ'יו סלמון - 29 ₪
פילה סלמון - 82 ₪
רביולי אל פורנו - 59 ₪
2 כוסות יין לבן שרדונה - 46 ₪
שטרודל תפוחים - 36 ₪
2 אספרסו קצר - 18 ₪
סה"כ - 298. ועוד יישאר לכם טעם של עוד...

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
אייר קפה באיירפורט סיטי
053-9441477

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
גרציה ג'ויה
סטייל בנמל
סטייל בנמל
מה שרואים משם
מה שרואים משם
שמיים פתוחים לטריפולי
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה