נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אחרי עוד יום עבודה, שנראה כמשהו שלא מסתיים לעולם, מי חושב על זמן זוגי?! איכשהו חשבתי לתומי שכל העולם חולק איתי את הגישה הדועכת הזו לעת ערב. לעיתים זה נראה לי מנוגד לחוקי הטבע להתקלף מהאימונית הדהויה לטובת ג'ינס צמוד ונעלי עקב. בכלל המעבר לעת ערב מפוזת הכורסא המאוזנת, ליציבה המכונסת בתוך חזייה מהודקת ועמידה על שני מקלונים דקיקים, שנקראים עקבים, נראית לי מיותרת למדי. מזמן לזמן אני ניצבת מול השקיעה הזו, ומבינה שאם לא אשנס מותני, אראה בסופו של דבר כמו ספה במידות גדולות למדי. בכל מקרה, באותו ערב נפלה ההחלטה להיפרד מערב סטנדרטי לשלום, ולצאת לדרך. אז המחשבה על עולם רדום קיבלה סטירת לחי חזקה, כאשר בשעות הערב המאוחרות נכנסו זוגות, משפחות עם ילדים וקבוצות של חברים למסעדה. אמצע היום, חשבתי לעצמי. זה היה מטריד, כי המקום התמלא ככל שהשעון המשיך והתקדם לעבר שעת הסינדרלה שלי. ממחר, כך חשבתי, אצא עם בן זוגי לפחות פעם בשבוע. טוב, לפחות אישן על הרעיון קצת. בסוף יצא ממני משהו.

מה המסעדה רוצה להיות?
יש במסעדת מצדה משהו שמתרחק מהמשחק והגינונים. המסעדה מוקפת בשיחים גדולים, שחוצצים את הרחוב ממרפסת המסעדה. התאורה בשעות הערב עמומה ונתנה הרגשה של אינטימיות, כשלצידה התנגנה מוזיקת רקע שנמצאת שם כל הזמן, אבל לא השתלטה לנו על השיחה. אנשי הצוות, מהמלצרים ועד למנהלת המסעדה, הוסיפו חן למקום ברמת השירות. לצד הפשטות בשרות הפגינו במקביל מקצוענות ויעילות רבה. המלצר ניצן, שצבר חודש וחצי של ניסיון, ידע לשלוף את שלושת זני הענבים המרכיבים את כוס היין שלי, כאילו אמר זאת מתוך שנתו. על היין הנפלא עוד בהמשך.
המקום פתוח בימים של תחילת השבוע משעות הבוקר ועד לשעה 2:00 לפנות בוקר, ובסופי השבוע פתוחה המסעדה סביב השעון. על פי מצב השמש והירח מושפע גם התפריט, שמשתנה בהתאם. למקום ארבעה תפריטים מתחלפים. תפריט בוקר מגוון ותפריט עסקיות שהופך את המקום למלא עד לאפס מקום. בסוגרים ישנו גם תפריט ההזמנות, שנותן מענה ליושבי המשרדים שמסרבים להיפרד מהניאון לטובת אור טבעי במהלך היום, ועוד שני תפריטים לשעות הערב ותפריט לילה.

על אוכל ועל יין מופלא
יין יראון, שאומץ על ידי המסעדה כיין הבית, ולא בכדי, הינו יין בהא הידיעה. יין משלנו, שמיצריו יודעים את העבודה היטב. כוס היין שהוגשה לנו (42 ₪ לכוס) מכילה שלושה סוגי זני ענבים: קברנה, סוביניון ומרלו פטיט ורדו. הכוס הזו השתלבה היטב לאורך כל הארוחה, והתאימה לכל מנה ומנה שהוגשה לשולחן. המנות הראשונות שהוגשו לשולחן היו כל כך ישראליות, אבל לצד זה כל כך לא. מנת האנטיפסטי (44 ₪) נראתה כסטנדרטית תחילה, אבל הפתיעה, כאשר לצד הירקות הקלויים התייצבו מדליוני גבינת עיזים בציפוי פריך. הגבינה הפכה את המנה המוכרת למנה משובחת ומיוחדת בהגשתה.

פלאפל זה שלנו, אבל פלאפל עם תרד וכרישה (38 ₪) הפכה מיד את מנת הפועלים הפשוטה למנה המכבדת את עצמה בצלחת, כשהיא צפה ברוטב קרמי מהוגן. המנה הזו בהחלט גרמה  לי לשוב ולהאמין שלפלאפל הנושן, יש עתיד. רוטב היוגורט, שבו טבלו כדורי הפלאפל, היה מורכב משום, נענע, שמן זית ופלפל קלוי. אף אחד ממרכיבי המנה לא הורגש באופן יחידני. למעשה כל הטעמים השתלבו בהרמוניה, כאילו היו לטעם אחד.
מאפה הפוקצ'ה והמטבלים שלצידו (22 ₪) הפכו למיותרים בעבורנו, לאור המנות המופלאות שהוגשו לשולחן. אך למי שתאבונו אינו מאפשר שובע ללא מנת הפחמימות הנדרשת, ממליצה בחום על הלחם הטרי והעשוי היטב שהוגש לנו כחלק מהמנות הראשונות.

במנות העיקריות הפתיעה מנת הניוקי ערמונים (54 ₪), שבשילוב עם פטריות הכמהין והשמנת, הייתה תרועה רמה לחך. שכן אי אפשר להתנגד להצלחה של ערמונים, שכבשו את ארצנו בסערה, ולא לשווא נשבינו. ואם לא די בכך, פתיתי גבינת הפרמזן, שהתפזרו בין הפטריות והערמונים, ושקעו לאיטם בשמנת, הוסיפו למנה את הטעם שלא ידעתי שחסר.
מנת הפרגיות בגריל (68 ₪) שנעשתה על הגריל ותובלה ברוטב צ'ילי וחלב קוקוס, הייתה אמנם מעניינת וטעימה. יחד עם זאת, הבטטה האפויה בשמן זית ובטימין, שהתחבאה בין שכבות הפרגית, הייתה הקריצה של המנה, שהפכה אותה מעוד מנה סטנדרטית למנה שאזכור כשילוב מנצח.

משהו מתוק
אם כבר חטאנו בשמנת, בפוקצ'ה ובמנות עשירות, ראוי שנסיים את החטא במתוק מתוק הזה. אלא שלא ידענו שהשליטה על טעימה אחת או שתיים תהפוך לחיסול קטלני 3. עוגת הגבינה (38 ₪) הייתה המנה הטובה בסגנון "ילד טוב מירושלים", והכילה במרכיביה קרם פרש ופירות יער.
הקסם המתוק באמת הסתתר במנת הקרם בורלה (36 ₪), שסיבת הפיכתה ל"ילד הרע" טמונה הייתה בתוספת של הבננות המקורמלות לצד הקרם בורלה. המנה מגנטה את תנועת היד בין הצלחת לשפתיים הלך ושוב, וחוזר חלילה. רק עוד טעימה אחת וסגרנו את מניין הקלוריות לערב זה....

עושים חשבון
כוס יין – 42 ₪ לכוס/ 84 ₪ לזוג
מנות ראשונות
אנטיפסטי – 44 ₪
פלאפל תרד וכרישה – 38 ₪
פוקצ'ה ומטבלים- 22 ₪
מנות עיקריות
פרגית בגריל – 68 ₪
ניוקי ערמונים- 54 ₪
קינוחים
עוגת גבינה קרה – 38 ₪
קרם בורלה- 36 ₪

סה"כ לארוחה זוגית- 384 ₪

*כתבה פרסומית
 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
האחת והיחידה
האחת והיחידה
הרצליה אחרי החשיכה
פיוז'ן בכל מובן
כל הטוב שבים
משחקים בחצר
משחקים בחצר
רומנטיקה של פעם
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר