נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

תרבות ארוחות הבוקר
בארצנו הקטנטונת ארוחת בוקר היא ברוב המקרים שם נרדף לארוחה קלה הכוללת ביצים, גבינות וירקות. לעומת זאת, ישנן תרבויות רבות ברחבי הגלובוס שאצלן תפריט ארוחת הבוקר לא מבייש ארוחת צהריים המוגשת בקייטרינג של מקום העבודה. בארצות הברית, בעלת התפריט עתיר השומן ממילא, לא פוסחים בשעות הבוקר על מזונות כגון קותלי חזיר, נקניקיות ופנקייקס. האנגלים משלבים בארוחות הבוקר גם מוצרי בשר מעובדים ואצל האסיאתיים הארוחה החשובה ביום כוללת אורז, פירות ים ומרקים שונים ומגוונים.

ברשת בנדיקט ארוחת הבוקר אינה על פי תרבות זו או אחרת. תפיסת המקום מגדירה את ארוחת הבוקר כסגנון הארוחה ולאו דווקא השעה בה אוכלים אותה. או בקצרה: לא מתי אוכלים, אלא מה אוכלים.

חציל זה מאסט
בכדי לחזק את אווירת ה"בוקר" ועל אף שהגענו בעשר בלילה, כבר בכניסה למסעדה המארחת והמלצרים קיבלו את פנינו בברכת "בוקר טוב".

לאחר שהתיישבנו בחרנו בעזרת המלצר האדיב מנות פתיחה: פטריות פורטובלו מושרות בשמן זית, שום וטימין על הגריל עם גבינת עיזים וויניגרט בלסמי (24 ₪). המנה כוללת 3 פטריות גדולות ובשרניות שטעמן לא מבייש טעם של סטייק עסיסי. על הפטריות הונחו חתיכות גבינת עיזים נימוחות שהשתלבו על הפטריות כאילו התחברו ביחד עוד באדמה. מומלץ!

הזמנו גם הום פרייז (18 ₪), עם אינטרפרטציה שמזכירה טעם של בית. תפוחי האדמה החתוכים היו פריכים מאוד ועליהן פוזרו פפריקה ועשבי תיבול.

בנוסף הזמנו גם חציל קלוי (כי איך אפשר בלי חציל?) עם טחינה גולמית, צזיקי וסלסלת עגבניות (23 ₪). החציל היה עשוי היטב ומטבל היוגורט עם המלפפונים שפוזר עליו היה תחליף ראוי לטחינה המוגשת באופן מסורתי עם הירק הסגול. 2 כוסות יין רוזה למברוסקו (49 ₪ לכוס), שהגיעו קרות וצוננות, סייעו לנו להתקדם לעבר המנות העיקריות.

>> ומה קורה בבנדיקט בן יהודה?

מקסיקו פוגשת את המוגרבי
למנה עיקרית בחרתי את ברקפסט טאקו מקסיקני (69 ₪). מדובר בגרסת ארוחת הבוקר לאוכל הרחוב המקסיקני המפורסם: 3 טורטיות ממולאות בביצה מקושקשת עם נקניקיות צ'וריסו חריפות ובצל, רוטב חלפיניו וסלסת עגבניות לצד קלח תירס על הגריל. פשוט ללקק את האצבעות.

המנה השנייה שנבחרה הייתה בוקר מוגרבי (67 ₪), וכללה בשר טחון המוגש על ערימה של חביתה מקושקשת ומשולב בצנוברים, בהרט וטחינת יוגורט וסומק, עגבניות צלויות, פלפלים חריפים וסלט טאבולה.

קינחנו את הערב בפנקייק'ס שוקולד לבן ואספרסו (41 ₪) שעדיין לא גיבשתי עם עצמי מה כבש אותי יותר – היופי או הטעם. מדובר במגדל המורכב מ-3 פנקייקים עבים ואווריריים, שכל אחד מהם מצויד בפיסות שוקולד לבן ואבקת סוכר ובעת ההגשה, גבוה מעל כולם, מזליף המלצר כוסית חמימה של קפה אספרסו.

הסניף שבו סעדנו נמצא בהרצליה, צמוד לחוף הים ופועל החל מאוקטובר 2010 במבנה בו הייתה פעילה שנים רבות מסעדת "פיקאסו" - מיתולוגיה הרצליינית בפני עצמה.

האווירה במסעדה נעימה ורומנטית, וצלילי שנות ה-60 וה-70, שהיו בדיוק בדציבלים הנכונים, מאפשרים לנהל שיחה קולחת בין ביס לביס. לרשת קיימים שני סניפים נוספים בבן יהודה וברוטשילד – שניהם בתל אביב, וכולם פתוחים 24 שעות, 7 ימים בשבוע.

חשבון בבקשה:
פטריות פורטבלו 24 ₪
חציל קלוי 23 ₪
הום פרייז 18 ₪
2 כוסות יין למברוסוקו 49 ₪ כל כוס.
ברקפסט טאקו מקיסקני 69 ₪
בוקר מוגרבי 67 ₪
פנקייק שוקולד לבן ואספרסו 41 ₪
סה"כ: 340 ₪

* כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
בשר ובירה - סיפור אהבה
גם הרצל אהב סושי?
נשארת בתמונה
נשארת בתמונה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר