נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

על מתחם שרונה החדש בתל אביב נאמר (כמעט) הכל. אותה מושבה שהוקמה על ידי כת נוצרית אדוקים מדרום גרמניה בשלהי המאה ה-19, ולאחר מכן בפרוץ מלחמת העולם השנייה התגלגלה להיות מחנה מעצר, שעם הקמת המדינה הפך למשכנם של משרדי הממשלה והמטה הכללי של צה"ל. מאז שרונה חודשה ושוקמה כמעט לגמרי וכוללת היום פארק עירוני, מגדלי מגורים, בתי קפה, מסעדות גלריות אמנות וחנויות ייחודיות.

בסגנון צפון איטליה
בפארק הוקם המתחם הקולינרי "ליטל איטלי" המורכב מארבע מסעדות וחוויות קולינריות נפרדות וייחודיות בנוף הישראלי: טרטוריה – מסעדה איטלקית המתמחה בפסטות, דגים ופירות ים. וינריה – בר יין המשלב נקניקים המיוצרים במקום וגבינות המגיעות במיוחד מאיטליה. פיקניק – מתחם לממכר מנות איטלקיות הנמכרות בסלסילות פיקניק מיוחדת המיועדות לישיבה ברחבי הפארק, וקרנבירה (קרנה=בשר) שהינה מסעדת בשר ובירה בגנון ערי צפון איטליה (הסמוך לאוסטריה), בהן סגנון האוכל מתמקד בבשר מעושן ועל הגריל.

לעיקרית בחרנו בארוחת טעימות בשר (135 ₪ לאדם).

צלחת מפנקת של אנטיפסטי. מסעדת קרנבירה
בתחילת הארוחה הוגשה לנו מנה זוגית ומפנקת, הכוללת פוקאצ'ה חמימה וטרייה בליווי שמן זית וחומץ בלסמי, גבינה ריקוטה פרסקה המיובאת מאיטליה, בטטה וזוקיני צלויים, צנצנת ירקות שורש בתחמיץ אניס ולימון, וגולת הכותרת של מנת האנטיפסטי ויטלו – פסטרמה עגל בכבישה ביתית המיוצרת במקום. קשה שלא להבחין באיכות הגבוהה של חומרי הגלם וטריותם, וכמו כן בבחירה מקורית של שילובי טעמים.

מטיילים במסלול הבשר
פלטת האנטיפסטי חוסלה במהרה, לא לפני שהגישו לנו כפינוק את קוקטייל הבית - "בזיל סמאש", שהבהיר לנו כי גם בגזרת האלכוהול "קרנבירה" לא זונחת את הייחודיות האיטלקית שלה. הקוקטייל, המורכב מבזיליקום, ג'ין וסאוור, היה מאוד מרענן והיווה פתיח מצוין לארוחה ולבירה "פרוני" מהמבשלה האיטלקית המפורסמת בעולם.

המנה העיקרית במסלול הטעימות כוללת בשר, והרבה ממנו. במסלול זה תוכלו לבחור בארבעה סוגי בשר ושתי תוספות. הבחירה הייתה קשה, אך לבסוף נחה דעתנו על נתח אנטריקוט (150 גרם), תבשיל רוסטיקיאנה - תבשיל בקר מעושן ביין לבן ועגבניות, שתי נקניקיות עגל מתובלת בפלפל לבן ואגוז מוסקט ונתח קצבים (150 גרם).

הבשרים טופלו באהבה, וכל אחד קיבל את הטיפול האופייני והייחודי לו. האנטריקוט היה במידת עשויה מושלמת ונחתך כמו חמאה; תבשיל הבקר המהביל היה מעניין ובעל טעמים חזקים; הנקניקיות בתיבול מקורי חוסלו במהרה, וגם נתח הקצבים נחטף וקיבל מחמאות משנינו. היה ברור לנו שכל הבשרים כאן נבחרים בקפידה. 
בחרנו במסלול טעימות בשר. מסעדת קרנבירה
תוצרת כחול-לבן
בנוסף, לא יכולנו שלא לטעום את חזה האווז ברוטב דובדבני אמרנה (48 ₪) - 170 גרם של נתח חזה עסיסי מעושן על שבבי עץ. אופן ההכנה והמרכיבים בו מאפשרים בכל נגיסה שילוב מושלם של מתוק, חמוץ ומלוח בו זמנית. כל הבשר המוגש במסעדה הינו בשר ישראלי מרמת הגולן ומיושן במסעדה במשך שלושה שבועות.

כשהגענו לקינוחים, המיוצרים במסעדה, נפגשנו עם ה"צוקוטו" שהוא ביסקוויט העוטף מוס פירות אדומים בתוספת של גלידת פיור דה לאט, וטוויל פיסטוק (42 ₪)  ועם הטרטופו שוקולד, שהוא כדור מוס שוקולד ממולא בזביון ודובדבן אמרנה, ומוגש באופן יפהפה אל השולחן (46 ₪).
סיפור אהבה איטלקי. קרנבירה

החוויה בקרנבירה תדהים גם את הקרניבורים שביניכם. כל כך הרבה סוגים של בשר איכותי ומבחר גדול של בירות, ולא משנה כמה תתלבטו, סביר להניח שתזכו לארוחה מדהימה עם כל בחירה.

מה אכלנו
אנטיפסטי – 42 ₪
חצי ליטר בירה מהחבית – 32 ₪
מסלול טעימות בשר – 135 ₪
חזה אווז – 48 ₪
צוקוטו – 42 ₪
טרטופו שוקולד – 46 ₪
סיכום חשבון: 345 ₪

* כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
גם הרצל אהב סושי?
נשארת בתמונה
נשארת בתמונה
הבוקר הוא טוב
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר