נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ערבי הסתיו מזמנים שקיעות מטריפות, ים נקי ממדוזות ולב נוח להתאהב, המשתוקק לקן חמים להעביר בו בנחת את החורף המידפק על הפתחים. באחד הערבים הקסומים הללו קבעתי עם האיטלקייה להקדים ולצאת לעבודה כדי להרוויח ערב של רומנטיקה חיפאית על חוף הים. משהחשיך, בדרכנו לעלות את הכרמל, חול בין אצבעות הרגליים ורסיסי מלח על העפעפיים, עצרנו לטרוף משהו בפסטה פקטורי, המסעדה החדשה שליד מרכז הקונגרסים.

פקטורי בוטיק
כמבקרים המגיעים לראשונה, השם עורר צפייה לאוכל מהיר, שרות יעיל והרבה בצק. עיון בתפריט גילה כי פסטה פקטורי מציעה מגוון מנות שבקלות יכול להתאים לכל מצב-רוח וכיס; החל בארוחות בוקר עשירות, דרך עסקיות צהריים בשריות משתלמות בטירוף הכוללות פתיחה, עיקרית, קינוח ושתייה ואפילו ארוחות ערב מפתות. ארוחות הערב כוללות מנה ראשונה, למנה המרכזית אפשר לבחור כל מנה מהתפריט וכמובן קינוח. אנחנו בחרנו בארוחה שמוצעת ב-94 ₪ לסועד וחיכינו בציפייה.

פצחנו במרק. בהמלצת המלצר בחרנו במרק גולש ובמרק פטריות ואספרגוס מוקרם. המרקים הוגשו במרקיות גדולות, יחד עם לחמניות בעשבי תיבול לצד מטבלי זיתים ועגבניות מיובשות. המרקים הגיעו לשולחן במהירות ע"י מלצר חייכני, אשר היטב לשרת אותנו בנועם גם בהמשך. מרק הגולש הכיל נתחי בשר מתמוססים, בצקיות, עשבי תיבול ושלל ירקות שורש שטעמיהם חברו יחד לנזיד משכר חושים. מרק הפטריות היה סמיך וטעים, אולם טעמיו היו מודגשים פחות, ולכן המלצתנו נתונה לגולש, שעם הלחם, המתבלים והסלט הקטן המוגשים לצדו יכול להוות ארוחה של ממש ב-30 ₪.

מנה מנצחת
פסטה פקטורי הוקמה ע"י צמד חיפאים בעלי ניסיון עשיר בתחום ההסעדה. איציק, האחראי על התפריט וניהול המסעדה, צבר במשך שנות עשייה רבות מוניטין ופיתח מנות אותן הוא נושא ומשכלל עם השנים וסלט פירות הים הוא דוגמא מצוינת לכך. הסלט מכיל תמהיל מעניין של בצק פוקאצ'ה, עליו ירקות טריים ומעל סלט חם של פירות ים ברוטב שמנת - שום. הרוטב העשיר, ספוג בטעמי הים, מנווט את דרכו מטה, אל עבר הסלט ומשם הלאה אל הפוקצ'ה. המנה עסיסית, טעימה ואסתטית.

רביולי ריקוטה ותרד ברוטב רוזה עם ארבע גבינות הוכתר כמנצח של הערב . הרביולי, כמו כל יתר הפסטות והבצקים, חלקם ללא גלוטן, נעשים במקום ע"י צוות מיומן וזה בהחלט מורגש. הכיסונים האיטלקיים היו גדולים ותפוחי מילוי ובזכות דקיקותם היו קלילים ונאכלו בשקיקה. רוטב רוזה שמנתי ומפנק החמיא לכיסונים והעניק להם סומק מעורר תאבון, בעוד טעמי הגבינות ובראשון גבינת גורגונזולה כחולה, הרעיפו ארומה משכרת. עם המנות חלקנו כוס הוגדרן צוננת (29 ₪ לחצי ליטר) שהרגיעה בקרירותה את בלוטות הטעם המתמוגגות ובו בעת העשירה את החוויה בעקיצת המתוק-חמוץ של תסיסתה והתיבול המסורתי בגרגירי כוסברה וקליפות תפוז.

משהו מתוק לדרך
ארוחת הערב כוללת גם קינוח, אך כיוון שלא נותר בנו כבר מקום לקינוח שלם בקשנו לחליף את אחד הקינוחים בקנקן תה נענע. גמישות מחשבתית ורצון לרצות את הלקוחות זיכו אותנו בתשובת הן, בקנקן תה זוגי ובטרמיסו. על אף הסקפטיות, טעמה האיטלקייה מן הקינוח, אשר עורר בעיניה דמעות של אושר וגעגוע , מלוות במלמול עורג עם ריש מתגלגלת. לשאלתי, משמעות הגרגור החמוד היה "כמו של המאמא שלי..". לזה התלווה סיפור על הרבה ניסיונות והרבה אכזבות למצוא מקום הגון שיכין טרמיסו שירים אותה כראוי. דווקא בפסטה פקטורי, תבל הקונדיטור את הביסקוטים באספרסו הנכון, הוסיף ליקר במידה, והקציף את גבינת המסקרפונה עד שתהה אוורירית, אך לא חבוצה ונוקשה. פשוט טעים. גם העיטורים הלא אותנטיים כמו רוטב השוקולד, דובדבן וקצפת לא העיבו על החוויה והיו ממש במקום.

כך, גילינו על אם הדרך, שתי דקות מהים, ממנהרות הכרמל ומהכביש לת"א, מסעדה הנותנת מענה טעים, משתלם ונעים לשלל אירועים, קהלים ומצבי רוח. תאווה לחיך ולכיס, מקום נפלא לחגוג אירועים, לפגוש אנשים או סתם להזמין טייק אוואי ולהתפנק בבית.

חשבון בבקשה
שתי עסקיות ערב - 188 (94 ₪ לאחת)
כוס הוגרדן – 29 ₪
סה"כ - 217 ₪

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר