נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

שני פועלים, אחד במאי
"את באה איתי לחגוג הערב את יום הפועלים?" שאלתי את זוגתי בבוקר האחד במאי. "אני לא פועלת", השיבה, תוך שהיא מסדרת את שיערה מול המראה. בדרך לעבודה חשבתי על תשובתה ואז הבנתי... בשבילה "פועל" הוא אדם שחי לפני מאה שנה, שבילה את יום עבודתו במפעל תעשייתי ענק או בתור שוליה לנגר. עם השנים והקדמה, הפועל של פעם הפך לכזה שיושב בכיסא מנהלים, מעלה מעלה בקומה ה-25 של מגדל הייטק מפואר.

צווארון לבן
כאלה אנחנו, הפועלים של היום, עובדים ברמת החייל, עיר ההייטק הכי תוססת בישראל. ולמען ההגינות, טוב לי להיות הפועל המודרני, לבוש צווארון לבן, אוחז בתיק לפטופ ומשקפי שמש. ולכן, זו סיבה מספיק טובה לחגוג את האחד במאי.
רמת החייל מתאפיינת במגדלי מגדלים, שכל אחד מהם גבוה מזה שלידו. כולם תמיד תוהים מה קורה בפסגת המגדלים, בזמן שלמטה מתרחשת החגיגה האמיתית. מזה תקופה שתכננתי לסיים יום עבודה במסעדה האהובה עלי ברמת החייל, וזו הזדמנות נפלאה לשבת עם זוגתי במסעדת ג'ויה.



ג'ויה היא אם המסעדות של רמת החייל. היא פועלת במקום מעל לעשור ומגישה אוכל מהמטבח האיטלקי ברמה הגבוהה ביותר, תוך שימוש בחומרי גלם משובחים המיובאים הישר מארץ המגף.
אם יורשה לי ל, לדעתי בעלי המסעדה עשו נכון שוויתרו על קלישאת המפות בצבעים אדום-לבן. ג'ויה זו איטליה, ועל כך אין עוררין.

כל טוב איטליה בתוך חציל מגולגל
פתחנו את הערב עם יין שרדונה רזרב, קרפצ'יו בקר (49 ₪) ואינבולטיני חצילים (37 ₪). פרוסות סינטה דקיקות של הקרפצ'יו רקדו בפה ביחד עם טעמה הנפלא של הפרמז'אנו המשובחת. המנה השנייה שילבה את כל הטעמים של איטליה הקלאסית בתוך חציל מגולגל עם רוטב עגבניות אדום.

לאחר מנוחה קלה של בלוטות הטעם הגיעו העיקריות. ניוקי פורצ'יני עם פטריות יער, שמפיניון, ציר פורצ'יני, שמן כמהין ושמנת. כל הטוב שיכולה לתת אדמת איטליה שכן אצלנו בצלחת. כל ביס מענני הניוקי העלה אותי גבוה גבוה, וטעמן של הפטריות חיבר אותי שוב לקרקע בטוחה. ניוקי כזה הרבה זמן לא אכלתי.

המנה השנייה היוותה עבורי אתגר. זו הפעם הראשונה שמילים לא יכולות לתאר טעם מנצח מהו: טורטליני ערמונים ברוטב חמאה, חזה אווז וקרם ארטישוק. הטורטליני מולאו בקרם ערמונים אגוזי עשיר ומתקתק. חזה האווז עשה את הטוויסט המעושן, והחמאה חיברה את כל הטעמים לחגיגה אחת גדולה. את המנה הזו תצטרכו לבוא ולטעום - ההנאה מובטחת.



פועלי ישראל ואיטליה – התאחדו!
שמעתי פעם משפט מפועל איטלקי, שכל פעולה באיטליה מסיימים עם קפה. אז אחרי שהכרזנו על מנת הטורטליני כמנה מנצחת, יכולנו להמשיך הלאה לקינוח. וכמיטב המסורת הזמנו מקיאטו כפול שהיה מעולה – ממש כמו באיטליה. בהמלצתו של נועם המלצר, הזמנו מנת דולצ'ה בננה - רצועות בננה דקיקות מקורמלות המונחות על דפי פילו, שבבי קשיו ומוס שוקולד לבן אוורירי. קינוח קיצי ומתוק, שמעלה חיוך על השפתיים. "יום פועלים שמח" הכריזה זוגתי רגע לפני שמזלג עם מוס שוקולד נכנס אל פיה.

>> להזמנת שולחן במסעדת ג'ויה רמת החייל

חשבון בבקשה
סודה – 12 ₪
כוס שרדונה רזרב ברקן – 36 ₪
אינבו לטיני חצילים – 37 ₪
קרפצ'יו בקר – 49 ₪
ניוקי פורצ'יני – 67 ₪
טורטליני ערמונים – 68 ₪
דולצ'ה בננה – 41 ₪
סה"כ: 310 ₪ לביקור זריז באיטליה

* כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
סטייל בנמל
סטייל בנמל
מה שרואים משם
מה שרואים משם
תזמורת ההייטק הרומנטית
שמיים פתוחים לטריפולי
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר